"Sen tähden, vaikka ruumiimme ränsistyy, ja me kuolemme ruumiillisesti, niin ei sinun tarvitse kuolemaan jäädä, jos uskot Kristukseen ja käsität tämän hänen sanansa : "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa" (Joh. 8:52).
Sen tähden, kun se hetki tulee, että sinun täytyy lähteä täältä, nuku silloin iloisesti luottaen Kristuksen lohdullisiin sanoihin ja jätä sielusi hänen haltuunsa; hän ei sinua petä. Vähän aikaa, niin hän äänellänsä kutsuu sinut esiin; silloin saat nähdä, mitä nyt uskot."
- M. Luther: Hengellinen virvoittaja, s.246
Luther- puhuu kuoleman unesta ja herätykestä.
1
142
Vastaukset
Hei!
Tässä asiayhteydessä on kyse maallisesta elämästä jota sitten verrataan ikuista elämää vasten.
Ei ole kyse että ihminen olisi elossa jossakin ennen ylösnousemusta.
Raamattuhan kertoo Jeesuksen herättävän kuolleet.
Raamattu ei opeta ainokaistakaan sanaa ihmisen kuoleman ja ylösnousemuksen välisestä elämästä.
Raamattu ei opeta sanaakaan elämästä kuoleman tuomion jälkeen. >Room 6:22-23 merkityksessä.
Raamattu opettaa paljon ihmisen sielun kuolevaisuudesta, ja vanhurskaiden ikuisesta elämästä.
Ilm 20 luku on harvinainen luku Ilmestyskirjassa siksi että 20 luku ei sisällä samalla tavalla vertauskuvallista ilmaisua kuin muut Ilm kirjan luvut.
Lue Ilm 20 luku Se on selvää tekstiä!
Ilm 20 kertoo että on kaksi ylösnousemusta. Kiinnitä huomio tähän, ja kiinnitä huomio taivaan kirjoihin sillä taivaan kirjojen -ihmisen maanpäälisen elämän mukaan tuomio elämästä tai kuolemasta sitten tulee. Kiinnitä huomio 20 luvussa kummankin ylösnousemuksen palkkaan.
Olen kirjoittanut aiheesta;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/14
Laita linkki hakukoneeseen.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717