Töistä soitetaan 7 aamulla...

Kvshdidlebdjk

Mulla ois ollut tänään vapaapäivä, mutta ihan hyvää hyvyyttäni eilen lupaudun mennä tänään töihin klo.12 >
Töistö soitetaan jo vähän ennen seitsemää ja vaaditaan tulemaan töihin jo klo 9.... "Sulla ei oo nyt vaihtoehtoja" jankutti ainakin 5minuuttia. En todellakaan jaksanut mennä. Olin nukkunut 5h soittoon asti. Onko mun nyt kuunneltava jotain helvetin huutoa ja valitusta työpaikalla kun en jaksanut mennä??? Ei ole mun vika/vastuulla jonkun aamuvuoron saikutus.
Enkä saa mitään korvausta siitä että mut herätetään todella usein jo ennen seitsemää, jopa vapaapäivinä. Saako ne edes tehdä noin????

2

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simplex

Ei mitään huutoa tarvii kuunnella.
      Sulla on vaihtoehto...pistä puhelin äänettömälle, pistä puhelin pois päältä.

• PidäPuolesi

Ei saa tehdä noin, eli sulla oli ihan laillinenkin oikeus kieltäytyä.
      Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan työvuorojen ja -aikojen muutoksista pitävästi mahdollisimman aikaisin, kuitenkin viimeistään edellispäivänä. Eikä noin, että soitetaan ja määrätään tulemaan töihin max. 1-2 tunnin varoajalla.
      Tee selväksi jatkossa, että sua on ihan turha tuolla tavoin yrittää töihin, jos ei ole edellispäivään mennessä tajunnut ilmoittaa seuraavan päivän töistä, niin perään on turha soitella samana aamunakaan. Ja jos ei tajua, niin puhelin kiinni heräämiseen asti. Niin luulisi oppivan, jos ei ole ihan täysi mätäpää. Ja potkuja tms palautetta ei kieltäytymisestä voi antaa.
      Ja jos pomosi alkaa oikein riesaksi tuollaisella käytöksellä, niin ainahan on liitto tai sit työkkärin tahot(jos ei kuulu liittoon) joiden puoleen voi kääntyä.
      Itsekin olen ollut tuon tasoisten pomojen ikeen alla aikanaan, joten olen kyllä aika hyvin perillä asiasta.
      Toki joustoakin täytyy olla molemmin puolin, mutta tosiaan, yleinen käytäntö on se, että sovitusta pidetään kiinni. Ja jos jotain poikkeuksellista tulee, niin kyllä pomon pitää itse pystyä tuuraamaan tuollaiset 2-3 tunnin poissaolon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      58
      1699
    3. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1337
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe