Yleisen ohjeen mjkaan puolukn säilöntään lasipurkeissa ei panna sokeria.
Olen joinakin vuosina pannut joihinkin purkkeihin sokeria varsin vähän tai en juuri ollenkaan.
Kun näin säilöttyjä puolukoita olen ottanut käyttöön parin kolmen vuoden jälkeen, niissä on ollut paha maku. En ole varma, koskee tämä kaikkia vähäsokerisia tai sokeroimattomia purkkeja. Toisaalta purkeissa, joihin olen pannut reilusti sokeria, ei ole havaittu kyseistä pahaa makua vuosienkaan jälkeen.
Missä on vika? Pitäisikö sittenkin panna puolukan mukaan sokeria? Onko niin, että parinkin vuoden purkkisäilytys vaatii sokeria?
puolukkaan ilman sokeria paha maku?
puolukka-pena
1
173
Vastaukset
- puolukkametsä
marjat on hyvä käyttää aina vuoden aikana, ei ole tarkoitus niitä ylivuotisiksi jättää, saattavat juuri siksi alkaa maistumaan pahalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043384
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381857
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337