Miten saan tuntemaan itseni omanikäiseksi?

autistii

Eli olen 23-vuotias as-mies. Tuntuu, että olen kovin lapsellinen ja tunnen itseni "pojaksi", vaikka pitäisi olla tässä iässä jos suht aikuinen. Ainakin jos vertaa muihin. Välillä tuntuu että myös olen "sukupuoleton". Tämä vaivaa minua koska identiteettini vaihtelee vähän väliä ja vaikuttaa itsetuntooni huonolla tavalla. Mitä tehdä? Hormonikuurille?

5

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgddgjkhfff

Älä tuollaista sure. Käännä eduksesi. 50-vuotiaana saatat olla mielelläsi "poika".

• weryzx

Mulla ei ole kyllä diagnosoitu aspergeria, mutta näin 27-vuotiaana mietin myös joskus, ettei tunnu ihan aikuiselta ja olen ajatellut sen olevan normaalia. Toisinaan olen myös pohtinut sukupuolisuutta ja joskus epäillyt myös naiseuttani. Tai että olenkohan pelkästään ihan nainen, jos mä kuitenkin olen vähän mieskin. Tai en sitten kumpaakaan. Nämä tuntemukset olen kokenut hieman epänormaaliksi, mutta en ole kokenut tarvitsevani asiantuntijan apua, enkä ole ajatellut "korjaavani" sukupuoltani tms. Pienenä mulla on todettu autistisia piirteitä, mutta diagnoosia ei ole.

• as-miäs

Joo kyllä tää taitaa liittyä autismiin/aspergeriin. Saapa nähdä kuinka lapsellinen sitä on 40 vuotiaana. :D Tuskin tuntemukset häviävät iän myötä. Terv. As-nuorukainen

• Aspergerinfo_YP

Miksi kenetkään pitäisi saada tuntemaan jotain sellaista/olemaan senkaltainen, jota ei ole? Tai yrittää saada haluamaan muuttaa tunne-/kokemusmaailmaansa johonkin sellaiseen ympäristön toivomaan suuntaan, mitä ei tunne sisimmässään oikeaksi? Aito assi=autismin kirjon henkilö ei teeskentele, vaan hyväksyy itsensä omanlaisenaan älykkäänä omaperäisenä henkilönä, jolla on samanlaiset ihmisoikeudet kuin kenellä tahansa ihmisellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe