National Treasure

voi EI !

Kävin eilen katsomassa the National Treasuren. Varoituksen sana, hyvät ystävät ja kylänmiehet: leffa on täysi paska.

Juoni on kaavamainen, ennalta arvattava ja avuton (kuten kaikissa leffoissa, missä on N. Cage jossakin roolissa). Jokaisen henkilön läpi leffan kestävän ohuen roolin voi arvata puolen minuutin esiintymisen perusteella. Lisukkeena on vielä amerikkalaista kansallispaatosta niin että varmasti piisaa. Kyllähän minä sen jo leffan nimestä tiesin, mutta ajattelin kuitenkin kestäväni sitä pieninä annoksina. Annokset olivat kuitenkin riittäviä. Vapaamuurarien vuosituhantiset hyvät pyrkimykset olivat myös elokuvan yhtenä kompuroivista teemoista. Mistähän on tähän tekeleeseen rahoitusta saatu?

Nicolas Cage (niin, kuvittelin, että ehkä hänkin saisi edes yhden hyvän roolin tekaistua, mutta ei) on huonompi kuin koskaan, ja naispääosa (joku pimu) oli täysin sieluton esitys. No, lopussahan se eksplisiittisesti ilmaistaan mistä tässä naisroolissa oli kysymys: se on se tyttö jonka sankari tarinan lopussa saa. Hienoa. Onneksi olkoon hienosta roolista. Muita suorituksia en edes viitsi kommentoida. Eikö tällä elokuvalla ollut ohjaajaa? Eikö kukaan ole puuttunut näihin "näyttelijäsuorituksiin" missään vaiheessa?

Yhteenveto: amerikkalaiselle yleisölle suunnattu ja voiton maksimointiin tehty masentava ja vaivaannuttava kaksituntinen. Häpesin elokuvan tekijöiden puolesta. Jos ei olisi ollut kaljaa mukana niin olisin lähtenyt kesken esityksen.

Jos joku on nähnyt yhdenkin hyvän Cage-leffan niin kertokaa.

6

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen

viitaten lopun kysymykseesi: 8mm

• Katsopa Bringing out the dead.

Nicholas Cage tekee hyvän roolin loppuunpalaneena ambulanssikuskina. Tosin Tom Sizemore ja Ving Rhames varastavat shown vieläkin hullumpina lanssikuskeina.

• Eternal

City Of Angels, The Family Man

• Entäs tämä?

Leaving Las Vegas-leffassa Cage teki (mielestäni) varsin hyvän roolin itsetuhoisena alkoholistina.

• Eternal

Hei, ei näyttelijöiden tarvitse olla huonoja, vaikka itse elokuva olisikin paska. Eivät ne näyttelijät niitä käsikirjoituksia kirjoita, ainakaan yleensä. Olisi kiva, kun mainitsisit lisää noita elokuvia, missä on Cage sekä:"kaavamainen, ennalta arvattava ja avuton" juoni. Itse en kovin monta sellaista löydä...

Ja mikä siinä Cagessä oli huonoa? Voisit vähän valaista asiaa paremmin."on huonompi kuin koskaan" on vähän turhan lyhyesti kommentoitu.

• Baxter

Eli Vampire's kiss. Tehty joskus 80-luvun puolivälissä. Näin tämän joskus lukioaikoina ja silloin ainakin vaikutti aika fiksulta pätkältä. Sangen mielenkiintoinen versio vanhoista vampyyrimyyteistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe