Miten vois ylipuhuu vanhemmat??

HaluanTietää

Eli siis.. mun iso haave ois mennä Australiaan vaihtoon, mut sitten mun vanhemmat kokoajan sanoo ku se on kallis ja kaikkee.. okei, mul ois viel joku 3-4vuotta aikaa päättää, et aionko ees mennä mihkää vaihtoo jne. mut sitten, kun kysyin äiteltä, et oisko se ok sille et hakeutuisin joskus vaihtoon tms. niin se sanoo että "Et. Mee eka Ruotsiin." (meillä siis asuu sukulaisia Ruotsissa) ja sitten, ku oon laittanu Demi.fi ;in kaikkia sellatteita et kannattaako mennä ja mitä huonoi ja hyvii puolii siel on olla vaihos jne. eli oon kokeillu tutkia asiaa, ja oon yrittäny kattella hintoja ja kaikkee sellasta. niin sitten iskä sano tos yks ilta et "Siinä matkassa sinne ei isona ongelmana oo ne hämähäkit tai käärmeet tai se 5-9h aikaero, vaan se hinta. se kuiteskin maksaa toistakymmentä tonnia, ja ku sitä rahaa ei oo niin paljoo _turhaa_." niin sit aloin vaa kelaa, et onks ne kuunnellu yhtään mitään, mitä oon sanonu. koska oon tutkinu ite hintoi, joo, okei, se 1vuosi siellä maksaa sen 9.000-14.000€ mut yritän kattella siinä 9.000-11.000€ paikkeilla olevaa. Sitten ku oon kokoajan sanonu, että siellä on isäntäperhe, ja ne pitää musta huolta siellä jne jne. mut ei.. äite ei kuuntele.. tai kuuntelee, mut ei välttämättä sisäistä. meinaan se ei ota huomioon sitä välttämättä, et oon kuiteski jotain 16v. sillon ku oisin sinne vaihtoon lähös, koska aikasemmin en itekkään haluis lähtee. Anyway, ymmärsitte varmaan, et oon yrittäny jo ite ylipuhuu niitä ja silleen.. mikään mun yrittämä ei tehoo. Ja sit kuiteski pitää ottaa huomioon tässä se, et mun äite antaa periks, kun kauan hokee, mut iskä ei välttämättä niin helpolla. Siks kysyn teiltä, et onko teillä mitään hyvää neuvoo, et miten ne pystyis ylipuhuun kunnolla??

2

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tooexspensive

No tuskin niitä vanhempia voi edes ylipuhuu jos se on rahasta kiinni. Eikai hekään voi rahaksi muuttua vaikka haluaisikin sut päästää sinne.

• senajanjoelänyt

Kehitä jostain se puuttuva reilu kymppitonni niin saattaa alkaa helpottaa. Vanhempasi ymmärtänevät paremmin rahantulon logiikan. Rahanpuute ei ole mielipidekysymys, eikä ylipuhuttavissa. Asian eteen toki voi tehdä jotain, ja siihen puoleen voi vaikuttaa. Neljä vuotta ja kymppitonni, tekee 2500€/a. Ja siitä kun taputtelee sen kuukausittain niin päästää reiluun kahteensataan per kuukausi. Sen verran pitäisi saada jemmaan. Paljonkos sun viikkoraha olikaan?

Tässä olisi loistava paikka taloudenpidon opeille kotona. Jos siis vanhempasi ja sinä itse pystytte asialliseen keskusteluun aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe