Olen opiskellut 5 vuotta mutta opintopisteet junnaavat 150 nurkilla. Tuet on lakkautettu ja elämiseen olen joutunut ottamaan velkaa huomattavia summia. En myöskään pysty samanaikaisesti tekemään töitä kun opiskelen, ja kesäisinkään en ole sattunut töitä saamaan. Velkaa on jo noin satatuhatta euroa. Vanhempani ovat kuolleet eikä heiltäkään jäänyt juuri perintöä. Koen olevani pattitilanteessa koska alallani on liian paljon kursseja joista en tajua mitään enkä usko koskaan pääseväni niitä läpi. Siten en voi saada tutkintoakaan. Ongelma on myös se, että en osaa säästää rahaa ja elän kuin kroisos. Syönkin todella paljon (ruoka on myös Suomessa liian kallista!) ja harrastukset (kilpailulajit ym) vievät myös runsaasti rahaa. Luulen, etten koskaan pääse veloistani eroon.
Olen pikkuhiljaa alkanut suunnittelemaan Suomesta pakenemista, sillä yhä enemmän tämä alkaa vaikuttaa paskalta maalta...
Olen hukkumassa velkoihin - miten selviän?
8
90
Vastaukset
- 129995672525
Provoprovoprovo :)
- 100Kmulle
Tämä on selvästi provo, mutta kuitenkin. Mikään pankki ei myönnä työttömälle opiskelijalle lainaa yhteensä 100 000€... Ei edes eri pankit yhteensä :D Tai jos näin on, ja tämä ei olisikaan provo, kerro perkele mullekin missä sellanen pankki on?! Käyn heti huomenna lainaa hakemassa ja heitän hyvästit vuokra-asunnolle!
- perussuimalainen
Heh, jollain on jääny lääkkeet ottamatta, niin paska provo.
- Heh.heh
Kuulostaa pahasti taas yhdeltä ryssäntrollilta, kun noin kovasti Suomea haukutaan. Unohdit kehua putinia ja ryssää viestissäsi.
- nallen_vasalli
Jos ei ole oikeutettu opintotukeen, ei myöskään saa opintolainan valtiotakausta. Siksi ap on trolli ja olisi tuossa tilanteessa sossun hellässä huomassa.
- KaksiVaihtoehtoa
Rupea ruotsalaiseksi, niin saat kaikenmaailman apurahoja ruotsalaisilta verovapailta säätiöiltä. Toinen vaihtoehto on, että menet töihin, ja alat maksaa veroja ruotsalaisten opiskeluetuoikeuksien kustantamiseksi.
- Hejpååå
Onko sinulla kokemusta tuosta ruotsi-apurahasta? Kerro ihmeessä tarkemmin
- Tepsivä_konsti
"- miten selviän?"
Selviät melko nopeasti, kun jätät viinan kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337