Minulla on ollut pälvikaljua vuoden verran, olen 60v.nainen....Vieläkin pälvikalju vaivaa, lääkkeistä ei ole ollut apua, tosin pientä untuvaa on alueelle tullut, johon ei edes hiusväri tunnu tarttuvan. Kohtalotoverit kuinka kauan teillä on kestänyt ennen kuin uutta hiusta on tullut? Millaista hoitoa olette saaneet ja miten itse hoitaneet pälvikaljuanne?
Naisen pälvikalju
2
142
Vastaukset
- äläsure
Pälvikalju eli alopecia vaivaa ihmisiä erilailla. Toisille hiuksia kasvaa takaisin, toisille ei., joillakin on vain pieniä läiskiä, joiltakin lähtee koko tukka!
Nykyään peruukit on niin hyvännäköisiä, että kukaan ei edes huomaa, että jollakin on hiustenkorvike! Jo edulliset keinokuituperuukit näyttävät aidoilta hiuksilta.
Joten siitä vaan peruukkikauppaan! Sitä on turha hävetä. Nykyään vähän jokaisella on hiuslisäkkeitä ja pidennyksiä. Eihän niitä pöyheitä kampauksia muuten saakaan. Vai luuletteko että 80v Lenitalla on niin tuuhea kiharapilvi omasta takaa? - alopeciaa
TYttärelleni tuli pälvi ensimm kertaa 4 vuotiaana, sitten murrosiässä, ja nyt jälleen kun on 25v. Paljas läikkä ( läikät) kestää yleensä n vuoden, hällä siis, ja sitten hiukset kasvavat nopeasti takaisin.
Lääkärit kertoivat, että olisi autoimmuuninen reaktio, ja usein liittyy esim stressiin.
Meilläkin kokeiltiin kortisoonia yms, mutta eipä niistä juurikaan ollut apua. Jotkut neuvoivat hieromista eli verenkierron parantamista, mutta tiedä siitäkään.
Aika taitaa olla paras lääke :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151571- 1441529
- 991455
- 791387
- 1191239
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751158Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään191102- 691041
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015