Löysin kaapin kätköistä Stevia Sweet makeutusjauhepurkin, jonka päiväys on 11/2014. Uskaltaakohan tuota käyttää? Purkki on melkein täynnä, koska en kai sitä aikoinaan oikein osannut käyttää ja nyt kun muistin tuon ostoksen, niin päivämäärä on vanhentunut.
Stevia Sweet makeutusjauhe vanhentunut pvm
2
1596
Vastaukset
- täti
Juu, se on muuttunut arsenikiksi 1.12.2014
- persomakealle
Transmeri-asiakaspalvelusta ystävällisesti vastattiin sinne laittamaani kysymykseen:
”[…] Elintarviketta ei saa myydä eikä sitä pidä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Viimeinen käyttöpäivä -merkintää käytetään mikrobiologisesti helposti pilaantuvissa elintarvikkeissa.
Parasta ennen päiväyksen jälkeen elintarviketta sen sijaan saa myydä ja käyttää. Parasta ennen -päiväysmerkintää käytetään hyvin säilyvissä elintarvikkeissa. Niissä valmistaja on säilytyskokeissaan varmistanut, että tuote säilyy tuoreen veroisena merkittyyn päiväykseen asti. Näiden tuotteiden kohdalla kannattaa kuitenkin aistinvaraisesti eli haistamalla, silmäilemällä ja maistamalla tarkistaa tuotteen käyttökelpoisuus.”
(Lähde: http://www.kuluttajaliitto.fi/usein_kysytyt_kysymykset?i=14#faq_14)
Tässä tapauksessa kyseessä on siis suhteellisen hyvin säilyvä elintarvike, jonka tuoreuden ja käyttökelpoisuuden valmistaja on taannut 11/2014 asti.
Tuotteen käyttökelpoisuuden voi arvioida aistinvaraisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358