Hybridien kestävyys vähän kovemmassa käytössä on aina mietityttänyt minua, vaikka taksi-Priusseja jo löytyykin paljon ajettuna ja hyvin toimeneina. Tänään hybridikeskusteluissa joku linkitti tällaisen Chevrolet Voltin, joka tiettävästi ensimmäisenä Yhdysvalloissa sai täyteen 200 000 mailia eli 320 000 kilometriä.
http://insideevs.com/first-chevy-volt-200000-miles/
Öljyt on vaihdettu 60 tkm välein ja koko ajetun matkan keskikulutus on ollut poikkeuksellisen suuri, 3.8 l/100km, koska akkua ei paljoa ole ehditty ladata jatkuvan ajon takia.
Mutta tärkeintä tässä on se, että auto on toiminut ilman ongelmia, eikä akkujen kapasiteetissä ole huomattu muutosta. Voltin tai Amperan voi siis huoletta ostaa käytettynäkin, kuten Priusinkin.
320 tkm Chevrolet Voltilla
3
68
Vastaukset
- Jarkko_Mäkinen
Sähkömoottori on pitkäikäinen. Sen avulla voidaan lisätä polttomoottorin elinikää.
- uutta_pukkaa
Uusin Volt on saanut virallisen EPA-luokituksen 53 mailia sähköllä. Kilometreinä siis 85. Voltina ei tällä hetkellä näyttäisi tulevan Eurooppaan, mutta Opel Amperana ehkä. Aika harvoin tarvitsisi siis uutta 1.5-litraista suorasuihkutusbensamoottoria käynnistää.
- Uittomiesitsekin
Euroopassa noita kaupan Volteja ja Amperoita pilvin pimein 2011, 2012 ja 2013 mallisena hiumaan hintaan 14 -20 tonnia. Kyllä on paikallisten "uittomiesten" katteet kohillaan. Ei vaan taida käydä kaupaksi noilla kotoSuomen hinnoilla.
Kannattaa todella itse uittaa ne Saksasta tai Alankomaista.
Tuolta lisää hintoja muistakin maista..
http://www.ooyyo.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207