Huonompia kokemuksia protusta

neganega

Elikkä protuleirejä tunnutaan hehkuttavan jokaikisessä paikassa aivan uskomattoman paljon. Mutta älä kuitenkaan tee sitä virhettä, että odotat liikoja.

Jos ahdistut helposti ja sinun on vaikea saada kavereita, niin en suosittele leiriä sinulle. Ensimmäiset kolme päivää voi olla pelkästään sitä, että melkein täriset, olet aikalailla paniikissa, haluat vain pois. Itselläni ei siis ole mitään paniikki- tai ahdistuneisuushäiriötä, eikä sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Tuon jälkeen alkaa jo vähän helpottaa, mutta niinsanotut "kaveriporukat" ovat jo syntyneet, ja huomaat ettet kuulu niistä mihinkään. Ihmiset ovat ystävällisiä, leikit ja keskustelutuokiot ovat mukavia, mutta silti sinua harmittaa kun et oikein ole tutustunut keneenkään samalla tavalla kuin muut.

Loppujenlopuksi leiristä jäi käteen lähestulkoon vain se tunne, etten voi saada kavereita, etten osaa tutustua ihmisiin, että olen liian huono mihinkään.

Tosiaan, suosittelen kyllä leiriä lähes kaikille, mutta niinkuin alussa sanoin, jos ahdistut helposti niin en suosittele.

4

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka.888

Riparia en voi suositella kenellekään.

• JR---------------

Jos ahdistut helposti on aika laaja määritelmä...

Itse ainakin näkisin protuleirejä käyneenä, että nimenomaan protu on se paikka jossa kannattaa yrittää päästä omasta ahdistuksestaan eroon. Suhteellisen pieni porukka (max 16 leiriläistä), joista yleensä suurin osa tai jopa kaikki ei tunne toisiaan ja viikko aikaa. Lisäksi vapaaehtoisista vetäjistä koostuvat tiimi tekee kaikkensa, että jokainen pääsisi mukaan leiriporukkaan.

• Protulle.Mars

Protulla on myös se hyvä puoli, ettei siellä tuputeta satuja totena niin kuin riparilla tehdään.
      Kirkko on häikäilemätön lasten hyväksikäyttäjä.

• yhngtv

Aloittajalle...
      Ei se ole protuleirin vika, että sinulla on ominaisuuksia jotka ovat poikkeukselisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe