Voiko hierojana toimia kotona ilman pätevyyttä

Mitä_saa_tehdä

Heippa!

Voiko kotona kun on hierontapöytä niin tarjota jotain alan palveluja ilman että pitää jonnekin terhikki-valvira yms-liittyä.

Minulla on yritys muulta alalta mutta ajattelin ns. lisä-ansioita.
Mitä saa siis tarjota ns. palveluita???
---
Asialliset vastaukset. Kiitos

6

3838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terapeutti

Kyllä voi,voithan olla vaikka hierontaterapeutti tai mikä vaan,mikäs sen kieltää.Kunhan et mainosta itseäs koulutettuna hierojana.

• työhön

ainut vaan että vakuutuksia ei saa itse oppinut hieroja .

• Mitä_saa_tehdä

Minulla on vastuuvakuutus osakeyhtiöllä....mitä muuta tarvii:D Ei kai luulis ainakaan luut menevän asiakkaalta poikki!!!

• KoulutettuHieroja

Moikka!

Kuten tuossa tulikin jo esiin, niin voit toimia ja tarjota ihan mitä palveluita haluat.

Markkinoida voit myös itseäsi hierojana, hierontaterapeuttina tai vaikka urheiluhierojana.

Suomessa koulutettu hieroja on tittelinä vain poissuljettu, jos et ko. pätevyyttä omaa (ja toki muut tervh. ammattinimikkeet). Taitaa olla myös muutamia rekisteröityjä hoitoja, joita et voi tarjota. Näistä ensimmäisenä tulee Voice Massage mieleen. Katsoppa https://www.prh.fi/fi/tavaramerkit/tavaramerkkilyhyesti.html

Alv:n joudut palveluistasi maksamaan, koska et ole terveydenhuollon ammattihenkilö. Tämäkin alv-velvollisuus riippuu myös siitä oletko töissä siinä oy:ssä vai yrittäjä-statuksella. Jos vuositulot jää alle 8500 euron, niin alvistakaan ei tarvi välittää. Suosittelen pirauttamaan verottajalle ja kysymään tuosta tilanteestasi.

Vakuutuksista pitäisi juurikin tuon vastuuvakuutuksen riittää, mutta tsekkaa sen ehdot tai soita vakuutusyhtiöön.

Terveisin
      Toni Ilola
      Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
      www.studioeudokia.fi

• Suoraselkäinen

Hieno vastaus. Wau!!

• 1hoitaja

kannattaa todellakin tiedustellä vakuutuksien yksityis kohtiin. minulle kerrottiin että vastuu vakuutus kattaa vain hoitopöydän ulkopuolella tapahtuneet vammat hoito tiloissa jos esimerkiksi liukastuu kävellessä ja kaattuu joka tuottaa vamman. vakuutus yritykset ei tunnetusti mainosta sitä osaa mitä vakuutus ei korvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe