Hypertrofiset arvet tai keloidit

sapettaa

Onko jollain täällä tullut lävistyksestä hypertrofista arpeutumista tai keloidi? Kaipaisin neuvoja.

Hankin itse industrial-lävistyksen korvaan kaksi vuotta sitten. En silloin tennyt, että on riski tuollaiseen. Laitatin sen ammattilävistäjällä Suomessa ja hoidin ohjeen mukaan. Parin kuukauden kuluttua reikien ympärille alkoi muodostu pallot, pienen herneen kokoiset. Luulin sen olevan osa paranemisprosessia, joten annoin asian olla. Vuoden kuluttua pallot olivat yhä. Silloin menin suutuspäissäni ja ahdistuneena leikkaamaan ne steriloiduilla kynsisaksilla pois. (Tämä oli todella typerää, mulla on muutenkin taipumus leikellä itseäni.) Ne kasvoivat takaisin viikon sisällä. Toistin saman jonkin ajan kuluttua. Kasvoivat taas. Nyt tästä on vuosi, ja mulla on vieläkin nämä. Olen googletellut ja todennut, että kyse on ilmeisesti hypertrofisesta arpeutumisesta. Mulla ei ole muita arpia, joten en tiennyt, että mulla on taipumus tällaiseen.

Haluaisin tietää, kuinka kauan kestää, että ne kutistuvat itsekseen vai tapahtuuko sitä edes. Kauanko sinulla kesti? Entä jos menisin yksityiselle ihotautilääkärille hankkiutumaan näistä eroon? Kauanko prosessissa kestäisi? Kuinka luotettava se olisi? Kuinka monta käyntikertaa? Kuinka paljon se kokonaisuudessaan maksaisi? Ymmärrän, että on eroja ihmisten välillä. Kysynkin juuri sinun kokemuksiasi. Olen siis opiskelija, joten sen takia olisi kiva saada jonkinlainen hinta-arvio.

3

2040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljäpluskolme

On ollut nenässä sekä rustossa. Suolavesihaude auttaa sekä teepuuöljy. Youtubesta löytyy videoita aiheeseen liittyen.

• hairyorange

Mullakin on ollut just industrialissa hypertrofisia arpia. Katosivat noin neljän-viiden kk:n päästä. Teepuuöljy auttoi tosi hyvin. Oon myös kuullut, että kamomillahauteet voivat olla tehokkaita arpien kutistajia. Ihotautilääkäri voi myös auttaa, jos ei millään meinaa kotihoidoilla patit kadota.

• lävistetty1996

Mulla oli hypertrofista arpeutumista medusa huulikorussa. Jouduin yksinkertaisesti ottamaan korun kokonaan pois jolloin huuli parantui normaaliksi. Suositteleen miettimään eri lävistysvaihtoehtoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe