Laitoinpa tällaisen ketjun johon jokainen voi vapaaehtoisesti vastata mikäli itse haluaa sillä olisi mielenkiintoista tietää moniko täällä kirjoittelevista on itse advari.
Itse en kuulu mihinkään eikä tosin ole kyllä rekisteröityä nimimerkkiäkään mutta tätä palstaa on kiva siitä huolimatta lukea, tulee aina hymy huulille ja ilo päivään.
Mihin kirkkokuntaan kuulut vai kuulutko?
31
<50
Vastaukset
- seisstop
Ei tule vastausta sinun retosteltavaksi !
- Siksihän
Siksihän tuossa luki (vapaaehtoinen) eikä sinulla kyllä ole rekisteröity nimimerkkikään niinkuin ei minullakaan niin mitä väliä sillä on mitä kirjoitat?
Tampereen väestörekisteri.
Ev-lut. kirkko ainakin vielä toistaiseksi.
- iloinen_naurajaa
Armoton ateisti, joka ei ole koskaan antanut rahaa pastorisioille. :-):-):-)
- pyhpyh
Kukaan sulta rahaa edes huolisi.
- iloinen_naurajaa
pyhpyh kirjoitti:
Kukaan sulta rahaa edes huolisi.
Kyllä adventtikirkon riistäjät olisivat mielellään ottamassa kymmenykset tuloistani ja lisääkin "uhrilahjoja"hahahahhahaaa!!! :-):-):-)
- pyhpyh
Sinua ei kukaan adventtikirkkoon halua.
- iloinen_naurajaa
pyhpyh kirjoitti:
Sinua ei kukaan adventtikirkkoon halua.
Enkä minä halua adventtikirkkoon! Vihaan uskontoja ja adventismia!!! :-):-):-)
- seurakuntani
Minulla on s-etukortti, k-pluskortti, ikean kortti ja pins. Varuilta.
Kuulun Adventtikirkkoon, Mormonikirkkoon, Jehovan todistajin, Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon, Suomen ortodoksiseen kirkkoon, Katoliseen kirkkoon, Metodistikirkkoon, Babtistikirkkoon, Kristillisten Tekojen kirkkoon, Suomen Anglikaaniseen kirkkoon, Vapaakirkkoon, Helluntaikirkkoon, Helluntaiherätykseen, Pohjanmaan mystikoihin, Vasulaisiin, Sanan yhdyskuntaan, Tuomasyhteisöön, Rukousystäviin, Herran kansaan, Jahve Jeshuan seurakuntaan, Raamattu kansalle ry:hyn, Vapaa lähetykseen, Lasarus-veljiin, Uusapostoliseen kirkkoon, Henotes seurakuntaan, Via Dolorosaan, Paavalin synodiin, Luther-säätiöön, Nokia-missioon ja Kristuksen seurakuntaan. Oli niitä muitakin, mutta en muista kaikkia. Varuilta liityin, kun ei sitä koskaan tiedä, että mistä rakas Jumala eniten pitää.- lahkolainen
Tulikos sinulla mainittua, että kuuluit myös lestadiolaisiin ja vanhoillis lestadiolaisiin?
Liekö jouku perversioiden yhteenliittymä, kun et kuulu? Ja miksei sinulle kelpaa bahá’í-uskonto? Puhumattakaan sunni-islamista, shiia-islamista, shiva-hindulaisuudesta, vishnu-hindulaisuudesa, mahayana-buddhalaisuudesta, theravada-buddhalaisuudesta, vajrayana-buddhalaisuudesta, sikhiläisyydestä, shintolaisuudesta, jainalaisuudesta tai juche-aatteesta? Ihme nirppanokkaisuutta tuollainen pitäytyminen vain muutamaan kristilliseen porukkaan.
