Viime aikoina olen törmännyt outoon ongelmaan. Kun olen käyttänyt jotakin tiedostoa pöytäkoneeseen liitetyltä muistitikulta, ja sitten käytön jälkeen sulkenut sen normaalisti, en voi irroittaa tikkua "Poista laite turvallisesti"-periaatteella, vaan ilmoitukseksi tulee "Laite on parhaillaan käytössä. Sulje kaikki..." Tämä ongelma ilmenee vain silloin, jos koneellani on jokin selainikkuna (Explorer, Mozilla jne.) avoinna. En voi siis poistaa muistitikkua turvallisesti, vaikka mitään tikun tiedostoa ei ole käytössä. Kun suljen selainikkunat, muistitikun voi taas irroittaa turvallisesti. Mistä ihmeestä johtuu se, että selainikkunat pitää ensin sulkea, vaikka niillä ei ole tikun tiedostojen kanssa mitään tekemistä? Voiko ongelman jotenkin pysyvästi itse ratkaista jostakin asetuksista, jottei aina tarvitsisi sulkea selaimia muistitikun turvallista poistoa varten? Kyseinen ongelma on tullut koneelleni aivan kuin itsekseen vasta muutama kuukausi sitten. Käytössä on Win 7 ja tätä aion käyttää jatkossakin.
Muistitikun irroitus
Mai88
2
1068
Vastaukset
Todennäkösesti Windows bugittaa. Irrottele vaan tikkua huolimatta varotuksista.
Tuttu "vika" oman ulkoisen kovalevyn kanssa. Joskus onnstuu toisella tai toisina nvasta kolmannella yrittämällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682610
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086