Sokerivaha ja kirje tullista

ekakerta-_-

Tilasin Turkista sokerivahaa erittäin edullisesti 7,50 euron hintaan eli EU:n ulkopuolelta. Sain nyt tullista kirjeen, mutta minunhan ei kuuluisi maksaa tuosta mitään ALV:ia tietenkään, koska raja ei ylity.

Kirjeessa kehoitettiin soittamaan palvelunumeroon, jos tarvetta ALV:ien maksulle ei ole. Mietin nyt vain, että mitä sinne linjalle tulisi sanoa ja mitkä ovat toimenpiteet siinä tapauksessa (pitääkö lähettää joku kuitti, pitääkö mennä paikan päälle).

Asioin ensimmäistä kertaa tullin kanssa. Tarvitseeko tullin kanssa aina asioida paikan päällä vai voiko asian hoitaa etänä, eli etanapostilla tai sähköisesti? Voiko puhelimessa kertoa sen nettiosoitteen, mistä on tuotetta tilattu?

Vastauksia kehiin.

3

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 106

Siis tilauksesi arvo oli 7,5 euroa mahdollinen postimaksu. Siitä ei mene veroja.

Joskus on itsellänikin käynyt niin, että on jäänyt tulliin, vaikka arvo ei ole sitä edellyttänyt. Silloin olen soittanut tuohon tullin palvelunumeroon. Olen saanut ohjeeksi lähettää sähköpostilla kuitti ostoksesta puhelimessa kerrottuun tullin sähköpostiosoitteeseen ja paketin lähetystynnus. Varmuuden vuoksi kannattaa vielä selvällä suomella kertoa, mitä paketti sisältää.

Paikan päällä asiointi ei tullipostissa enää onnistu. Käytännössä on tehtävä nettitullaus tai annettava Postin hoitaa tullaus. Maksaa yli 20 euroa. Koska kuitenkin lähetyksen arao on alle verorajojen on viisainta soittaa siihen tullin palvelunumeroon ja toimia annettavien ohjeiden mukaan.

• ekakerta-_-

Okei, eli se ei ole sen kummempi juttu. Onko se joku yleinen mailiosoite johon lähetetään kuitit? Kelpaako normaali kuvakaappaus tositteista?

Ehkä he ovat tullissa luulleet, että paketti sisältää jotain todella kallista tököttiä ja siksi lappu lähtenyt minulle.

• nxnkdndndkdkd

ei tartte soittaa, onnistuu ihan tullin nettituonti-palvelussakin. sinne tulee päätös, että ei tartte mitään maksaa. hyväksyt sen ja paketti liikahtaa eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe