Tuli vain mieleen, että onko kellään kokemusta hyvien ilmanpuhdistajien toimivuudesta allergia kodeissa? Lähinnä koira/kissa allergioissa? Helpottavatko allergiaa, ja onko mahdollista pitää eläintä (jopa ilman oireilua), jos hankkii kunnon ilmanpuhdistimen (tai vaikka useamman)?
Ilmanpuhdistin ja allergia. Kokemuksia?
2
4530
Vastaukset
- Jumpula
Kyllä ainakin meillä ilma raikastui, kone tosin täytyy muistaa pitää puhtaana.
Ilmanpuhdistin ei ole kuitenkaan ratkaisu allergioihin. Esim. kissoista aiheutuva allergia on usein tyypiltään kosketusallergiaa, johon laitteesta ei tietenkään ole apua. Allerginen nuhakin johtuu eläinten hilseestä, ei karvoista, joiden leijumisen puhdistin kyllä pysäyttää tehokkaasti.
Lemmikin pitäminen on tietysti mahdollista allergiasta huolimatta. Oireettomuus riippuu allergian vaikeusasteesta. Mielestäni lemmikin pitäminen ei kuitenkaan ole järkevää, jos sille on allerginen.
Asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen - jatkuva allergeeneille altistuminen voi hyvinkin palkita sinut myöhemmin esimerkiksi astmalla. - allerginen myös..
Joo mun huonees on ilmanpuhdistin. Kyllähän se ny auttaa mut hyvin vähän. Ainaki mun mielestä se puhdistaa hyvin mun omas huonees mut ei se kyllä sitte tehoo jos se on jossaki sellases paikas missä ne eläimet on melkein koko ajan. Tääki on tietty vaan yks mielipide sadasta..=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229