Vieläkö peruna kasvaa vaikka varret paleltuivat vai olisiko parasta nostaa mukulat pois.
Paleltuneet perunan varret
3
3817
Vastaukset
- vpottu
Ei kasva, mutta ei sillä nostamisellakaan ole mikään kiire niin kauan kun ei kovempia pakkasia ole luvassa. Perunat säilyy tällä hetkellä paremmin maassa kuin lämpimässä kellarissa. Paitsi jos kasvustossa oli paljon ruttoa, niin siinä tapauksessa kannattaa nostaa perunat pian, kuivalla säällä, ja nostossa valikoida ruttoiset perunat pois (ja viedä ne kauaksi ensi vuoden perunamaasta)
- MyösKuoriVahvistuu
Myös kuori vahvistuu maassa ollessa ja kestää paremmin sadonkorjuun aiheuttamia vaurioita.
- sdsd
Mä hiukan luulen, että rutto ne varret vei kuten suurimmalla osalla kotiviljelijöistä tänä vuonna. Ruttoiset varret olisi pitänyt poistaa ja perunan kannattaa antaa olla viikkoja maassa vielä jotta kuori vahvistuu ja kellari viilenee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249