Ranska taitaa olla aika konservatiivinen, mutta entäs Saksa ja Hollanti? Missä eu-maissa ei tarvitse olla niin muodollinen Suomen lisäksi? Tarkoitan siis työ- ja opiskeluelämää.
Mikä eu-maa on vähiten konservatiivinen?
6
99
Vastaukset
- Finlandais
Pohjoismaat ja Espanja ainakin. Brittiensaaret ja Irlanti myöskin. Ranska, Saksa, Belgia ja Sveitsi ovat erittäin konservatiivisia.
Miksi kysyt?- OhDear
Itse taas olen kuullut siellä olleilta, että Briteistä varsinkin Englannissa on pääsääntöisesti erittäin tiukka hierarkia. Ei oikein suomalaista vapaamuotoisuutta ja omatoimisuutta katsota hyvällä.
- oltunähty
Ruotsissa kanssakäyminen työelämässä on yhtä mutkatonta kuin Suomessa. Mutta työhön ylipäätään suhtaudutaan vakavammin kuin Suomessa. Ja töissä ollaan niin kuin pitää. Vaikka ollaan rentoja, silti on tärkeää käyttäytyä niin kuin pitää. Ruotsin rajojen ulkopuolella sitten pistetään ihan ranttaliksi.
Briteissä ollaan huomattavan konservatiivisia ja muodollisia. Luokkajako tuntuu, näkyy ja kuuluu kaikessa elämässä.
Saksankielinen Eurooppa käyttäytyy tarkkoja muotoja noudattaen, mutta irtiottoja tapahtuu. Ulkomaalaisen on viisainta olla opettamatta saksalaisia uusille tavoille, se ei tule onnistumaan.- natsishit
Saksalainen ei muutu koskaan, he kun ajattelevat että muiden pitää muuttua heidän kaltaiseksi. Pitävät itseään Jumalasta seuraavina.
- 9-4
Pohjoismaitten lisäksi Hollanti on vähemmän muodollinen.
- hiljastayovuorossatanaan
Tšekissa olen toissa.. Ainakin itsella on erittain rento tyopaikka ja tassa maassa ei muutenkaan porukka juuri turhaan niuhota. Palkkaus on asia erikseen, mutta muuten suosittelen lampimasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106