Missä kaikissa tilanteessa voi vaatia vastustajaa uusimaan lyöntinsä niin, että kaikki pallot palautetaan niille paikoille, jossa ne olivat ennen lyöntiä?
snookerin sääntökysymys
9
1468
Vastaukset
- HolomesinJussi
voit vaikka joka lyönnin jälkeen.Eri asia on, onko siitä mitään hyötyä.
- maguire
Vähän tarkennusta kysymykseen :)
Eli milloin vastustajan on toteltava vaatimusta?
Onko tosiaan niin, että jokaisen virheen jälkeen voi
vaatia vastustajaa uusimaan lyöntinsä niin että kaikki pallot palautetaan takaisin ja vastustajan pitää niin tehdä? Luulin, että tuommoista venkslataan vain snooker tilanteessa. Eihän sitä muista Erkkikään jos moni pallo liikkuu, että missä ne olivat.
- pot black
tätä sääntöä käytetään vain ammattilais snookerissa
- snrk
Minulla on ollut sellainen käsitys, että vain jos lyönnin jälkeen ei osuttu mihinkään palloon, voi lyöntipallon siirrättää lähtöpisteeseensä. Voin olla myös väärässä.
Toisen voi tietenkin määrätä lyömään uudelleen virheen jälkeen. - mackenzie2480
snrk kirjoitti:
Minulla on ollut sellainen käsitys, että vain jos lyönnin jälkeen ei osuttu mihinkään palloon, voi lyöntipallon siirrättää lähtöpisteeseensä. Voin olla myös väärässä.
Toisen voi tietenkin määrätä lyömään uudelleen virheen jälkeen.minun ymmärtääkseni käytetään muidenkin kuin ammattilaisten peleissä. tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta jotain semmosta että sitä ei vissii käytetä, jos pistemäärä on ennen lyöntiä tai sen jälkeen enemmän kuin mitä jäljellä olevien pallojen pistemäärä. oikastaa jos meni ihan metsään.
- luulisin ainakin.. =)
mackenzie2480 kirjoitti:
minun ymmärtääkseni käytetään muidenkin kuin ammattilaisten peleissä. tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta jotain semmosta että sitä ei vissii käytetä, jos pistemäärä on ennen lyöntiä tai sen jälkeen enemmän kuin mitä jäljellä olevien pallojen pistemäärä. oikastaa jos meni ihan metsään.
Elikkä lyönnin voi vaatia uusimaan, mikäli vastustajan lyönti tuomitaan "Foul and miss"ksi. Tahtoo sanoa sitä, että vaikka kohdepallo oli snookerissa, palloon olisi voinut osua helposti(yhden vallin kautta tms.). Vähän riippuen pöydällä vallitsevasta tilanteesta, päätöksenhän tekee aina tuomari.
- steve
Lahtokohtaisesti silloin kun vastustaja tekee virheen snookkerissa ollessaan, mutta tossa on niin paljon "jos"seja ja muita erikoisuuksia, etta tassa linkki saantosivuille:
http://www.worldsnooker.com/snooker_and_billiards_rules/snookercont.asp - pallo
Tyyppi kysyy sääntötulkintatilanteesta ja kuupot(vois olla näin en tosin tiedä) arvailee. vittu jos ei tiedä niin onko mitään järkeä vastailla..
- Hoblaa
Eikö tämän palstan idea ole keskustella aiheesta, ei aina tarvitse olla oikeaa vastausta. pohdinta on mukavaa kun on yhteinen aihe joka kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279