VW Golg Sportsvan

vw-girl

Laittakaahan kokemuksia kellä on! Onko hyvät säilytystilat? Entä peräkonttitila, mahtuuko tavaraa ja voiko esim. koiraa kuljettaa siellä? Mahtuuko taakse hyvin aikuinenkin istumaan ja onko pyörämelua?

Olen menossa koeajamaan, mutta haluaisin ensin vähän kokemuksia autosta.

16

11162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinmeillä

      Olen nyt ajellut vuoden alusta Sportvanilla reilut 10 tkm. Moottori 1,2 ja DSG -vaihteisto. Lisukkeina travel- ja comfortpaketit. Kokemukset ovat todella hyvät eli en vaihtaisi pois. Ajaminen vaivatonta: ei tarvi käsijarrujen ja vaihteiden kanssa solkata. Ei muuta kuin kaasua ja jarrua ajaessa. Esim. tuo auto hold -valoissa ja liikenteessä on loistava toiminto ja Automaatilla on sitten tuo ACC -vakionopeussysteemi on vallan loistava etten sanoisi nerokas systeemi. Pitkää matkaa ajaessa on helppo ajella jonossakin, kun etäisyys edellämenevään pysyy vakiona. Ei haittaa vaikka katse viivähtäisi hetken pitempään maisemia kurkkiessa, peräänajosta ei vaaraa. No, noista säilytystiloista voin sanoa, että meidän tarpeeseen ovat kyllä riittävät. Sisällä löytyy lokero jos toinenkin, jonne mahtuu yllättävän paljon pikkutavaraa. Peräkontti ym tila lienee myös ihan riittävä. Mutta sehän on aina käyttäjän tarpeesta kiinni. Niin ja hiljainen ja mukava ajettava se on. Mutta kokonaisuutena auto on kyllä todella mukava ja helppo ja vaivaton kulkupeli. Mitään ongelmia ei ole tähän mennessä ilmennyt, ei ole öljysyöppö, ei rallata ketjut ja tai hihnat, ei klonsumisa tai muuta ylimääräistä ääntä ole kuulunut. Liekkö valmistunut sitten tiistaina ja ainakin loppuviikosta. Mutta itse kokeilemallahan se auto pitää hankkia. Mikä mielyttää yhtä on toiselle kauhistus

      • öljynkulutus

        Muuten mukava, mutta moottorin öljynkulutus uudesta alkaen järkyttävän suuri.


      • Anonyymi

        Tuohon kaikkeen on helppo yhtyä, mutta ne takajarrulevyt.
        7 vuotta ja 75000 km ja levyt siinä kunnossa että huollon mukaan vaihdettava ennen katsastusta. Kyseesä ei kuulema vika, vaan ominaisuus. Olenko ainoa asian kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kaikkeen on helppo yhtyä, mutta ne takajarrulevyt.
        7 vuotta ja 75000 km ja levyt siinä kunnossa että huollon mukaan vaihdettava ennen katsastusta. Kyseesä ei kuulema vika, vaan ominaisuus. Olenko ainoa asian kokenut.

        Jo on ainakin vaihtaa jarrulevyt, jos 7 vuotta vanha oli km-määrä mikä hyvänsä.


    • basuuna

      Tuulilasin vertailutestinhän tuo juuri voitti, mm. bimmeri jäi taakse.

    • KestääköEdesSitä

      VW Golg? Onko tuo se paskakasa, jonka jakopää pitää parinkymmenentuhannen kilsan jälkeen tuollaista ääntä? Golg, golg, golg, golg...........

    • Mielipide_tämäkin

      Mielestäni turha malli – omaa käyttökokemusta tosin ei ole. Harkitsin aikoinaan Sportsvanin edeltäjää Golf Plussaa, mutta hylkäsin ajatuksen ja valitsin Variantin.

      Sportsvanissa on peltiä ja lasia (omapainoa)yli 130 kg enemmän kuin perus-Golfissa, ilman että kuljetuskapasiteettia olisi kovin merkittävästi enempää. Jos perus-Golfin tilat eivät riitä, kannattaa mielestäni mennä suoraan Variantiin. Variant on nelisenkymmentä kiloa kevyempi kuin Sportsvan.

      Yli 130 kilon lisäpaino vastaa melkeinpä kahta lisämatkustajaa. Suorituskykyä ja taloudellisuutta verottaa myös suurempi otsapinta-ala = suurempi ilmanvastus.

      Mutta ihan hyvä että VW:lta löytyy malleja jokaiseen makuun!

      • Näin_tein

        Ajelin aikoinaan vuosikausia perus Golfilla, moottori 2,0 diesel ja se oli hyvä peli. Nyt on Sportvan ja yhtenä syynä valintaan on autoon käymisen vaivattomuus verrattuna esim perus Golffiin. Penkit ovat hieman korkeammalla ja kun istahtaa penkille, ei tarvitse päätään taivutella ja pujotella sisäänmennessä. Koeistuin montaa eri merkkiä ja mallia ja monet niistä olivat houkuttevan näköisiä ja ominaisuuksiltaan hienoja, jopa hinnaltaan edullisempia. Mutta tuo autoon astuminen vaati monesti etten sanoisi pujottelua ja pään varomista ja niskan taivuttelua. Ja koska edellinen Golf oli vaivaton hyvä peli, niin Sportvan oli sitten valinta. Moottoriksi otin 1,2 litrasen TSI moottorin ja se tuntuu todella mukavalta ja vääntävältä. Mutta se on todella hyvä, että VW:ltä löytyy näitä malleja.


      • todellavwonromu

        Näinkö todella teit todella todella.


