Mitä kaikkea voi harrastaa kotonankoiran kanssa? Olisko mitään nettisivuja koiran kouluttamiseen kotona, joitain nettikurssin tapaisia?
Mitä kaikkea voi harrastaa kotona?
11
214
Vastaukset
- 8715
Harrastaa voi melkein kaikkea mitä seuroissakin. Nettisivujen hakemisessa google on kätevä apu. Voi olla että löytyy myös ihan nettikurssejakin. Mutta toisaalta, koiran koulutus ei ole aivan avaruustiedettä vaan ihan maalaisjärjellä pystyy koiran koulaamaan tavoille.
- Nikkiu
Vaikka mitä! Dobo,toko,koiran kanssa juoksu tai pyöräily,tanssi,flyball ja frisbee. Jäljenveto nameilla myös.
- kgljl
Suosittelen Koiruuksien klubi-sivustoa. Löytyy nettikursseja ja -luentoja. Ihan loistava!
- päivä.rattoisasti
Pistä piski komeroon ja käy viinakaupassa, sitten on sinulla tekemistä.
- äopoöiliy
bylsi sen kanssa.
Rallitokoa
Tokoa
Koiratanssia
Jälkeä
Verijälkeä
Muuten vaan temppuilua
Nettisivuja en ihan yhtäkkiä osaa heittää, mutta jos englannin kieli luonnistuu, löytyy netistä temppuoppaita, esim. nimimerkillä Kikopup. Suomeksikin taitaa olla jo jotain.Mutta jos kisoihin haluaa, kannattaa ehkä välillä käydä kursseilla tai koulutuksissa, ettei jumahda vääriin toimintamalleihin. Tokossa ohjaaja antaa helposti huomaamattaan kaksoiskäskyjä tai tekee muuta pöljää, jos ei ole tajunnut katsoa itseään tarpeeksi tarkkaan videolta tai saanut ulkopuolista kommentointia. Rallitokossa taas on niin pirkuleesti pilkkusääntöjä, ettei aloittelija välttämättä saa niistä kaikista selvää pelkästään lajin sääntökirjaa lukemalla.
- ee4q
Verijälki on hyvä. Ensins se puree sua perseeseen, minkä jälkeen raahaudut ympäri taloa ja susta jää hassunkurinen verivana, jota se voi seurata.
- aikkus
Harrastaahan voi mitä vain! Itse olen käynyt hakemassa harrastusvinkkejä erilaisista koiratapahutmista sekä keskustelemalla muiden koiraihmisten kanssa. Mm. tänäkin pian tänäkin vuonna järjestettävästä Friskies Doggy Runista sain paljon vinkkejä myös oman koiran kouluttamiseen ja sen kanssa liikkumiseen.. Taitaapi tapahtuma olla 26.9. Helsingin keskuspuistossa, itse ainakin ajattelin koirani kanssa mennä :)
- 200915
Hei,
Pelkästään arkitottelevaisuuteen löytyy hyviä koulutustapoja kirjoista. Ja näitä kirjoja saa lainata ilmaiseksi sellaisesta paikasta kuin kirjasto. Miettikää! Ei tarvi maksaa kalliita koirakursseja ja saa treenata niin paljon, kuin itse vain jaksaa. Ja jos joku asia meni ohi, sen kohdan voi lukea uudestaan kirjasta.
Ennen kuin itse hankin koiraa, mietin ensimmäiseksi lajin mitä haluan ruveta harrastaa. Laji piti olla sellainen että jos siinä tulee hyväksi siitä on hyötyä niin itselle, kuin muille ihmisille. Joten päädyin henkilönetsintään, hakuun ja jälkeen. Lainasin kirjastosta kirjoja jotka käsittelivät perustottelevaisuutta, henkilönetsintää ja jälkeä. Luin nämä kirjat läpitte ja kun sain sen oman pennun. Niin osasin uudelleen lainata sen kirjan jossa oli parhaimmat treeni vinkit ja taas luin ja treenasin kirjan neuvojen mukaan.
Nykyään koirani on 3 vuotias, harrastetaan paikallisessa palveluskoirayhdistyksessä. Koirani ei ole hälytyskoira vielä, mutta se on jo auttanut minua, mm. metsäreisulla pudonneen kännykän etsintään. Lenkillä pudonneen hanskan löytämiseen. Sitten se on auttanut pikkupoikien kadonneen pallon löytämiseen pusikosta. Sekä jäljittänyt kadonneen vasikan metsästä, joka oli karannut aitauksesta.
Koiran kouluttamiseen ei tarvita kalliita kursseja vaan voi käyttää oma-aloitteisuuttaa ja hakea sitä tietoa niin netistä, kuin kirjastosta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sitä oikeaa tietoa löytyy helpoiten kirjastosta. - rqwrqw
Seksiä esimerkiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395120Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738