Lupa tuli 4 viikossa! !!
Oleskeluluvan saamisen kesto
13
<50
Vastaukset
- Arvasin
Anna kun arvaan. Sinulla on raha-asiat siinä kunnossa, että pystyt elättämään teidät molemmat.
- Markka10
No johan sait nopeasti. Meillä kesti 10 kk ja kun emme ole voineet asua yhdessä, niin hylsy tuli. Olemme naimisissa ja yritämme vielä .... Muuten pitää mun muuttaa pois. Omat ongelmat ovat siinäkin. Toivotan sulle kaikkea hyvää.
- kkoivisto
Toivottavasti oleskelulupa perutaan nopeasti ja saadaan tää syöpäläinen maasta.
- perusmiesprsu
Aika kauan, meillä kesti 4 päivää, no vaimo onkin Aasiasta, niihin Suomen viranomaiset luottaa.
- Chomchom
No ei kyllä luota. Valitettavasti lumeliittojen takia oikeatkin parit joutuvat kärsimään. Mutta hyvä, jos teillä asia hoitu nopeasti.
Oleskeluluvan käsittelyajat ovat iän kaiken olleet melko suurella hajonnalla.
Kun vaimoni aikoinaan haki oleskelulupaa Suomeen, UVI:n sivulla käsittelyajaksi ilmoitettiin muistaakseni keskimääräiseksi käsittelyajaksi 4,5 kk.
Kuotenkin sain tetää että kun lupahakemus oli saapunut UVIin maanantaina, sieltä jo keskiviikkona soitettiin minulle että vaimoni pitäisi mennä passin kanssa käymään Suomen konsulaatissa jotta siihen voidaan liimata oleskelulupa-tarra.
Ihmettelin virkailijalle käsittelyn nopeutta mutta hän totesi että selvät tapaukset menee suoraan käsittelyyn ja meidän tapaus oli kuulemma selvä. Olimmehan asuneet yhdessä jo Kiinassa ja perheemme Suomeen muutto tuli eteen minun töiden loppumisen takia.- sorryvaan
Chomchom kirjoitti:
No ei kyllä luota. Valitettavasti lumeliittojen takia oikeatkin parit joutuvat kärsimään. Mutta hyvä, jos teillä asia hoitu nopeasti.
Se ettei sinun ukkeliisi luotettu on ihan eri asia.
- Chomchom
sorryvaan kirjoitti:
Se ettei sinun ukkeliisi luotettu on ihan eri asia.
Sorry vaan, tapasimme Suomessa, ja miehelläni oli jo oleskelulupa. Minulla ei ollut asiaan mitään vaikutusta.
- jooooh
Chomchom kirjoitti:
Sorry vaan, tapasimme Suomessa, ja miehelläni oli jo oleskelulupa. Minulla ei ollut asiaan mitään vaikutusta.
No mihin sitten perustuu käsityksesi, etteivät luottaisi Suomi-Aasia pareihin, nimittäin ainakin myönettyjen lupien määrän perusteella luottoa näyttäisi olevan. Oliko se vaan taas naisen niskavillat pystyssä, eikä voinut hyväksyä. Niin miehesihän tuli ns. pakolaisena tänne Suomeen, ihmettelen vain minkä vuoksi? Sotakin taisi päättyä ennekuin hän syntyi.
- sössötitsööö
Chomchom kirjoitti:
Luehan tyttönen tuo nyt ensin ennekuin alat suutasi pieksiin. http://www.emn.fi/files/728/EMN-FocussedStudy_1_2012_Family_reunification.pdf Sivu 70
Siinä näkee, että Esimerkiksi Aasian maista, joista siis tulee eniten naisia puolisoiksi on vähän kielteisiä lupapäätöksiä, no sattumoisin ukkelisi kotimaasta tuntuisi tulevan eniten näitä kielteisiä, mutta esimerkiksi Thaimaasta 835 myönteistä päätöstä vain 92 oli kielteistä.
Verrataanpa sitten maahan, josta tulee etupäässä miehiä puolisoiksi Suomeen. Turkki 936 lupaa ja ja yli 435 kielteistä päätöstä. Onko tässä rouvalle jotain epäselvää, häh? Joten lopeta se ainainen vihjailu . - Chomchom
jooooh kirjoitti:
No mihin sitten perustuu käsityksesi, etteivät luottaisi Suomi-Aasia pareihin, nimittäin ainakin myönettyjen lupien määrän perusteella luottoa näyttäisi olevan. Oliko se vaan taas naisen niskavillat pystyssä, eikä voinut hyväksyä. Niin miehesihän tuli ns. pakolaisena tänne Suomeen, ihmettelen vain minkä vuoksi? Sotakin taisi päättyä ennekuin hän syntyi.
Kylläpäs sinua nyt sapettaa. Tarkoitukseni ei ole vihjailla mitään, vaikka tunnutkin lukevan kirjoitukseni ennakkoasenteella. Käsitykseni perustuu tuttavieni kokemuksiin ja koskee niin miehiä kuin naisia. Muista maista ei ole niin kokemusta, ja varmasti Aasian maista tulevien puolisoiden osalta tilanne on parempi/helpompi kuin monen muun maan osalta. Tuossa dokumentissa Vietnamin kielteisten päätösten osuus oli noin kolmannes. Aika paljon, tosin käsittää ilmeisesti muutakin kuin avioliitot. Ja huom: käsittää myös Vietnamissa syntyneitä, nykyään Suomen kansalaisia.
Lumeliittoja on, se on tosiasia. Vietnamilaisten keskuudessa ne hoidetaan useimmiten oman porukan kesken, ilman suomalaisia. Ja tosiasia on sekin, että viisumien ja avioliittojen perusteella haettujen oleskelulupien käsittely on viime vuosina kiristynyt ainakin Vietnamin osalta. Jotainhan viranomaisten täytyy tehdä, joten viattomatkin kärsivät.
Jos tämä on vihjailua tai jotain, mistä pahoitat mielesi, rouva tyttönen ei voi sille mitään. - Chomchom
jooooh kirjoitti:
"Oliko se vaan taas naisen niskavillat pystyssä, eikä voinut hyväksyä. Niin miehesihän tuli ns. pakolaisena tänne Suomeen, ihmettelen vain minkä vuoksi? Sotakin taisi päättyä ennekuin hän syntyi."
Siis mitä ei voi hyväksyä? Mielestäni on hienoa, jos joku löytää itselleen sopivan puolison. Ei se, että nostan esiin muunlaisia kokemuksia, ole tarkoitettu arvosteluksi yksittäisiä ihmisiä kohtaan.
Mitähän yrität vihjailla? Sen tarkemmin henkilöhistoriaan menemättä, Geneven pakolaissopimuksesta löytyvät ne vaihtoehdot, joilla miehelleni myönnettiin pakolaisasema. Sotahan itsessään ei ole varsinainen tae pakolaisasemalle, ja suuri osa maailman pakolaisista on maiden sisäisiä. Jälleen muuten yksi väärä oletus: mieheni syntyi ennen sodan päättymistä. Niin, myös ennen sen sodan päättymistä, jota Vietnam kävi länsinaapurissaan.
- 555555555555555
Meilläkin homma toimi, Thaivaimoni kanssa kaikki kunnossa!
Lumejutut erikseen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471