Toisessa silmässä huono näkö.

Kysyjä

Eli mulla on vasemmassa silmässä huonompi näkö kuin oikeassa ja jos katson pelkästään vasemmalla silmällä en esim näe kunnolla tv:n tekstejä kaukaa ja kaikki näyttää tummemmalta, mutta jos katson kummallakin silmällä niin on ihan normaali näkö. Joten tarvitsenko silmälaseja? Ja onko kenelläkään mulla tällaista ongelmaa?

9

11314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarsSilmälääkäriin

Tarvitset lasit. Toinen silmäsi on likinäköinen, todennäköisesti toinenkin hiukan. On tavallista, että silmissä on eri vahvuudet. Käy silmälääkärillä. Jatkossakin on parempi käydä näöntarkastuksessa lääkärillä eikä optikolla, koska optikot kirjoittelevat lasit vähän sinne päin, ja se voi laiskistaa huonompaa silmän entisestään. Kokemusta on.

• omituista

Aika kova väite ,että optikko määrää lasit
      vähän sinne päin.

• Gffdfghggfgg

Ilmeisesti asia tuli yllätyksenä, eli toinen silmäsi saattaa olla amblyooppi. Käy silmälääkärissä että varmistetaan näköhermon tila ja poissuljetaan hoidettavissa olevat silmäsairaudet.

• Huolestunutläheinenx

Auttaako laiskan silmän harjoittaminen vielä 8vuotiaana. Joidenkin s.lääkärien mukaan laiskan silmän lappuhoitodoista ei ole enää hyötyä tämän ikäisellä eikä paranna silmää ?
      Neuvolan seulasta mennyt läpi ja vaiva huomattiin vasta kouluiässä.

• Vastaaja123

Lol muistin tän mun vanhan keskustelun jonka alotin. Noh kai tähän voi vielä puhua (jos kukaan tätä lukee) Niin siis mulla on ollu toi ihan syntymästä asti ja oon käyny silmälääkärissä vaikka kuinka monta kertaa. Kerran siellä määrättiin mulle lasit ja joku silmälappu koska mulla oli laiska silmä, mutta ei oo enää. Ja ei siellä mitään silmäsairauksia todettu. No ei toi muutenkaan mua mitenkään haittaa koska se huonompi silmä ei oo mun "hallitseva silmä". Onneksi!

• Anonyymi

Mulla on sama homma ollu syntymästä asti mutta en oo käyttäny silmälaseja enkä itse koe tsrvitsevani

• Anonyymi

Siis itellä on sama ja oon 13v. Huomasin sen ehkä pari vuotta sitten ja se stressaa mua joka päivä. En haluais laisei mutta näkö vissiin testataan noin kahden vuoden päästä. En haluu lasei koska sit kuitenki vanhemmat o sille tuijotat ruutua liikaa ja sukulaisekki on semmosia. Jos joakus katon heikommalla silmällä ni se tuntuu ,että se palais väsymyksestä.

• Anonyymi

Onkos kellään tietoa,että,kun toisesa silmäsä,on hunompi näkö,kuin tosesa.niin uusiikos lääkäri ajokortin?

• Anonyymi

Riippuu ajokortista, henkilöautokortin saa huonommallakin näkökyvyllä uusittua. Trafin sivuilta voi lukea vaatimukset jotka vaaditaan korttia uusittaessa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe