Rotumarsu vai sekarotuinen tytöt vai pojat

Marsu1

Hei . Olen ostamassa kahta marsua ja pitäisi kysyä mitä eroa on rotu marsulla ja sekarotuisella ? ja ajattelimme ostaa kaksi poika marsua mutta onko sillä jotain merkitystä ottaako kaksi tyttöä vai kaksi poikaa

4

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsu1

Ja muuten Tiedättekö jotain marsu kasvattajia Lahden läheltä ?

• piipponen

"mitä eroa on rotu marsulla ja sekarotuisella ?"

Helppoa: paperit. Paperiton marsu ei ole varsinaisesti puhdasrotuinen, vaikka myyjä muuta väittäisi.

"onko sillä jotain merkitystä ottaako kaksi tyttöä vai kaksi poikaa"

Uroksista tulee monasti mukavampia lemmikkejä, sillä ne kiintyvät usein enemmän ihmiseen, kun taas naaraat perustavat enemmän marsuseurasta. Uroksilla on aina se pieni mahdollisuus, että alkavat kahnaamaan tullessaan sukukypsiksi, mutta oman kokemukseni mukaan näin harvoin käy kunhan marsut ovat sellaiselta kasvattajalta, joka on kiinnittänyt huomiota jalostukseen käyttämiensä marsujen luonteisiin. Risteytysmarsuilla, jotka ovat peräisin ihan mistä sattuu yhdistelmistä, on kokemukseni mukaan vähän enemmän käytöshäiriöitä (kuten tappelu, sillä kysymys on kuitenkin laumaeläimestä). Suurta eroa naaraissa ja uroksissa ei kuitenkaan ole.

"Tiedättekö jotain marsu kasvattajia Lahden läheltä ?"

Tässä kaikki viralliset kasvattajat: http://marsuyhdistys.net/home/?page_id=53

Kasvattajanimettömiä kasvattajia on läjäpäin, ja sitten on kasvattajiksi itseään tituleeraavia, mutta kasvatuksessa ja lisäännyttämisessä on vissi ero. Suosittelen erottamaan nuo kaksi toisistaan mm. juurikin siksi, että oikeat kasvattajat ovat tosiaan kiinnittäneet huomiota mm. jalostusmarsujensa luonteisiin, jolloin marsujen kanssa tulee huomattavasti vähemmän ongelmia.

• sdfadaddf

Monet kasvattajat tulevat syyskuussa hämeelinnaan näyttelyyn. Kasvattajat usein tuovat poikasia mukanaan jos niin sovitaan.

• Marsu1

Olen katsellut marsu videoita yputupesta ja joku siellä sano et rotu marsulla ja sekarotuisella on jotain eroa niinkuin esimerkiksi se sanoi että rusetti marsut on ihan erilaisia kuin sekarotuisen en ole kyllä itse hankkimassa rusetti marsua ajattelin self marsua tai sitten jotain sekarotuista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe