Hei, eli tässä nyt ihan muuten vaan mietin että jos joku tekisi itsemurhan, niin olisiko parempi jättää joku viesti vai ei? Mitä viestissä olisi hyvä kertoa jos joku sellaisen laittaisi?
Viesti vai ei?
4
90
Vastaukset
- eikannata
Kukaan ei oo tarpeeksi tyhmä tekemään itsemurhaa. Itsemurha ei ratkaise tilannetta. Se vaan päästää pois tilanteesta.
Alotetaa siitä, et toivottavasti et oo tekemäs itsemurhaa. Elämä muuttuu paremmaks JOSKUS. En lupaa muutosta päiväs mut ootas 10-20 vuotta eteenpäin ja harkitse sit uudestaa.
Mutta. Asiaan. Riippuu siitä onks sul sanottavaa/kerrottavaa jolleki/joillekin , tai haluutko tehä itsemurhan "tyylikkäästi". Ite saattasin jättää pari viestii, ja ottaa mukaan viel jonkulaisen kestävän viestin (kaiverrettu kiveen, puuhun, metalliin). Jotai mikä kuvastais mua, mun logiikkaa, ajatuksii. Tai iha vaan mun yleist vihaa/välinpitämättömyyttä maailmaa kohtaa. Se kiinni ruumiiseen ja sit itsemurha.- OletTärkeä
Jätä viesti. Muuten sun läheiseet jää loppuelämäkseen miettimään, mitä ne ois voinu tehä toisin/mitä ne teki väärin.
Mutta älä tee itsemurhaa. Jos sä oot jättämässä viestiä, niin sehän meinaa, et joku välittää susta. Hei nimimerkki Mietinvaan
Itsemurha on asia, josta omaiset eivät koskaan tule pääsemään yli. Se on lähtökohta. Itsemurha on siis tavallaan äärimmäisen itsekäs teko, vaikka sitä ei tekijä ehkä masennuksensa syövereissä jaksa tulla ajatelleeksi. Jos jokin selittävä viesti on olemassa, se helpottaa vain nimellisesti. Sitä luetaan sitten etu- ja takaperin ja koetetaan löytää selitystä. Omaiset syyllistävät itsensä ja toisensa ja koko yhteiskunnan: mitä olisi pitänyt tehdä toisin, miten olisimme voineet auttaa häntä jne.
Elämä on ainutkertainen asia. Se, että jollain menee huonosti tänään ei takaa millään tavalla sitä, että koko loppuelämä tulisi olemaan kurjuutta. Apua on saatavilla. masennuksesta parannutaan, toivoton löytää toivoa elämään. Yksinäinen löytää kaverin. Se vaatii kyllä omaakin vaivannäköä, halua lähteä purkamaan asioitaan jonkun kanssa ja tahtoa parantua.
Jos Sinä itse tai joku läheisesi on miettimässä itsemurhaa, on se vakava hätähuuto johon pitäisi heti vastata. Itsemurha on peruuttamaton. Tuska loppuu, se on totta. Mutta silloin jää kokematta koko loppuelämä ja aiheuttaa loputtoman tuskan ja syyllisyyden omille läheisilleen.
Kuitenkin meille on lahjaksi annettu tämä ainutkertainen elämä! Siitä on oikeus nauttia, oikeus saada kokea hienoja asioita.
Lämmöllä
Pappi Elisabet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047