- pyhpyh
Ap. t. 4:10-12 "tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
Totuus rajaa kaikki ei-kristilliset uskonnot pois. Ne ovat saatanasta. - Kristilliset.uskonnot
pyhpyh kirjoitti:
Ap. t. 4:10-12 "tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
Totuus rajaa kaikki ei-kristilliset uskonnot pois. Ne ovat saatanasta.On olemassa muitakin kristillisiä uskontoja kuin adventismi. Kristilliset uskonnot käsittävät kaikki ne uskonnot joissa turvataan Kristuksen pelastustyöhön ja tunnustetaan sen todellisuus. Ihmisinä siis puhutaan tässä tapauksessa kristityistä. Niille ihmisille jotka jotka hyökkäävät muita kristittyjä kohtaan ja tuomitsevat heidät opillisten näkemyserojen perusteella on Jeesus täysin vieras vaikka he luulisivat itse jotain aivan muuta.
- pyhpyh
Etkö sinä osaa lukea? Kirjoitin vastineen vaarille, joka halusi lisätä listaan ei-kristillisiä uskontoja.
- pyhpyh
Kristilliset.uskonnot kirjoitti:
On olemassa muitakin kristillisiä uskontoja kuin adventismi. Kristilliset uskonnot käsittävät kaikki ne uskonnot joissa turvataan Kristuksen pelastustyöhön ja tunnustetaan sen todellisuus. Ihmisinä siis puhutaan tässä tapauksessa kristityistä. Niille ihmisille jotka jotka hyökkäävät muita kristittyjä kohtaan ja tuomitsevat heidät opillisten näkemyserojen perusteella on Jeesus täysin vieras vaikka he luulisivat itse jotain aivan muuta.
Raamattu tuomitsee mukamukakristityt.
- Pastori.kaupunkiseudulta
Olen ruskean reiän ja- kielen ritarikunnan adventistipastori. Silloin kun en mielistele toisten adventtikirkon pastoreiden edessä ja koita näyttää mahdollisimman pyhää ja vanhurskasta, niin muulloin etsin salaa itselleni ruskeata reikää, johon voisin tunkea elämän sauvani. Herra armahda kun tekee pyhpyhpyhiä!
- pyhpyh
Saastaiset valheesi ei hetkauta tippaakaan.
- pyhpyhonrunkku
Pyhpyh on vanha runkku.Ei oo naista saanut ikinä ja hänen aivonsa on lahonnut adventismin vuoksi.Niin tumputtamisen vuoksi.
- pyhpyh
Valheesi ei hetkauta.
- seuraavamerkki
Nii,- vapaa-ehtoisuus loppui heti vastattua.
- Mitätuo
Mitä tuo lause tarkoittaa? En ymmärrä
- Pastorin.retale
"Aina Avara Anus Aliisti Apposen Auki Adventistille -AAAAAAA- (7A)"-seurakuntaan.
Annankadulla tavataan! - Exadventistiparka
Kun ei kukaan muu näytä suoraan sanovan olevansa adventisti, niin täytyy nyt sitten edes minun tunnustaa kuuluvani ihan suomalaiseen adventtiseurakuntaan.
- pyhpyh
Et kuulu etkä ole. Luopiopetturi sinä olet.
Väestörekisteri tietenkin! En maksa loispappien palkkoja missään tapauksessa. Harkitsen muuttoa Norjaan, jossa valtio on erotettu kokonaan uskonnoista.
- pyhpyh
Tervemenoa.
En kuulu kirkkokuntiin. Kuulun muutamaan yhdistykseen, joita ovat Skepsis ry ja pari harrastuksiini liittyvää yhdistystä.
Mielestäni kirkkokuntaan kuuluminen edellyttää sen tunnustukseen uskomista tai sen mission kannattamista. Nämä perusteet riittävät siihen, että en voi kuulua ainoaankaan Suomessa toimivaan kirkkokuntaan.
Rajaan tässä kirkkokunnan määritelmän ulkopuolelle sellaiset buddhalaiset (kuten zen), sufilaiset, sikhiläiset, taolaiset ja kristillis-mystiset ryhmät, jotka eivät edellytä jäseniltään lainkaan uskomista, vaan kyse on vain tietynlaisesta meditaatiosta tai hartauden harjoittamisesta sekä moraaliseen elämään pyrkimisestä.- pyhpyh
Olet siis jumalaton.
Minä kuulun Kristuksen näkymättömään seurakuntaan.
Sitä on turha etsiä mistään virallisesta rekisteristä.
Herra tuntee omansa.
Oletettavasti niitä on adventtikirkossakin. On ainakin joskus ollut.Suomen Vapaakirkkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157