      • Pojutus

        "Sportsvanissa on peltiä ja lasia (omapainoa)yli 130 kg enemmän kuin perus-Golfissa, ilman että kuljetuskapasiteettia olisi kovin merkittävästi enempää."
        Miten tämän laskit? Sportsvan 1,2 TSI 63 kW:n omamassa teräsvanteilla on 1320 kg, kun hatchback-malli samalla koneella & vannemallilla painaa 1205 kg. Minä lasken 1320-1205= 115 kg.
        Peltiä ja lasia on toki enemmän, koska korkeammassa korissa on selvästi väljemmät tilat. Parhaiten eron huomaa takapenkillä. Siellä huomaa myös vakiovarusteen 'Takapenkki pituussuunnassa kahdessa osassa siirrettävissä', joka kiskoineen ja kallistettavine selkänojineen tietysti painaa vähän enemmän. Varustelua ei useinkaan saa painoa lisäämättä.
        Myös etupenkillä istutaan vähän korkeammalla, joten joka paikalta näkee ulos hieman paremmin. Kaupungissa huomaa paremmin muun liikenteen, ja maalla korjuukypsän viljapellon vieressä ajaessa näkee yleensä kasvuston yli (ainakin 1,5 cm korotetulla huonon tien alustalla).
        Toisaalta sitten Sportsvanin lähtohinta on 22 468,70 eli HB-mallia enemmän. Samoin Variantin perushinta 22 543,88 on samaa luokkaa: tuo 75 euron ero ei ole kenellekään kynnyskysymys. Variant ottaa ehkä paremmin lapsiperheen tavarakuorman uumeniinsa, mutta Sportsvan on parempi eläkeläisen jäykälle rangalle. V on sutjakamman näköinen, mutta 22½ cm lyhyempi Sv on helpompi pysäköidä. Kummassakin on puolensa.


    • jyjtdfghsdgsdf

      Karvalakki versiona sitten kovin karu mikä taas varttuneita taas haittaa ja saa raksia parempia penkkejä ja automaatti-ilmastointia kun manuaali on mikä on.Saa sitten jo rahalliseti panostaa jos haluaa vaihdekepin ympärillä tyhjiä tulppauksia täytellä varustuksilla.

    • Pojutus

      Taakse mahtuu erittäin hyvin, varsinkin kun takapenkkiä voi liikuttaa tarpeen mukaan. Ihan selvää taksiainesta.
      Vähäsen rengasmelua oli 16-tuumaisilla renkailla varustetussa koeajomallissa karkealla kevätasfaltilla, mutta pehmeämmillä 15-tuumaisilla ei ottanut ollenkaan korvaan. Kannattaa siis jättää Highline-mallit kauppaan, ja ottaa Comfortlineen tarvittavat lisukkeet.

    • AutoOnAjoneuvo

      Matkustajille erinomaiset tilat, myös takana. Tavaratila välttävä, lisää saa hyvin takapenkkien kätevällä siirrolla, tosin tietenkin takamatkustajien kustannuksella. Ajo-ominaisuudet erinomaiset. 1.4 TSI toiminut hyvin, comfort-paketti hyvä, monitoimiratti helppokäyttöinen. Ajovalot kyllä huonot, kun ei Xenonia. Myös 1.2 versio ihan mukava normaaliin ajoon kokeiluni perusteella. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä 15 000 km aikana. Verrattuna edelliseen autooni (Octavia-combi 1.4 TSI vm. -10) sisältä tilavampi, ajossa vakaampi ja bensaa kuluu litran vähemmän. Toki Octaviakin oli ihan hyvä. TSI-vihaajille voisin sanoa ettei 180 000 km jälkeen siinäkään mitään ongelmia ollut. Suosittelen Sportsvania näillä kokemuksilla!

    • 2015pikkudiesel

      Aivan huippuauto. Kulutus 1,6tdi:ssä oikeesti niin pieni kun luvataan. Ei vaikeuksia päästä alle 5. Sekaajossa vähän yli. Tilava, ja kuten aikaisemmin kirjoitettu NIIN hyvä istua ja ajaa!! Tilava, ja tilat muuttuvat joka tarpeeseen käden käänteessä. Suosittelen!

    • yhteyspäällikkö

      Sama mielipide kuin edellä. Aivan fantastinen peli omistaa ja ajaa! Upea vehje, kerta kaikkiaan.
      Vielä pitää kertoa sellainen hienous (tästä menee kiitokset VW-auton henkilökunnalle, joka ei säästä vaivojaan asikasta palveltaessa): Nimittäin meidän lähi K-marketista (sama omistajataho eli kesko) josta aikaisemminkin myytiin bensaa kylmäasemalla, niin nyt marketin kassalla siinä tupakkatuotteiden ja kondomien vieressä on yleisimmät VW:n jakoketjut ja kiristimet, yleismallinen ahdin, moottoriöljyä löytyy 10 litran "Cash-n-Carry" pakkaus, ja mitä sitä nyt päivittäin muuta tarvitaan. Eli konstikos on ajella, kun auton tekniikasta huolehditaan tuohon malliin. Sehän kantaa hedelmää sitten kun taas sen auton vaihto uuteen on ajankohtainen!

    • Stefann

      Todella tilava takapenkki. Autossa istutaan vanhuksille sopivasti korkealla, joten nouseminen on helppoa. Mitään sporttia autossa ei ole, vaikka nimi harhaanjohtavasti niin viittaa. Laiskahko moottori ja ajokorkeus mallia traktori. Tavaratilassa vähemmän tilaa kuin farmareissa. Mukava auto kuitenkin perheelle ja tilat hyvin muunneltavissa.

      Vaihtoehdoksi sporttisempi farmari Seat Leon, Peugeot 308 tai VW Variant.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3285
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3053
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1852
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1787
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

      Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1399
    9. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe