Cipralex aloitus..erittäin kamalat oireet.

pelottaa

Hei. Aloitin cipralexin käytön 6 pvä sitten. Ja sivuoireet ovat kamalia. Oksetusta,vapinaa,näköongelmia,ahdistusta, sekä yöllisiä paniikkikohtauksia. Kertokaa omista kokemuksista. Pdotan vaan että oireet helpottaa..

7

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttuaminullekin

Minulle oli myös aloitus vaikeaa. Kun katson oirelistaasi, minulla oli aivan samoja oireita ja lisänä vielä aivan surkea ruokahalu, huimausta ja unettomuutta. Rinnassa tuntui öisin närästyksen tapaista, käsivarsissa kihelmöintiä, eikä saanut nukuttua. Millaisia sinun näköön liittyvät ongelmat olivat? Minulla oireet olivat pahimmillaan aamuisin, iltaa kohti helpotti. Välillä pahoinvointi oli poissa, välillä tuli takaisin. Parin viikon kohdalla tuli lievää lämpöilyä joinakin iltoina. Tiesin, että lääkettä voi vaihtaa, mutta en halunnut aloittaa alusta jonkin toisen lääkkeen kanssa.

Aluksi käytin apuna Xanoria, auttoihan se, mutta inhosin sitä tunnetta, kun lääkkeen vaikutus loppui ja sama ahdistus jatkui. Oletko aloittanut liian isolla annoksella? Herkästi sivuoireita kärsivän kannattaa aloitta ihan tabletin murulla ja siitä hiljalleen nostaa annostusta. Ajan kanssa sivuoireet menevät ohi.

• pelottaa

Jep. Aamuisin pahimmoillaan näköhäiriöt. Olen kyllä huomannut että esim ahdistus ja oireet alkavat hieman helpottaa. Esim yöllä ei enää kohtaukset ole niin pahoja. Ja olen 80 kg painava mies. Joten uskoisin että 5 mg on sopiva aloitus annos. Sitkeästi vain :)!

• Tyhmä_saa_olla

Kannattaisiko harkita itsensä myrkyttämisen lopettamista, kun on vielä mahdollisuus välttyä pysyviltä aivovaurioilta? Tyhmä saa olla, muttei kannata.

Lisätietoa esim.: www.cepuk.org

• pelottaa

Varmasti mikään ei pitkässä juoksussa ole hyväksi aivoille. Ei edes kahvi.lääkkeen tarkoitus on auttaa sen aikaa että pahat traumat ja solmut tunne elämässä jotka paniikin aiheutti helpottaisivat,jotta ne saadaan auki. Ilman lääkitystä kokonaan olisin aivan raunio. Mutta cipralex paljpn parempi kuin esim syödä opamoxia kokoajan
        kokoajan. Ymmärrän kyllä pointtisi.

• artsi55

Citalopram/Cipralex aiheutti mulle myös järkyttävät sivuoireet. Mun oli pakko lopettaa sen käyttö 3 kk jälkeen. Vaihdoin myöhemmin Venlafaxiin, joka ei aiheuttanut oikeastaan mitään sivuoireita.

Jos on pakko käyttää masennuslääkettä, niin suosittelen aikuisille Venlafaxia.

• pelottaa

Hei. Kiitos vinkistä. Toimiiko kyseinen lääke myös paniikkihäiriön oireisiin?

• Artsith

Vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe