Uusi marsu

Marsuihminen

Hei! Olen 3 päivää sitten ostanut marsun sen edelliseltä omistajalta. Marsu haistaa kättäni mutta ei anna minun koskea siihen kuin välillä. Olen pitänyt marsun mökin/sillan päivisin pois häkistä,mutta laittanut sen takaisin yön ajaksi. Se syö kädestäni ruokaa kun uskaltaa. Tänään pidin sitä sylissäni ja annoin sen juosta vapaana huoneessani toisen marsun kanssa. Kannattaako marsua pitää sylissä näin pian ja kannattaako ottaa päivisin mökki/silta pois häkistä? Kuinka kauan menee että marsu tottuisi minuun ja mitä minun pitää tehdä että se tottuu? Apuja!

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.mökkiä.pois

Mökkiä ei saa edes päivällä ottaa pois, sen kieltää eläinsuojelulakikin, jonka mukaan marsulla on aina oltava asianmukainen piilopaikka.

Anna sille nyt vähän aikaa. Kolme päivää ei ole pitkä aika, mutta eivät kaikki marsut ikinä tule hirveän kesyiksi sylipalleroiksi ainakaan aikuisiällä enää. Syliin voi toki ottaa jo nyt.

• Marsuihminen

Kiitos vastauksesta! Tuo on hyvä tietää. Lisää vinkkejä!

• marmarmarsu

Hei! Anna marsulle aikaa tottua uuteen kotiin, uusiin hajuihin. :) Hyvä tapa totuttaa itseään marsulle on ojentaa kädestä jotain pientä purtavaa, esimerkiksi kurkkua tai salaattia. Välillä koetat myös yrittää päästä lähempiin väleihin, esimerkiksi voit koittaa silittää sitä hellästi, mutta jos marsu kieltäytyy kosketuksesta, on parasta että tottelet sen tahtoa. Kaikki marsutkaan eivät sylissä olosta tykkää. Anna mökin sekä sillan olla häkissä kokoaikaisesti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe