Kuinka moni pitää 940 farmaria hyvänä??? ite ajattelin tommosta 2,3l turboa bensalla.Sanovat että aika huoleton auto,en sitten tiiä.
volovojaaa
8
116
Vastaukset
- ai_mää_vai
940 omistajat on niin seniilejä ettei ne lue tällaisia palstoja...
- volvoville
Moi, kiva että välillä on kiinnostusta 940 malliin, eikä vain uusiin Volvoihin.
Autohan on todella varma ja huoleton, meidän perheessä 940 turbo automaatti ollut 10 vuotta ja oikeastaan ainoa vika ollut lambda-anturissa, mikä sytytti lambdan merkkivalon, ja esti katsastuksen.
Mutta tuo ratkesi uudella lambdalla, alkuperäinen on paras, ei kannata laittaa halvempia, eivät kestä.
Muita vikoja on ollut vesipumppu kerran ja virtalukonpohja vuosi sitten kun alkoi temppuilla, edes alustan osia ei ole mennyt.
Autolla ajetaan lyhyttä pätkää lähes joka päivä, tosin kilometrejä ei ole Volvolle paljon, vain 355000km.
Auton ainoa heikkous on nykyautoja huonompi turvallisuus, ja ennenkaikkea polttoaineen kulutus, josta 940 on tunnettu.
Ympärivuoden kulutus on ainakin meidän Volvossa 10,5 litraa/100km, talvella pari litraa enemmän, joskus maantiellä alle 9.
Ei bensamittari kuitenkaan silmissä laske, ja muita kuluja ei juuri ole.
Eli jos löydät siistin 940 yksilön, jolla on ollut vähän omistajia, niin siinä on lähes ikuinen auto.Eli parhaita isoja farmareita, johon mahtuu sekä ihmiset että tavarat yhtä aikaa.
Tuo turvallisuus on tärkeä asia, ja noista vanhoista autoista 940 on sieltä parhaasta päästä, vaikkei nykymittapuulla enää kovin turvallinen ole.
Passiivisen turvallisuuden lisäksi luistonestot yms. puuttuvat, mitä tosin itse en ole huonona pitänyt, vähemmän vikakohteita.
Eli ainoat viat on vanhan ruiskumoottorin säätöjen temppuilu, kun vikadiagnostiikka ei ole kovin kehittynyttä, ja se kulutus, nykyautolla ajaa samalla bensamäärällä tuplamatkan.
Volvo 940 on olemassa myös turbodiesel mallina, jossa on tuon kokoiselle autolle vähintään kohtuullinen kulutus, mutta koska et dieselin perään kysellyt niin keskityn bensamalliin.
Sitäpaitsi dieselmallissa on yleensä pohjalla valtavat kilometrit, ja sen myötä paljon vikaa ja laittamista, vaikka itse moottori kestäisi miljoonan.
Todennäköisesti bensa tulee halvemmaksi pitemmän päälle, jos ajomäärät kohtuulliset.
Mutta kun on niin, että en usko että juuri mikään nykyauton moottori kestää niin paljon ajoa, ja huonoa pitoa kuin Volvon b230 punalohkoinen vinomoottori.
- Halpisautoilija
Komppaan Villeä. Omaa kokemustanoista löytyy n. 10 vuotta. Ketteryys on kokoisekseen ihan omaa luokkaansa, ulos erittäin hyvä näkyväisyys, kaikki kulmat näkee omin silmin kabiinista. Tästä syystä helppo auto myös parkkihalleissa.
- volovisti
"Ei bensamittari kuitenkaan silmissä laske, ja muita kuluja ei juuri ole."
940 tankki on niin iso ettei sen takia bensamittari laske silmissä... Tekee kipeetä kun tankkaa tyhjän tankin, 120 eur menee.
nim. 745 12 vuotta, 945 10 vuotta ja jatkuu - volovoo
Varmatoimisempi kun nyky paskat,jakopääremppakin onnistuu tyyliin parkkipaikalla.
Eikä mulla ole 940sessä muuta kun jäähytin nestettä tihuttaa vesipumpun ja kannenvälistä,muuten pelannut ku enkeli. - Halpisautoilija
Tämä malli sijoittuu juuri siihen kiitolliseen kohtaan, missä perustekniikka on varmimmillaan. Pakkaa ei ole sotkemassa kymmenet sähköanturit ym. Suomen oloissa huonosti toimivat hienoudet.
- Koponen---
Viimeinenkin tehtaalta lähtenyt 940 Volvo on jo 17 vuotta vanha joten pikkuvikoja tietenkin ilmenee väkisinkin.Hyvin moni muunmerkkinen auto on joutunut paaliin jo vuosia sitten mutta Volvolla ajaa vielä useita vuosia jo normaalilla huolenpidolla.
Ei muuta kuin Volvoa etsimään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106