Nykyinen Kouvola rakentuu kolmesta aikaisemmasta kaupungista ja kolmesta aikaisemmasta maalaiskunnasta. Mieleen juohtuu toinen "sixpack", mikä ei erityistä kunniaa eikä menestystä tuottanut tuolla tasavallan tasolla. Omituisen onnahtelevaa on ollut Kouvolankin taival näinä yhteisinä vuosina. Ymmärtääkseni ainakin melkoisesti parempaan olisivat olleet mahdollisuudet olemassa.
Periaatteessa erilaisuus on samalla monisorttisuutta ja yhteistyön avullahan siitä muodostuu monipuolisuutta, mikä puolestaan on ilmetty voimavara ja vahvuustekijä. Uuden Kouvolan kohdalla olisi voinut hyvin kuvitella, että laaja kaupunki tarjoaisi myönteisen maaperän runsasmuotoiselle kehitykselle ja kasvulle.
Ovatko nyky-Kouvolan duunarit käyneet joukolla tutustumassa oman kaupunkinsa maatalouteen? Ovatko täkäläiset maataloustuottajat käyneet tutustumisretkillä paikallisiin tehtaisiin? Onko entisen Kouvolan kaupungin väki käynyt avoimella löytöretkeilymielellä tutustumassa nykyisen kotikaupunkinsa laajaan alueeseen sen reunamia myöten?
Monipuolisuus olisi voimavara
2
<50
Vastaukset
- Kylää.lköjdjbs
Say what?
Periaatteessa yhteisön rakenteen monipuolisuus on Kouvolan voimavara. Monimuotoisuuteen kuuluvat myös erilaiset taajamat ympäristöineen. Kaiken keskittäminen yhteen taajamaan ja toisten taajamien näivettäminen ei tuota hyvää tulosta. Ajatellaanpa Kouvolan väestömäärän lisääntymistä eli muualta tänne muuttavia. Heille pitää olla tarjolla valittavaksi erilaisia asumisen paikkoja, joista itsekukin saisi valita itselleen sopivan. Päätösvalta on paikkakunnalle muuttamista aikovalla eikä kaupungin virkailijoilla. Ihmiset valitsevat jonkin toisen paikan, jos joku paikkakunta ei tunnu luontuvalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184