Oikeasti laadukkaita vaatemerkkejä?

Nukkainen

Täytyneepi perustaa uusi keskustelu tälle, googletteluista huolimatta en ottanut selkoa. Vastaavat keskustelutkin ovat vanhentuneita.

Eli minäkin olen kyllästynyt siihen, että näistä Seppälä/H&M/Vila/Vero Moda jne. -rättikaupoista ostetut vaatteet rikkoontuvat alle ”käyttökautensa” (kesä/talvi/välikausi) tai viimeistään seuraavan vuoden sisällä.

Mitä laadukkaita vaatemerkkejä siis olisi saatavilla? Suomalainen tuotanto olisi tietenkin plussaa, mutta ei pakko. Aikaisemmista keskusteluista kun poimin jotain merkkejä mitä oli ehdotettu ja googlasin ne erikseen, niin lähes jokaista merkkiä joku aina haukkuu laaduttomaksi sitten kuitenkin…
”Opi tunnistamaan hyvä laatu kokeilemalla ja vaatteita hypistelemällä” ei nyt oikein toimi, koska en oikeasti tiedä, enkä halua kokeilla kalliilla vaatteella! Ja kuten tiedätte tämän Bygg Maxin mainoksen, että ”Suomalainen mies ei kaipaa rautakaupassa apua”, tai jotain sinne päin, niin tämä Suomalainen nainen ei halua vastaavaa vaatekaupoissa. :D (Se oikeasti ahdistaa mua, jos myyjä kyttää ja tyrkyttää vieressä... Juu, olen vaikea persoona.)
Pitäisi olla ihan konkreettisesti kaupasta ostettava (Helsinki), ei nettikauppa, koska haluan kokeilla vaatteita ennen ostoa. (SAATAN harkita toki sellaista, josta voi tilata ja palautta ilmaiseksi/kohtuu hintaan…)

Sitten jotain speksejä. Olen 25 vuotias nainen, n. 160 cm ”pitkä”. Normaalipainoiseksi minut kai lasketaan, mutta masua on sen verran, että vatsan kohdalta tiukkoja vaatteita en voi käyttää. Tyylini on, hmm, miten kuvaisi… Tavallinen, klassinen? En toivo mitään kovin erikoista, massasta erottuvaa, mutta siistiä kuitenkin, jossa kehtaisi ”edustaa” ihan normi tilanteissa (ihan arkisesti siis, kylässä käydessä, töissä jne). En ole muuttuvien trendien perään ollenkaan. Minua ei kiinnosta se, että vaatteesta näkee, että se on joku (kallis) merkki. Esim. paidassa rinnan kohdalla vaatteen merkki ei ole erityisen mieluinen. Myönnettäköön, että rahaa ei hirveästi ole vaatekappaleisiin laittaa (eikä halua…). Mutta hyväksyn, että laatu maksaa, eikä koko vaatekerrointa ole tarkoitus uusia, mutta jokunen, neule/tms. päällysvaate, housut ja hame.
Eli otan vastaan ”ihan hyvä, tavallista parempia”-hinta-laatu-suhteeltaan-ok sekä mieletettömän-laadukasta-”ja hinta myös sen mukainen” -ehdotuksia.

Suuren kiitokset vastauksista jo näin etukäteen! :)

1

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nukkainen

Nostan tätä.

Kukaan ei tiedä yhtään laadukasta vaatemerkkiä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe