Onko kvantsu huono pääaine Suomessa?

TurkuKutsuu35p

Pääsen tod.näk Turkuun 35 pisteellä ja ajattelin valita pääaineeksi kvantsun ja sivuaineeksi rahoituksen, mutta nyt kuulen yhtä enemmän - myös tällä palstalla - sellaisia vihjeitä että kvantsu on "huono työllistäjä" pääaineena mutta sivuaineena se tukee mm. rahoitusta ja kansista.

Minulla on kuitenkin sellainen pienimuotoinen unelmakombinaatio ollut jo vuoden verran jossa talousmatematiikan osuus olisi suuntaviivaisesti (etenkin myöhemmin työllistyessä) n. 40%, rahoituksen 35% ja ohjelmoinnin 25% (ei kuitenkaan tietojärjestelmätieteen sivuainetta kauppakorkeassa, ohejlmoinnin lukisin ylimääräisinä opintoina Turun yliopistossa, valitsisin keskeisimmät ohjelmointikurssit)

Onko tosiaan niin että kvantsu on huono pääaineena Suomessa etenkin työllistymistä ajatellen? Koska se menee kuitenkin kaiken muun edelle vaikka sitten joutuisin tekemään enemmän kompromisseja mitä tulee valittuihin pää- ja sivuaineisiin.

Tällainen talousmatematiikka-rahoitus-ohjelmointiyhdistelmätyyppinen työpaikka sitten joskus 5 vuoden päästä olisi ainakin minulle todellinen unelmatyöpaikka.

3

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylterinvinkki

mee sinne mikä tuntuu mielenkiintoiselta ja jos et osaa valita niin valitse taloustiede sillä se on kaiketi monipuolisin (voi hakea useisiin tehtäviin.) Myös laskentatoimi on monipuolinen mutta monen mielestä tylsempi.

Mutta siis yleisesti ottaen kaikki pääaineet ovat ihan yhtä hyviä.

• Quant

Ei pidä paikkaansa

• Merivalvoja

Ota kvantsu, pääset hyviin hommiin, ihan vaan sen takia että siellä ei moni pärjää. Käytännössä parhaat lukee just kvantsua ja ohjelmointia.
      t. Meva 1/11

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe