Kommunistisen Romanian Ceaucescu prutkutteli Ocull

historianhavinaa

Myös kommunistisen Romanian viisas hallitsija, itse itsensä "Ajatusten Tonavaksi" ylentämä kommunistijohtaja "Pyhä Nikolai" Nicolae Ceausescu prutkutteli ja vaaputteli menemään Skeida Oculla vaimonsa Elenan kanssa
http://www.imcdb.org/vehicle_446362-Skoda-Octavia-Typ-702-1963.html

Näin ollen Ocu on aito, kommunistien suosima kulkuneuvo. Ei siis auto.

24

1357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vepsukkaine

sämpylämäisiä tylsiä sukkuloita näköjään olleet jo tsauseskun aikana nuo skeidataaviat

• Olet_erittäin_säälittävä

Älä nyt kovin hätäile. kyllä se sossu on huomenna auki ja saat kaljarahat.

• Tiesitkö_sen

Eipä muuten ajellut. Hänellä oli panssaroitu Mersu, muistaakseni joku 500 sarjaa oleva menopeli.

• Muistetaan

Brezhnevin Skoda oli aikansa ilmiö. Kyllä Skoda on (sosialististen) merkkihenkilöiden valinta.

• Tiesitkö_sen

Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa

• Eri_merkillä
        Tiesitkö_sen kirjoitti:

Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa

Näin kymmenkunta vuotta sitten Viron Lahemaalla Palmsen kartanon silloisessa automuseossa ZiLin tai Tšaikan, jolla Nikita Hruštšov oli saapunut 1960-luvulla Moskovasta Latviaan. Auto oli pettänyt eikä siitä ollut ollut kulkuneuvoksi paluumatkalle, vaan Nikitan oli pitänyt turvautua Aeroflotin palveluksiin.

Tällä ei sinänsä ole mitään tekemistä nyky-Tšekin saati nyky-Škodan kanssa, kuten kaikki valistuneemmat tietävätkin.

Ajan itse uudella C-sarjan M-B:llä, mutta kelpuuttaisin Škoda Superbinkin kulkineekseni ihan mielisuosiolla.

• KäykääKatsomassa

Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)

• KäykääKatsomassa

• JugoslaviassaMyös

Myös suuren vastarintasankarin Titon autotallissa oli pelkkiä Skodia. Paitsi yksi Moskovan lahjoittama Mosse jolla kukaan ei koskaan ajanut.

• Kohan_kyselen

Jaa, olet käynyt Titon autotallissa?

• Mobilisti

Valetta. Tito oli varsinainen autofriikki. Kuskasi Nikitaakin Cadillacilla, ja oli itse puikoissa. Titolla oli myös Rolls-Royce, ja myöhemmin lukuisia Mersuja.

• Valitettavasti

Ei mennyt ihan putkeen tuokaan. Nicolae-vainaan sukunimi oli Ceaușescu eikä mikään Ceaucescu.

• karpaattiennero

tsausesku se oli ja ylevä kommari-skodisti

• Tsausetsku
      • tsaukkivaan

Ei ole Simca, vaan Renault 8, eikö merkki Dacia kertonut mitään?

• KunnonPeliAlla

"Karpaattien nero" ajeli Dacialla !

• hehehehehee

varmasti hienoo suomen kommareille kun saa ajella itäauto skeidalla. tulee niin neukku ajat mieleen skodaajille

• Mobilisti

Sullahan ne neukkuajat on kokoajan mielessä.

• jsdklsfs

Vielä kerran pojat: Dacia, se on Dacia, tuo Renault 12:n kopio.

Kommaripomot ajoivat juurikin sillä millä halusivat.

• Mobilisti

Auto on toki Dacia, mutta Renault 8:n kopio.

• aito itäblokin auto vielä nykyaikana. on se niin metkaa

• HlkhfyY

Skodaa alettiin suunnitella 1946 Stalinin mahtikäskyllä.

• HallusinaatiotLentää

Tavalliseen tapaasi levität ainoastaan perätöntä tietoa. Ceausescun autovalinta löytyy kyllä netistä ja elokuvan sattumanvaraisesti valitun ruutukaappauksen Skodan ratissa ei edes väitetä diktaattorin itsensä istuvan.

• romanianroisto

Et silleen ja mustalais heimo näkkee nälkää slummeissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe