Valtiontukea uskonnonvapaus.fi-sivustolle?

Tämä oli toisessa ketjussa, mutta otetaan nyt ihan erikseen: Tulisiko valtion tukea uskonnonvapaus.fi-sivuston kehittämistä? Miksi, tai miksi ei?

9

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProjektiaPukkaamaan

Kyllä! Ei muuta kun projektihakemusta valmistelemaan.

• Tämähän melkein kuin julkinen palvelu ihmisoikeus- ja uskonnonvapausasioista, ja siten tuen arvoinen.
      Hyvä ja kattava tietopaketti, mutta tätä voisi täydentää vielä selkeillä, lyhyillä artikkeleilla keskeisimmistä aihealueista; hakusanojen läpikahlaaminen voi olla uuvuttavaa jos haluaa alkuun vain perustietoja oikeuksistaan tms.

Jos palvelua haluaisi vielä laajentaa, niin muutamalle eri kielelle voisi kääntää ainakin tärkeimmät ydinasiat, esimerkiksi eri maahanmuuttajaryhmiä varten. Tämäkin tietysti vaatii paljon aikaa ja resursseja, mutta olisi myös tärkeä yhteiskunnallinen tietopalvelu. Kyllä tätä pitäisi valtion tukea.

• Nimenomaan kääntämiseen oikeasti tarvittaisiin avustusta, jos lähdettäisiin todella monelle kielelle kääntämään.

Tosiaan tuo kaipaa koko ajan enemmän ihmisläheistä näkökulmaa: "Jaa oikeusasiamies? Häh? Mitä tämä minulle tarkoittaa?" Tätäkin on pohdittu, ehkä jonkinlaista elämänkaarimallia voisi yrittää.

• Toisessa ketjussa Rahahanat.kiinni kommentoi: "Tietenkään vaparien propagandasivua EI PIDÄ kustantaa valtion varoista."

Mutta tämä sivuhan ei ole uskontokritiikkiä! Missä http://uskonnonvapaus.fi sisältää "vaparien propagandaa"? Vrt. esim. ihmisoikeudet.net, joka on saanut valtiontukea.

• Rahis, tässä nyt olisi oikein avaus valtiontuesta. Miksi kommentoit montaa muuta ketjua, mutta et tätä?

• jori.mantysalo kirjoitti:

Rahis, tässä nyt olisi oikein avaus valtiontuesta. Miksi kommentoit montaa muuta ketjua, mutta et tätä?

Ja muistutuksena, ihmisoikeudet.net on saanut tukea.

• Toisessa ketjussa (miksi ei kommentoi täällä?): "Miten luotettvana voidaan pitää propagandistin väite, että ei esitä propagandaa? Got it?"

Eli ei edes yhtä ainokaista esimerkkiä virheestä artikkelista, puolueellisesta sanamuodosta tms. Ei ainuttakaan, ei vaikka noin sadasta tekstistä olen aloittanut keskustelun.

• Ehkä tässä ketjussa voisi myös muuten haukkua sivustoa. Huonot vaalikoneet ja surkea ulkoasu, väärää tietoa ja liian sekava... Pitääkö minun hiljaisuudesta päätellä, että ei löydy valitettavaa?

• Tämäkin on jäänyt vastausta vaille. Odotellaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe