fretit&kanit

frettiorminipossu

Hei, vaan karvapallojen ystävät!! Olen naisystäväni kera ottamassa askeleen karvaisen asuinkumppanin maailmaa. Lutunen saisi tietty olla. Huomion kerääjä, vaatimassa rapsuttelua ja silittelyjä! Ei olla vaan lajista vielä varmoja. Mutta kerrostalo ihmisinä olemme siihen uskoon tulleet. ette jonkin sortin piensisä eläin olisi eläimen ja meidän kannalta sopivin. esim. eri kaniini rodut, minipossut ja uusin idea fretit olisi lyömässä läpi. Olemme ihmisiä jotka eläimen hankittua pysyvät sen elossa mukana alusta loppuun, niin myötä kuin vastamäissä. Siksi ensikäden tieto suoraan omistajalta olisi ensisijaisen tärkeää!! Nyt kysynkin sinulta fretin tai frettien omistaja. Onko kyseinen laji ehdoton lauma eläin. Eli onko toinen fretti pakollinen kumppani vai riittääkö kaksi frettimäistä ihmistä luomaan tarvittavan lauman? Myöskin mietimme käykö fretti hiekkalaatikolla kuin kissat vai ulkoiletetaanko kuin koirat. Olen nimittäin nähnyt monesti fretin valjaissa kävelyllä. Ja jos tietosi skaala ulottuu myös kanien tai jopa minipossujen mailmaan..olemme todella kiitollisia kaikesta tiedon murusta!! voit myös soittaa..ps.0465601296 T:Make&krisse

4

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Freteistä voi sanoa joku jolla on enemmän kokemusta.

Kani on usein jaloissa pyörivä ihmisistä tykkäävä otus, mutta ne ei välttämättä silti tykkää silityksistä tai ainakaan ei yleensä anna nostaa syliin, vaan tulee sinne itse jos tulee. Onnellisimmillaan asuessaan vapaasti asunnossa, kuten frettikin.

Siasta voin sanoa sen verran, että eivät yleensä ole kerrostaloeläimiä, etenkään rappuja niiden ei pitäisi kiipeillä. Pienikin sika on onnellisimmillaan kun sillä on piha jossa tonkia ja hengailla.

Entä vaikka rotat? Hirveän huomionkipeitä pikkuotuksia.

• typerättollot

http://tassujentahdissa.blogspot.fi/2012/01/sopisiko-fretti-sinun-lemmikiksesi.html
      Täällä on hyvää tietoa freteistä joka teidän kannattaa ehdottomasti lukea. Fretti ei ole ehdoton laumaeläin, mutta itse ottaisin aina kaksi. Fretit harvemmin oppivat täysin sisäsiisteiksi, eli jätöksiä voi löytyä useinkin matoilta. Ja monet ulkoiluttavat frettejään valjaissa, joten oppivat siihenkin hyvin.

Teille ehkä sopisi paremmin kaksi kania. Esim. hermeliinit ovat oikein mukavan näköisiä ja sosiaalinen kanirotu. Mutta sosiaalisuuskin riippuu ihan yksilöstä ja pentuajan käsittelystä, joten hyvältä kasvattajalta ottaminen on tärkeää.

• Ei possua! !!!!!!!

• FretistäMoneksi

Moi

Vieläkö tarvitsette apua kysymyksenne tiimoilta? Vai jo keksineet lemmikin perheeseenne? Minulla olisi antaa ajatuksia fretin suhteen, joten ole käytettävissänne tarpeen tullen =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe