äitini haukkuu lihavaksi

apua_15v

Äitini vihjailee jatkuvasti että mun pitäisi laihduttaa, tyyliin ´´oot nyt tarpeeksi vanha laihduttamaan´´ tai jotain sellaista. Olen niin kyllästynyt siihen, että mun ei tee mieli syödä. Esim. jos on nälkä, ja näen ruokaa, mun ei vaan tee mieli. Jos syön, tunnen kyllä nälän laantuvan, mutta en tunne muuta!
Mitä minun pitäisi tehdä? Ajattelen koko ajan, että en saa syödä ja pitää liikkuu enemmän, mietin koko ajan että syönkö ruokaa yhtään vai en. Ei mitään muuta tunnetta kuin se, etten voi syödä!

11

61

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkeli_vierellä

Ilmiselvästi äiti vain rakastaa sinua ja haluaa, että laihdut. Tai sitten sinä olet oikeastikin sellainen perusnuori, joka syö koneellaan roskaruokaa eikä liiku!

• Oppeliini1

Äitisi sanominen on todella tökeröä ellei hän kykene ohjaamaan sinua oikeaan ruokavalioon.
      Jos todellakin olet runsaasti ylipainoinen, syötkö kotonasi äitisi valmistamia aterioita? Mitä hän tarjoaa?
      Mitä muuta laitat suuhusi joka johtaa turhiin kalorioihin? Makeisia, roskaruokaa, limpparia?

Podota vain rauhassa kaikki sokeria sisältävät moskat ruokavaliostasi, korvaa ne kasviksilla, hedelmillä ja vihanneksilla. Saat huomata että painosi alkaa putoamaan, halusit tai et. Hyvänolon tunne lisääntyy myös.

• EiAinaVoiTajuta

No minun isäni hoki aina (ja itse asiassa hokee vieläkin), että "syö enemmän, jotta tissit kasvaa! Miehet tykkää isoista tisseistä!" ja kun tämän hokeminen alkoi, olin jotain 11v. Nyt olen 30v. Revi siitä... Suurin osa vanhemmista on ihan fiksuja mutta joitain hajayksilöitä kun ei vaan ole järjellä siunattu. u_u

• apua_15v

Siis mä oon normaalipainoinen

• Magisteri

Jos olet normaalipainoinen, kuten kirjoitit, äidilläsi voi itsellään olla jokin kieroutunut suhde painoon, syömiseen tai sinun kasvamiseesi. Sinun tullessa naiseksi hän voi jotenkin kierolla tavalla vaikka vain tiedostamattomasti tuntea sinut kilpailijakseen, varsinkin, jos hän itse aiemmin on ollut naisena se keskipiste. Kuulostaa sairaalta, mutta tällaisia naisia on, jotka eivät hyväksy omaa vanhenemistaan ja varsinkaan omasta suvusta tulevia uusia"kilpailijoita". Voihan olla, että joku entinen äitisi imartelija on kehaissut sinua äitisi kuullen.

Jos äidilläsi on itsellään ollut paino- tai syömisongelmia, hän näkee normaalipainoisetkin lihavina, joten pohjimmiltaan hän voi ajatella parastasi, varsinkin kun nykyään on niin paljon kerrottu ylipainon vaaroista, myös niistä hiljalleen kehittyistä.

• huomaaannnnna

murjaseppas bmi arvo tiskiin niin katsotaa tilannetta tarkemmin

• OletParasOmaItsesi

No mä olen 35v mies ja rumuuteni takia en saa koskaan naista ja mua haukutaan homoksi vaikka olen 100% hetero et elämä vaan näkyy ihan aikuisenakin olevan toisten haukkumista ja ilkeilyä. Itse luulin -90 luvulla et kiusaaminen jää lapsuuteen ja aikuiset ei kiusaa. Olin väärässä. Minä jos kuka ymmärrän kuinka se loukkaa. On vaikea sua neuvoa ja sanonta "anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" ei auta henkiseen väkivaltaan. Mut sen sanon että olet ainutlaatuinen oma itsesi ja paras just tuollaisena kuin olet! Älä tuijota peiliä vaan jos susta tuntuu hyvältä sulla on silloin kaikki ok sano kuka mitä tahansa.

• itsetunto_kuntoon

Eipä tule muuta mieleen kuin se, että äitisi on sairas tai syystä huolissaan painostasi, muttei osaa ilmaista itseään. Älä välitä, kaikki aikuiset ei handlaa tuota vanhempana oloa. Koeta vaan itse löytää mielekästä tkemistä myös vapaa-ajalle niin ajatukset ruoasta ja kontrollista vähenevät.

• murmeliininen

Äitisi varmaan haluaa parastasi. Sopivan hoikat, normaalipainoiset tunutuvat pärjäävän paremmin nyky-yhteiskunnassa. He saavat helpommin työpaikan. Ei uhkaa sairaudet, jotka vaanivat painon noustessa. Yhteiskunta syrjii pulskia joko suoraan tai rivien välissä - näin on, halusimme tai emme.

Äitisi varmaan haluaa kaiken menevän sinulla hyvin. Joskus äidit ovat vähän suorasukaisia, kun ovat niin läheisiä. He saattavat olla ainoita, jotka uskaltavat sanoa asiasta ääneen, sillä painosta mainitseminen on meidän yhteiskunnassa vähän tabu. Siitä ihmiselle itselleen suoraan puhumista varotaan, vaikka siitä kuitenkin joka puolella keskustellaan todella paljon. Myös selän takana saatetaan puhua, kun kukaan ei uskalla sanoa suoraan. Parempi sanoa suoraan.

• eitärkeäruoka

Aloittaja on hyvä ja menee koulun terkalle kertomaan asiasta just kuten se on. Vaikka printaten aloitustekstin. Terveysssisar sitten sanoo että olet nrmaalipainoinen eikä ole tarvetta laihdutukseen. Pyydät terveydenhoitajan allekirjoittaman lapun asiasta ja luetat sen äidilläsi tarvittaessa.
        Kellekään ei toisaalta tee pahaa kohentaa kuntoaan liikkumalla enemmän ja syömällä suunnilleen päivittäin terveellisesti. Karkeasti ottaen ruoka ei ole se mikä lihottaa, vaan mättö jota kannetaan kioskista tai kaupasta, ja herkut.
        Mutta sinun ikäisellesi pitäisi kaverien ja harrastuksien olla ykkös-mielenkiinnonkohteita tuossa iässä, jos kaikki on hyvin.

• gteee

Omalla kohdallani äiti sanoi samaa, kun olin 13. Harrastin aktiivisesti kilpauintia ja olin juuri ja juuri normaalipainoinen (muutaman kilon yli alipainon), mutta rasva alkoi kertyä minulla rintojen ja pepun sijasta lantiolle.

Tämä aiheutti sen, että koin itseni riittämättömäksi. Taistelin usein äitini kanssa siitä, että en ole lihava, vaan rasva kertyy huonoon kohtaan ja saa housut näyttämään liian pieniltä. Äitini varmasti tarkoitti hyvää hänen ollessaan sairaalloisen ylipainoinen, mutta teini-ikäni sitten kamppailin sen kanssa, olenko nornmaalipainoinen vai en.

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe