Ketä Lieksassa hyyssätään? aiheesta on noussut kohu Lieksassa.
Lieksan lehdessä tänään oli kirjoitus Työllistäminen sivu 3. Kuntalisää 300e kuukaudessa Lieksan kaupunki ottaa käyttöön yrityksille maksettavan kuntalisän sen saamisen edellytyksenä on TE keskuksen maksama palkkatuki.
Toisaalta lehden sivulla sosiaalitoimi Aluehallintovirasto huomautti Lieksan kauunkia terveyden ja hyvinvointilaitoksen selvityksen mukaan Lieksalla on ollut toimeentulotukien käsittelyajoissa puutteita loka huhtikuussa joka määräaikojen ylittyessä rikkoo lakia
Joten tässäpä miettimistä päättäjille ja myöskin lehdelle joka rahlaavasti toi asian esiin ja myöskin vaikka edustan keskustaa niin hieman piikkiä sinnekin suuntaan savolaiselle kansanedustajalle joka sai yksipuolisen näkemyksen vietävaksi eduskuntaryhmälle MK
Missä mattää
44
<50
Vastaukset
- w.allsmanni
Marja Mölsä on tehtaillut vihakirjoituksia lieksalaisia työttömiä kohtaan.
Ilmoa vaan poliisille.- iykllk
Työttömiä ei koske työsuojelu koska elävät yhteiskunnan tuella semppiä Marja
- kuokåå
Työttömiä hyyssätään jotain pitäisi tehdä kaljaa ja asemakadulta ruokakasseja haetaan siihen kyllä mennään
- tujk
kuokåå kirjoitti:
Työttömiä hyyssätään jotain pitäisi tehdä kaljaa ja asemakadulta ruokakasseja haetaan siihen kyllä mennään
Voi mitkä kalja persiit te toimistossa ovat vituttaa elätit
- spdfois
iykllk kirjoitti:
Laittomat maahanmuuttajat elävät yhteiskunnan tuella.
iykllk kirjoitti:
Olen sentään työsuojelukouluttaja ja työsuojeluun liituu myöskin henkinen suojelu ja monta muuta asiaa jotka ovat mielestäni kuntatyönantajan osalta ollut minun muistini mukaan hieman kaupungin työpaikoissa hunningolla. siitä oli osoitus esim kulttuurikeskuksen remontti vaikka siitä aikanaan kirjelmöin asiaani viitättiin kintaalla kuin päivän peiliin tuumasi aikanaan napuri radiota kuunnellessa ja poika tuumasi meillä on niin siisti koti,ettei ole leivän palaa ja varmaan näitä siistiä koteja on myös muualla olemassa jossa ei ole särvintä
iykllk kirjoitti:
Olen sentään työsuojelukouluttaja ja työsuojeluun liituu myöskin henkinen suojelu ja monta muuta asiaa jotka ovat mielestäni kuntatyönantajan osalta ollut minun muistini mukaan hieman kaupungin työpaikoissa hunningolla. siitä oli osoitus esim kulttuurikeskuksen remontti vaikka siitä aikanaan kirjelmöin asiaani viitättiin kintaalla kuin päivän peiliin tuumasi aikanaan napuri radiota kuunnellessa ja poika tuumasi meillä on niin siisti koti,ettei ole leivän palaa ja varmaan näitä siistiä koteja on myös muualla olemassa jossa ei ole särvintä
- ertöet
Viha-suvakeilla mättää.
- tilaamisen-lopettanut
Tuulella käyvän Mölsän kirjoituksia ei kannata ottaa todesta. Kirjoittaa puuta heinää ja hyvin yksipuolisesti sitäkin.
- sduif
Journalistin etiikasta: Sananvapauden rajoitukset ja tietoiset väärinkäytökset täytyy torjua.
Mölsä rikkoo journalismin sääntöjä jatkuvasti. Sille pitäisi antaa lopputili välittömästi koska tekee ainoastaan haittaa Lieksan kaupungille ja sen asukkaille. - vellihousut
Koko toimeentulotuki lakkautettava, kukin eläköön omillaan tai olkoon elämättä. Jos ei työ maistu, menkööt pakolaisiksi jonnekin, jossa jouteolosta maksetaan, niinhän somalitkin ahtautuivat Suomeen toimeentulemaan. Voisivat somalitkin saada jalat alleen, jos toimeentulo loppuisi.
Haastelin vastottain yhden toimeentulijan kanssa, joka kertoi, ettei työ tule edes mieleen, kun keskustaan on viisi kilometriä matkaa ja käytössä vain polkupyörä! Kuitenkin hän käy noin joka toinen päivä kaljan ostossa keskustassa sillä kuppasella pyörällään! Ihmettelin, miten näin on, vastauksena räkäistä naurua.
Näitä toimeentulijoita yhteiskunta elättää kehdosta hautaan, eläkekin maksetaan valtion varoista. Eikö tätä hyysäystä saada millään loppumaan, tämähän on Suomelle tuhon tie.
Minne on hävinnyt se suomalainen sisu ja ahkeruus? Tilalle on tullut vellihoususukupolvi. - suhvekki
Mihinkäs sinun auttamishalu on kadonnut?
Kyllä meitä uudelleen vellihousuiksi tulevia ihmisiä on nyt sakkopaikkamaksuissa muualla hoidettavana kuin Lieksassa.Omakohtainen kokemus oli se,että olin terveyskeskuksen kirjoilla ns sisällä mutta kävin hoidossa kotoa käsin kolme kertaa vuorokaudessa ja yhden yön olin jälleen terveyskeskuksen käytävällä jossa ei lepoa ollut ja maksoin normaalin maksun.Aikanaan jo aluehallintovirasto totesi,ettei sairaalan käytävä ole hoitopaikka,
Miä sitten pitäisi tehdä on se että nyt on viiveitä hyvin paljon myöskin vanhustenhuollossa, eli meiltä puuttuu mukamas tilat? Kuitenkin aikanaan lakkautettiin pielisjärven sairaala ja me tarvitsemme näkemykseni mukaan dementtiaosaston kasvavaa vanhusväestöä varten jonka asian nyt huomioin sairaalassa yön ollessani,että kun katsoin tv niin perini oli käytävällä jo käytössä se on arkipäivää osostoilla ja siihen ei ole hoitohenkilöstö syypää vaan meidän politrukit jotka laskevat rahoja kassalla ja työskentelevät muulla aloilla.
Lieksaan on tulossa jälleen tyhjä tila eli rauhalan koulu jonne jo aikaisemmin olen ehdottanut erilaista toimintaa ja uudistan ajatukseni siellä on keittiö sieltä vapautuu tiloja kuntalaisille ja yksi olisi mahdollista jopa alueella asuu varmaan vanhusväestöä ja siten päivätoiminnot on tarpeen eli ajatukseni on vanhusväestön päivätoiminnan kehittäminen ,joka auttaisi siten lähiomaisia jotka käyvät työssä ja joutuvat siten huolehtimaan vanhemmistaan ja huolta siitä kantamaan.MkFasebuukissa ei palstan vartija voi suvaita kirjoituksiani joten valotan asioita hieman tällä palstalla.Eli hän ilmeisesti edustaa hyvin pitkälle LL linjaa ja siitähän moni hässäkkä on alkanut näiden henkilöiden toimesta nyt tuo henkilö sensuroi kirjoitukseni.
Mitenkä sitten voi hyvällä sydämellä todeta että puollustan eri ajatuskantoja ja erilaisia näkemyksiä.
Laulan " tän kylän likat ne istuu saarnastuolin vieressä ja virsikirja kainalossa ja toisen kylän pojat mieles" hieman huumoria kehiin MK- kagjkk
sduif kirjoitti:
Journalistin etiikasta: Sananvapauden rajoitukset ja tietoiset väärinkäytökset täytyy torjua.
Mölsä rikkoo journalismin sääntöjä jatkuvasti. Sille pitäisi antaa lopputili välittömästi koska tekee ainoastaan haittaa Lieksan kaupungille ja sen asukkaille.Ei Marjalle lopputiliä hän on joutunut nuoresta pitäen tekemään työtä ja on lieksan lehden päätoimittaja olisi hyvä jos Marja antaisi oman kommentin miten on työ opettanut eikä ole tarvinnut lojua työttömyyskortistossa yhteiskunnan verorahoilla
- sodofu
kagjkk kirjoitti:
Ei Marjalle lopputiliä hän on joutunut nuoresta pitäen tekemään työtä ja on lieksan lehden päätoimittaja olisi hyvä jos Marja antaisi oman kommentin miten on työ opettanut eikä ole tarvinnut lojua työttömyyskortistossa yhteiskunnan verorahoilla
Ei kukaan missään kortistossa loju.
Työppärissä on työttömiä työnhakijoita ja kun on työtön niin silloin työttömyysajalta on saatava korvaus.
Menkää muuttamaan lakia, turhien asioiden itkijät. - Roskasakkia
vellihousut kirjoitti:
Koko toimeentulotuki lakkautettava, kukin eläköön omillaan tai olkoon elämättä. Jos ei työ maistu, menkööt pakolaisiksi jonnekin, jossa jouteolosta maksetaan, niinhän somalitkin ahtautuivat Suomeen toimeentulemaan. Voisivat somalitkin saada jalat alleen, jos toimeentulo loppuisi.
Haastelin vastottain yhden toimeentulijan kanssa, joka kertoi, ettei työ tule edes mieleen, kun keskustaan on viisi kilometriä matkaa ja käytössä vain polkupyörä! Kuitenkin hän käy noin joka toinen päivä kaljan ostossa keskustassa sillä kuppasella pyörällään! Ihmettelin, miten näin on, vastauksena räkäistä naurua.
Näitä toimeentulijoita yhteiskunta elättää kehdosta hautaan, eläkekin maksetaan valtion varoista. Eikö tätä hyysäystä saada millään loppumaan, tämähän on Suomelle tuhon tie.
Minne on hävinnyt se suomalainen sisu ja ahkeruus? Tilalle on tullut vellihoususukupolvi.Lieksalaiset ovat kautta aikain olleet katteettomia itsensä kehujia, jossa nostavat oman nohevuutensa muiden yläpuolelle, pahimmillaan painaen muita lokaan.
- n.auran.sinulle
Roskasakkia kirjoitti:
Lieksalaiset ovat kautta aikain olleet katteettomia itsensä kehujia, jossa nostavat oman nohevuutensa muiden yläpuolelle, pahimmillaan painaen muita lokaan.
Sinä kuulut roskasakkiin typerine valheinesi.
markkukorpinen kirjoitti:
Fasebuukissa ei palstan vartija voi suvaita kirjoituksiani joten valotan asioita hieman tällä palstalla.Eli hän ilmeisesti edustaa hyvin pitkälle LL linjaa ja siitähän moni hässäkkä on alkanut näiden henkilöiden toimesta nyt tuo henkilö sensuroi kirjoitukseni.
Mitenkä sitten voi hyvällä sydämellä todeta että puollustan eri ajatuskantoja ja erilaisia näkemyksiä.
Laulan " tän kylän likat ne istuu saarnastuolin vieressä ja virsikirja kainalossa ja toisen kylän pojat mieles" hieman huumoria kehiin MKOlemme nyt sopineet kiistamme näkemyksistämme ja näin ollen koko ketju poistettiin Fasebuukin lieksan sivustolta koska siitä alkoi sinkoilla puolin että toisin
sodofu kirjoitti:
Työppärissä on työttömiä työnhakijoita ja kun on työtön niin silloin työttömyysajalta on saatava korvaus.
Menkää muuttamaan lakia, turhien asioiden itkijät.Juuri nyt oli hieman pakko minun myös kommentoida asioita Nyt juuri pois on kansanedustaja poikennut ehdotuksineen mitä aikanaan Santeri Alkio totesi "Muista köyhän asia"
Minua todella ärsyttää tuollainen otsikointi lehdessä "Tässä hyysäyksen lopputulos" Kuitenkin meillä on toimeentulotuen saajia yleensa ollut noin 1500 perhettä eli hyvin samaa tasoa kuin työttömyys ja silloin asia koskettaa todella hyvin laajaa ihmismäärää joilla on perheitä yksinäisiä ja sairaita jotka (sanon)joutuvat hakemaan toimeentuloa sosiaalitoimesta tiedän mistä puhun omakohtaisen kokemuksen ja ja myöskin pitkäaikaisena lautakunnan jäsenenä sekä työni osalta jossa olen kohdannut näitä väliinputoajia joilla on vaikeuksia toimia yhteiskunnassa eri asioissa joissa jotkut kyllä osaavat noita tukikaavakkeita täyttä mutta tiedän sen ettei moni osaa edes kelan kanssa asioida ja jos vaikka osaisi niin sieltä ainakin minulle löyty haasteita aikanaan jopa vakuutusoikeuteen saakka.
Joten mielestäni nyt hieman jarruja Marjakin kirjoituksissasi, et ole maailman napa jos en ole minäkään.MKsodofu kirjoitti:
Menkää muuttamaan lakia, turhien asioiden itkijät.Juuri nyt oli hieman pakko minun myös kommentoida asioita Nyt juuri pois on kansanedustaja poikennut ehdotuksineen mitä aikanaan Santeri Alkio totesi "Muista köyhän asia"
Minua todella ärsyttää tuollainen otsikointi lehdessä "Tässä hyysäyksen lopputulos" Kuitenkin meillä on toimeentulotuen saajia yleensa ollut noin 1500 perhettä eli hyvin samaa tasoa kuin työttömyys ja silloin asia koskettaa todella hyvin laajaa ihmismäärää joilla on perheitä yksinäisiä ja sairaita jotka (sanon)joutuvat hakemaan toimeentuloa sosiaalitoimesta tiedän mistä puhun omakohtaisen kokemuksen ja ja myöskin pitkäaikaisena lautakunnan jäsenenä sekä työni osalta jossa olen kohdannut näitä väliinputoajia joilla on vaikeuksia toimia yhteiskunnassa eri asioissa joissa jotkut kyllä osaavat noita tukikaavakkeita täyttä mutta tiedän sen ettei moni osaa edes kelan kanssa asioida ja jos vaikka osaisi niin sieltä ainakin minulle löyty haasteita aikanaan jopa vakuutusoikeuteen saakka.
Joten mielestäni nyt hieman jarruja Marjakin kirjoituksissasi, et ole maailman napa jos en ole minäkään.MKn.auran.sinulle kirjoitti:
Sinä kuulut roskasakkiin typerine valheinesi.
Kenties kuulun tuohon hyljeksittyyn sakkiin eli eläkeläisiin ja varmaan siitä porukasta löytyy myötäkaikua suuntaan jos toiseen, eli kuka on voinut työskennella yhdessä työssä elämänsä ja siten leipä on ollut pitkä ja kapea mutta kuitenkin leipää.
Toisilla ei sitä tuuria ole ollut ja siten leivän saanti on ollut jopa meren takana josta sitten Anita Hirvonen piruili laulussaan velka volvosta.
Mutta nyt ovat ajat niin myöskin että jotkut joutuvat olemaan koulussa jatkuvasti eläkeikään saakka.
Tiedän että vaikka olisi tekun käynyt niin virmaan otetaan ennenmin oppisopimuksella jatkuvasti koska sitä toimintaa yhteiskunta tukee ja kuten olen sanonut jotkut osaa täyttää niitä kaavakkeita mutttukien saamiseksi mutta kuten yhdessä ketjussa jo tedettiin niin noille jotka noita hakupapereita täyttää ei vaivauduta edes vastaamaan se on mielestäni hyvin alentavaa ihmisiä kohtaan niiltä henkilöstöhallinnon toimijoilta jotka näin toimivat MK- oisko-saippuakupla
sduif kirjoitti:
Mölsä rikkoo journalismin sääntöjä jatkuvasti. Sille pitäisi antaa lopputili välittömästi koska tekee ainoastaan haittaa Lieksan kaupungille ja sen asukkaille.Niin, päätoimittajan on paukutellut noita lööppejä ja jakanut niitä, kuin viimeistä päivää.
Rouva on vaan unohtanut tuossa laukassaan hyvän journalismin perusohjeen. Varmista tietosi, jonka julkaiset, myöskin vastakkaiselta puolelta. Noita sammakoita on kyllä nyt tullut kyseisestä lehdestä ja päätoimittajalta viime vuosina liiankin paljon. Vaan, ei noilla enää linnanjuhliin kutsua tule, vaikka hinkua oliskin, mutta maakunta kemuihin noilla mahtanee päästä. Ainakin hinku on kova päästä sinne isojen poikien sekaan edustamaan itseään. - kkukkk
Roskasakkia kirjoitti:
Lieksalaiset ovat kautta aikain olleet katteettomia itsensä kehujia, jossa nostavat oman nohevuutensa muiden yläpuolelle, pahimmillaan painaen muita lokaan.
Juoppo työttömiä hyyssätään polkupyörällä kaljaa haetaan töihin ei päästä
Kysymys ei ole nyt jostakin yksittäisestä ihmisestä vaan,siitä että kuten totesin sensuuri tapahtuu toisella saintilla lieksan osiossa jossa kirjoituksia poistetaan jos ei edusta tuon henkilön nuoleskelemista ja kuten olen todennut siellä sensuuri toimii ja kuinka alkoikaan aikanaan hässäkkä valstuustosalista julkisuuteen ja nyt samat tahot tekevät Lieksalle jälleen haittaa vielä tänäänkin
Mielestäni ei ole mitenkään tae kenellekkään että on pienestä pitäen tehnyt työtä toisilla vaan on mennyt työpaikka ja taitaa sellaista tapahtua hieman tuolla ns paremmissa piireissä ,joten ei kannata kovin ylpistyä ja laukoa ihan suuren rahan tyydytykseksi mitä tahansa koska hekin tarvitsevat niitten pienten ihmisten lantteja
On kuitenkin käsittämätöntä tuollainen sensuuri jolla nyt halutaan kurkkuni leikata mutta katsotaan ss miten toimit tällä palstalla vartioitko tätäkin ja poistata kirjoituksia- hallaho
Moi Markku :D Mukava nähdä sinun kirjoituksiasi palstalla. En tykkää noista rasisteista ja siksi teen valtamedian ja hallituksen tukemaa rasistinvastaista häiriköintia.
Se puree. Nyt palstan etusivulla on paljon Lieksaa koskevia aloituksia. Muutama päivä sitten palstalla oli minuutin välein rasistisia viestejä pukkaava trolli. Vastaspämmi puree aina. Nyt taidan pitää tauon ja kattelen miten hommat edistyy.
Kertokaas terkut tutuille sinne.
T:Räksiinalavantien ex asukas -Juuka- osdifu
Ihmeellistä että suvakki-rasisti ei tykkää rasisteista joita asuu Reunatiellä.
- hallaho
Unohdin sanoa vielä sen että olen nuppivikainen eikä minun häiriköintiä tue kukaan.
Terkkuja
T:Räksiinalavantien ex asukas -Juuka - Aloittajana
Pysytään nyt aiheessa.
Ketä Lieksassa hyyssätään ymmärrän asian siten,että jolla kulla olisi paremmat edellytykset elämiseen kuin toisella.
Huomasin lehdestä juuri sen asian mistä jo aloituksessa totesin,että Lieksan kaupunki tukee yrittäjää 300e kuukaudessa Kuntalisällä jos Te keskuksen kanssa on sopimus palkkatuesta!
Kun samassa lehdessä todetaan että asumispalvelissa on pitkä jono tehostettuun asumispalveluun ja omaishoidon tuki on riteerien ollessa myöskin jonotuksessa sehän eriarvoistaa myöskin eri henkilöitä ja vanhusten sosiaalipalveluissa riteerit eivät täyty.Kuitenkin nyt sensuuri iskee toisaalla koska yksi henkilö istuu kolmella jakkaralla valtuustossa sosiaali ja terveyslautakunnassa ja lieksan palstan vartijana
Aluehallinto virasto jälleen antoi huomautuksen siitä että toimeentulotuen käsittelyajoissa ei ole noudatettu lainsäädäntöä
Kuten myöskin totesin olin sijoitettuna terveyskeskukseen mutta sänkyni oli jälleen käytävällä ja siitä on jo aikaisemmin kaupunki saanut huomautuksen ettei terveyskeskuksen käytävä ole hoitopaikka mutta minun kohdalla tämä toistu ja myöskin olen joutunut tekemään pari muistutusta siitä, että kirjaukset ovat vääriä ja jatkohoito on näin ollen viivästynyt jo kolme kuukautta yli merkintäni mukaan joten mitä sitten tuo soteuudistus tuo sairaalle ei heiltä ole asiasta kysytty.
Eli mielestäni Lieksan lehden kirjoitus panettelee työttömiä hyvin julkealla tavalla ja siihen vipukelkkaan jopa meni kansanedustaja leipäkö kainalossa sanon asian suoraan eli kuuntelemalla vaan yksipuolisesti yrittäjää Aloittajana nimimerkki oli minun kun kirjoitin tekstin ja en ollut rekistöröinyt ja pitkäteksti
hallaho kirjoitti:
Unohdin sanoa vielä sen että olen nuppivikainen eikä minun häiriköintiä tue kukaan.
Terkkuja
T:Räksiinalavantien ex asukas -JuukaTunnenhan minä Juukalaisia koska sieltä oli edesmennyt vaimoni ja siellä on myöskin minun "villa Ainola" jossa toisinaan laulu kajahtaa josta oli juttu aikanaan vaarojen sanomissa mutta Lieksan kirjastossa tuo sivu oli revitty lehdestä pois.
Mitä sitten muuten niin pientä on nyt yhden "akan" toiminta sensuurina siihen verrattuna mitä kohtaani on harjoitettu pitkän aikaa valheellisten tiedoin tahallisesti parjaten- hallaho
markkukorpinen kirjoitti:
Tunnenhan minä Juukalaisia koska sieltä oli edesmennyt vaimoni ja siellä on myöskin minun "villa Ainola" jossa toisinaan laulu kajahtaa josta oli juttu aikanaan vaarojen sanomissa mutta Lieksan kirjastossa tuo sivu oli revitty lehdestä pois.
Mitä sitten muuten niin pientä on nyt yhden "akan" toiminta sensuurina siihen verrattuna mitä kohtaani on harjoitettu pitkän aikaa valheellisten tiedoin tahallisesti parjatenOletko maahanmuuttaja myönteinen?
hallaho kirjoitti:
Oletko maahanmuuttaja myönteinen?
Olen useasti todennut sen että suomi on kansainvälisin sopimuksin sitoutunut ottamaan pakolaisia ja nyt tällä hallituksella on hyvinkin tiukat ajat miten siinä hommassa käy siinä ei populismi auta.
Koska suomi on sitoutunut ottamaan pakolaisia niin viime aikoina olen kuntaliiton yleiskirjeellä laintuntijoiden taholta saanut itselleni ymmärtää että vaikka kunta vastustaa pakolaiskeskusta niin siitä huolimatta jokin yksityinen taho voi vuokrata tilat.
Tiedän varsin tarkoin kuntamme tilanteen ja olen aikanaan keskustellut suoraan jopa eduskunnan puhemiehen Eero Heinäluoman kanssa ja kysyen tuleeko muu suomi talkoisiin mukaan tuon kolmen neljän vuoden jälkeen kun valtion tuki lakkaa .Heinäluoma totesi, että ei nämä henkilöt Lieksaan jää ja osittain oli oikeassa mutta jatkoi pitää laittaa asia korvan taa eli näin.
Korostan sitä seikka vielä että henkilö joka on saanut tänne oleskeluluvan tai muun ? niin hän voi valita asuinkuntansa ja kunnan on siten järjestettävä ne palvelut jotka kuntalisille kuuluu, joten revi siitä se on totuus.ei itku auttanut kalajoen markkinoillakaan kun piru oli rastakan kanssa persiissä ja ukko huusi Herra armahda.
Lue ilmestyskirja kansat vaeltavatNiin jatkan ,että rikkaat etelän kunnat pyytävät valtiota mukaan kustannuksiin
Mutta tuo hyyssäys josta otsikoi Lieksan lehti yrittäjän toteamana oli mielestäni kelaisen lehdistön eikä siten edusta mitenkään kuntalaisten kantaa vaan olen monesti tutustunut aiheeseen ja mielestäni keskuudessamme on "röhänteriä" joilla ei ole vielä koettelemukset olleet edessä vaan ovat onnellisten tähtien alla eri keinoin pärjänneet mutta viime tipassa meiltä kysytään miten olet toiminut lähimmäistesi kanssa ja silloin jokaisen polvet nytkähtää aikanaan näin uskon johon olen kasvanut ja saanut kasvuni
- öloikyujtrhgefdfgmk
Maataloustuista voidaan leikata 100 miljoonaa pakolaisia varten! Saamme kuitenkin maataloustuotteita euroopasta halvemmalla jos suomesta joku liha tai maitotila lopettaakin!
silloin meidän kannattaa maksaa tuolle euroopalle siitä että ruokkivat sinne tulleet mutta nyt maksamme öky rikkaan valtion korruptuneisuudesta jolla ei samat säännöt ole pelanneet kuin suomessa
Todella monikaan ei ole tajunnut kuten juuri yksi pättäjistä otti yhteyden mitä tuo asia merkitsee. Mutta edelleen en ymmärrä myöskään sitä että kansanedustaja lähti tuohon vipukelkkaan kyytiä ottamaan ja tuomitsemaan ilman parempaa tietoa työttömät. Eli edelleen kysyn vaan kun ennen joku kulki kertunhäntä kainalossa niin kuljetaanko nyt sitten kukko kainalossa?
Todella monikaan ei ole tajunnut kuten juuri yksi pättäjistä otti yhteyden mitä tuo asia merkitsee. Mutta edelleen en ymmärrä myöskään sitä että kansanedustaja lähti tuohon vipukelkkaan kyytiä ottamaan ja tuomitsemaan ilman parempaa tietoa työttömät. Eli edelleen kysyn vaan kun ennen joku kulki kertunhäntä kainalossa niin kuljetaanko nyt sitten kukko kainalossa?
- Aloittajana
Hakijat turvapaikka hakemuksiin kerrotaan juuri uutisissa eli albanialaisista.
Mutta varmaan muutamat yksityiset Lieksan tilojen omistajat ilmoittautuvat tilojen tarjoajiksi.
Mutta selvää on että Lieksan kaupungilla on monta tyhjillään olevaa tilaa parempaa kuin joku Turussa oleva teltta mutta katsotaan muistetaanko juuri nyt jatkosodan päättymisen aikaan miten tiloja piti löytyä suomalaisille ja Ruotsi otti lapsia vastaan sodan aikaan ja minunkin isän kotona oli sijoitettuna jopa kolme perhettä karjaisia ja naapurissa myös jotka asuivat siellä pitkään ja tyttären perhe vieraili siellä kesäisin ja muistan saman ikäiset pojat kavereina hyvinkin ja miten maukkaita oli ne karjalanpiirakat ja yhteisteistö oli hyvä koska isani ja hänen veljensä olivat sodassa mukana niin akat ja pennut ja siirtolaiset tekivät talon työt - inhottaa
Tässä oli juttu jota ei kestäneet ja näin ollen minut poistettiin Lieksan ryhmästä koska kirjoitan nimelläni ja tuon julki erilaisia asioita.
Eli nyt jokainen voi huomata ettei yksin ollut syy,että olisin puhunut hautakivitä kun puhuttiin evakoista kuitenki tuossakin asiassa pysyin mitä nyt kun katsotaan minne jonkun isovanhemman evakkotie on päättynyt
Selvää on että että tiedän hyvin selvästi asiat miten täällä toimitaan tällä suurella nokallani sen jo tulin tietämään aikanani kun tänne Hotellia rakennettiin ja miten paikallinen lehti pimitti tietoa mutta kun tieto meni savo sanomiin niin johan tuli vipinää myöhemmin myöskin maakuntalehti jtti kertomatta ja paikallinen lehti sen että tekemäni kanteluun oli jopa korkemmalta päättävältä valvontaviranomaiselta tullut huomautus eli oikeuskanslerilta ja tietosuojavaltuutetulta ja nyt jälleen tuli pyyhkeitä jota monella pallilla istuva rouva ei liene sietänyt kun asian kerroin myös
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854