Mini-aussie/Australiankääpiöpaimenkoiria?

Miiakooo

Olisin kiinnostunut tästä, ymmärtääkseni vielä suht harvinaisesta rodusta Suomessa. Tätähän ei kai vielä ole hyväksytty viralliseksi roduksi meillä?
Itselläni on ollut aiemmin "normaali" aussie, mutta olisin kiinnostunut hankkimaan minin.
Kasvattaako näitä Suomessa kukaan?
Tai jos omistat mini-aussien, mistä olet sen hankkinut? Osaisko joku heittää suosituksia esim. ruotsalaisista kasvattajista (sieltä pitäis löytyä jo)? Koitin googlettaa mutta ei tuo Ruotsin kieli taitu sujuvasti, ja en ainakaan löytänyt kasvattajia joilla olisi kotisivut englanniksi.

5

2466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miniaussie

Kankaanpäässä asustelee yksi kasvattaja

• ghcfthf

Miniaussiesta kiinnostuneelle suosittelisin shelttiä järkevältä kasvattajalta, joka arvostaa terveyttä eikä harrasta pelkkää turkkijalostusta.

• Meikku2958

Muistaakseni amerikassa australianpaimenkoiran miniversiot on hyväksytty omaksi roduksi ja niitä kutsutaan Miniature American Shepherd dog, että tuolla jos googlettelee niin varmaan löytyy kasvattajia. Englannissa muistaakseni ainakin on näitä sheltin kokoisten kasvattajia. En tiedä onko toy kokoisten kasvattajia Euroopassa.

• Aipps

Suomessa ilmeisesti ainakin on yksi kasvattaja. Ja miniaussie luokitellaa vielä Suomessa sekarotuiseksi, mutta ennemmin tai myöhemmin rotu rantautuu Suomeenkin.
      Itse omistan miniaussin ja se on haettu Saksasta. Ruotsalaisia kasvattajia en tiedä, mutta Saksasta haettaessakaan ei mitään ongelmia ollut, kun sai koirakin matkustaa lentokoneen matkustamossa :)
      Lisää voi lukea koirani blogista: http://loitsuminiaussie.blogspot.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe