en onnistu

epätoivoinenv.v

Aina kun olen ratsastuskisoissa hoitoponillani, jotakin menee pieleen!
Tunneilla kaikki menee täydellisesti, mutta heti kun päästään kisaamaan niin kaikki menee pieleen!!!!
Seurakisoissa on nuo johteet, joiden ohi poni ei suostu menemään, ja seurakisat taas ensi viikolla >_< mikä avuksi, kun johteiden kanssa ei saa harjoitella?
Ja sitten toinen juttu on kun olin juuri vähän aikaa sitten harjoituskisoissa, ja juuri kun tuntui että menee hyvin, niin vika puomi alas!! :'( Ei olla suoritettu ponin kanssa yhtäkään puhdasta rataa vaikka vuosi on kisattu!
Oisko mitään neuvoja D:

Ja ratsastan ihan samalla tavalla kuin tunnillakin, enkä jännitä yhtään, joten ei voi johtua siitäkään.......

3

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

Seuratasolla kannattaa nyt ensimmäisenä muistaa, että tärkeintä on saada kisakokemusta ja hyviä ratoja. Puomin tiputus voi toki harmittaa, mutta turha sitä on pidempään murehtiä, etenkin jos rata oli muuten hyvä. Hevonenkin tekee virheitä.

Yksi tavallinen virhe on, että yrittää liikaa. LÄhtee ratsastamaan nopeaa rataa, vaikka taidot ei siihen vielä riitäkään ja sitten tulee niitä virheitä. Tärkeää olisi pyrkiä rauhalliseen ja tasaiseen menoon. Sitä ehtii sitten myöhemmin tähtäillä voittoon, kun kokemusta ja hyviä ratoja kertyy enemmän alle.

Oletko ehdottanut opettajalle, että harjoittelisitte enemmän "mörköesteitä" eli johteita ja muita ongelmallisempia esteitä. Jos hevonen radalla vähän arkoo, on tärkeää pitää pohkeet kiinni ja kannustaa hevosta riittävästi. Varo ettet liian aikaisin nouse kevyeen istuntaan tai lähde heittämään ohjia löysäksi.

• epätoivoinenv.v

Kiitos paljon avusta <3
        Voisin kysyä noista "pelottavista" esteistä opettajalta..

• Olen samaa mieltä Zipin kanssa. Jos hevonen pelkää jotakin, se täytyy totuttaa siihen, eli jos on jokin este tai tässä tapauksessa ne johteet, juuri niitä sitten pitäiskin harjoitella, että hevonen niihin tottuisi.

Varothan myös jännittymästä itse, kun lähestyt tällaista ongelmaestettä? Hevonen vaistoaa sen herkästi ja sitä alkaa helposti pelottaa entistä enemmän kun se ajattelee että ratsastajakin pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe