Tuotantotalous Lappeenrannan tekn. yliopistossa?

tutalle

Hei osaisiko joku kertoa minkälaista on opiskelu tuolla? Esimerkiksi, kuinka helppoa on omien opintojen suunnittelu, voiko järjestellä opintoja niin että voisi suorittaa kandin kahdessa vuodessa? Onko tuotantotalouden opiskelu rankkaa, varsinkin jos lukion pitkä matikka on jo päässyt ruostumaan ja fysiikkaa ja kemiaa ei ole oikein koskaan opiskellutkaan?
Minulla on mielikuva että LUT on Venäjään suuntautunut yliopisto, kuinka hyvin se näkyy tutan opinnoissa ja onko jo kandivaiheessa mahdollista ottaa paljon Venäjään liittyviä kursseja? Vai onko noita kursseja enemmän vasta maisterivaiheessa? Entä kieliopinnot, onko omaan lukujärjestykseen helppo sisällyttää ylimääräisiä kieliä, esim. venäjää?

2

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutalle

Ja minkälainen läsnäolopakko on tuolla?

• tutallevai

minkälaista on opiskelu tuolla?
      - Samanlaista kuin muualla.

Esimerkiksi, kuinka helppoa on omien opintojen suunnittelu, voiko järjestellä opintoja niin että voisi suorittaa kandin kahdessa vuodessa?
      - Voi.

Onko tuotantotalouden opiskelu rankkaa, varsinkin jos lukion pitkä matikka on jo päässyt ruostumaan ja fysiikkaa ja kemiaa ei ole oikein koskaan opiskellutkaan?
      - Riippuu ihmisestä. Pakollista matikkaa on vain ekan vuoden.

Minulla on mielikuva että LUT on Venäjään suuntautunut yliopisto, kuinka hyvin se näkyy tutan opinnoissa ja onko jo kandivaiheessa mahdollista ottaa paljon Venäjään liittyviä kursseja?
      - Sekä hyvin paljon että vähän. Riippuu mitä valitset pääaineeksi ja mitä kursseja itse valitset. On pääaineita, joissa ei ole yhtään Venäjään liittyviä kursseja sekä pääaineita, joissa on todella paljon. Sitten on myös näiden väliltä ja voi ottaa ulkopuoleltakin jos kiinnostaa.

Vai onko noita kursseja enemmän vasta maisterivaiheessa?
      - Löytyy sekä kandista että maisterista.

Entä kieliopinnot, onko omaan lukujärjestykseen helppo sisällyttää ylimääräisiä kieliä, esim. venäjää?
      - On. Vaikeuksia tuottaa tietenkin aikataulun suhteen, jos otat niin paljon kursseja, että aikataulu ei salli.

Ja minkälainen läsnäolopakko on tuolla?
      - Muiden yliopistojen tavoin ei ole läsnäolopakkoa. Poikkeuksena tietyt kurssit, esim. kielikurssit sekä seminaarit ja muut tapaamiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe