Aloittelevan golffarin ongelmat

TM88

Innostuin alkukesästä golfista kunnolla ja suoritin starttikurssin ja greencardin kesäkuun alussa.

Kurssin jälkeen on tullut käytyä pelaamassa 9r kierros noin 10 kertaa sekä rangella harjoiteltua kerran tai kaksi viikossa.

Tuntui että lyönnit lähti pikkuhiljaa jo vähän sujumaan. Aika hankalalta on tosin tuntunut koko ajan ja tasoitus on tippunut vain 50:een.

Reilu viikko sitten rangella vaihdoin ristiotteen pesisotteeseen ja lyönnit sujui paremmin kuin kertaakaan aiemmin, niin raudoilla kuin draiverillakin. Tuntui että hommasta pääsi vihdoinkin jyvälle.

Nyt kuitenkin pari viime kertaa rangella (sekä yksi 9r kierros) on ollut lyönti täysin hukassa. Korillisesta palloja saa vain muutaman onnistuneen lyönnin.

Asennosta lähtien kaikki tuntuu takkuiselta ja luonnottomalta eikä homma suju ollenkaan.

Otin muutaman lyönnin videolle ja huomasin että vasemman jalan kanta nousee backswingissa aika paljon ja lantio heilahtaa turhan voimakkaasti oikealle. Nyt olen tietoisesti koittanut karsia näitä ja fiilis on jopa aiempaa jäykempi.

Myös mailan lapa taittuu jossain vaiheessa swingiä hieman sivuttain (ei välttämättä ehdi suoristumaan ennen osumaa palloon) ja osuma on harvoin puhdas.

Olen koittanut kiinnittää erityistä huomiota, että vasen käsi pysyy suorana, mutta silti swingissä on jotain luonnottoman tuntuista.

Toki myös itsensä analysointi näin aloittelijana on aika hankalaa..

Tilannetta ei tosin helpota yhtään, että jo muutaman huonnon lyönnin jälkeen iskee epätoivo ja alkaa liikaa miettimään kaikkia yksityiskohtia.

Suunnitelmana oli nyt loppukausi treenata itsekseen ja keväällä ottaa prolta muutama yksityistunti.

Motivaatio alkaa kuitenkin valtavan innostuksen jälkeen pikkuhiljaa hiipumaan, kun hommasta taas yhtäkkiä tuli niin hankalan tuntuista hetkellisen onnistumisen jälkeen.

Laji kiehtoo kuitenkin sen verran paljon, että luovuttaa en ajatellut (ainakaan vielä).

Pitääkö tässä nyt vaan käydä lyömässä huonoja lyöntejä rangella harva se päivä ja toivoa, että tuntuma taas jossain vaiheessa palaisi. Onko muilla ollut alku yhtä hankalaa, ja olisiko antaa hyviä vinkkejä millä lyönnit alkaisi taas sujumaan?

Videoita ja lehtien vinkkejä lyöntiin on tullut koluttua aika paljon, mutta tästäkään ei tunnu olevan isoa apua käytännössä.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        85
        7495
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        96
        5424
      3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        261
        4669
      4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        44
        4545
      5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        62
        3287
      6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
        Ikävä
        50
        2718
      7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
        Ikävä
        22
        2378
      8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        49
        2343
      9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
        Ikävä
        29
        2342
      10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        41
        2204
      Aihe