Lenovo Yoga tabletin omistan (3g ja paikannus löytyy).
Toimiiko kuinka Navionicsin softa ja löytyykö mistä Saimaan karttaa sille? Vai ladataanko se sitten netistä kun ostaa maksullisen softan (Boating)?
Android tabletti ja Navionics, kokemuksia?
9
3977
Vastaukset
- Antroitti
Toimii hyvin.
Mutta mikäs tuo Boating on ja miten eroaa HD Europesta? Navionics on muuttanut systeemejään niin, että nykyään hankitaan ensin ilmainen Boating-sovellus ja siihen ostetaan halutut kartat. Materiaali on samaa kuin aiemmin, se vain ostetaan eri tavalla.
Toimivuudesta sen verran, että käytin Boating HD ja Baltic-kartta -yhdistelmää Nexus 7 -tabletilla ja Galaxy Note 3 -puhelimella viime kesän rinnakkain Garminin ikivanhan plotterin rinnalla.
Toimivuudessa ei ollut moittimista paikannuksen suhteen, mutta Navionicsin kartat eivät vain ole minun mieleen. Tänä kesänä täydensin valikoimaa Sailmate-sovelluksella, jossa käytetään rasterikarttoja.- fwwwfew
Kuinkahan toimii Playstorestakin löytyvä Karttaselain ja siihen ostettavat kartat?
Karttaselain on oikein pätevä maastossa paikannukseen. Merikartat ovat hyvä lisä, mutta mitään reitin suunnittelua tai plotterille tyypillisiä ominaisuuksia siinä ei ole. Se lähinnä vain näyttää paikan kartalla. Toiminnallisuus on todella pelkistettyä, mutta kartta-aineisto kiistatta laadukasta.
Navionicsille on parempi suomalainen vaihtoehto: Loisto Mobiili. Siinä on sama kartta-aineisto kuin virallisissa merikartoissa. Tuplanäyttö ja navigointitoiminnallisuudet.
http://www.loistonavigointi.fi/loisto-mobiili/ kannattaa kokeilla. Kertamaksullinen lisenssi on huisin mukavampi kuin Navionicsin vuosittaiset lisenssimaksut.- TabletZ2
Ensimmäisen kokeilun perusteella Loisto Mobiili vaikuttaa hyvältä. Navionicsin etuna on tietenkin laajempi kartta-alue, mutta Suomen karttojen osalta Loiston kartat ja softa vaikuttaa pätevämmältä.
- Navigointionparasta
Navionicsilla ei näytä käytännössä olevan mitään vuosittaisia lisenssimaksuja. Kartat päivittyvät pädiini maksutta jo neljättä vuotta.
On tuossa Loistomobiilissakin hinta kohdillaan, ehkäpä otan sellaisenkin. - Rauma
Joko Loisto mobiiliin on tullut Saariston nähtävyydet 1 / 2 ?
Omassa ei ole kuin Suomenlahden nähtävyydet.
Loisto Mobiilista on kuulunut paljon hyvää. Kartta-aineisto näyttäisi olevan selkeydeltään ylivertaista Navionicsiin verrattuna. Oletko kokeillut Sailmatea? Hintaero on vain kympin verran. Sailmaten www-sovellus on erinomainen reitin suunnitteluun, mutta harmittavasti reitti ei siirry mobiiliversioon. Kartta taas on hyvä, jos tykkää käyttää mieluummin rasteri- kuin vektorikarttoja.
Sailmate:
https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.nautics.sailmate
Sailmaten selainversio:
https://www.sailmate.fi/#/landing
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047