Kuinka kertoa kihlauksesta isälle?

kihloissa

Yksinkertainen ongelma: menin kihloihin, mutten tiedä, kuinka kerron asiasta isälleni.

Hän kyllä pitää sulhasesta, ei siinä mitään, mutta minun ja isän välit eivät ole parhaat mahdolliset. Toimeen tullaan kun pakko on, tekemisissä joudutaan olemaan aika paljonkin. Hän vain on sellainen ihminen, että saadessaan tietää kihlauksesta hän alkaa pilkata minua siitä: "mitä se miehesi meni tekemään? Nyt sillä on sitten kaikki vapaus ohi, kun tuommoisen hirviön joutui ottamaan. Miten sait sen pakotettua kihloihin?" (kiitti hirveästi, dad.) Lisäksi hän kertoilee sitten ympäriämpäri muille tutuille kauhutarinoita suhteestamme, josta hän ei todellisuudessa tiedä hölkäsenpöläystä. Ei väliä, mitä ne muut kuulijat ajattelevat, mutta kun tämä on minun ja mieheni välinen asia, joten me haluaisimme olla itse ne, jotka kertovat tästä tutuille.

Samaa pilkkaa tuli niskaan, kun ryhdyin seurustelemaan ko. miehen kanssa. Miestä itseään isä ei koskaan pilkkaa, vaan pitää "hyvänä tyyppinä", mutta koska isäni on vähän kummallinen ihminen, hän ei halua nähdä meitä varteenotettavana parina (siksi että olen hänen mielestään hirveä ihminen, josta kukaan ei voi pitää), vaan pitää miestäni "omana kaverinaan" ja puhuu hänestä muille "kaverinaan" sen sijaan, että koskaan puhuisi hänestä "vävynä" tai lapsensa miehenä tms. Joskus on muille sanonut "Se *minun nimeni*:n niin sanottu 'poikaystävä' hehehehe ---" mikä on eräänlaista pilkkaa minua kohtaan. Isälle suhteemme on vitsi ja hyvä pilkan aihe.

Kyse ei ole mistään leikkimielisestä pikkupilailusta, jota vanhemmat myös voivat toisinaan harrastaa, vaan isä on tosissaan vähän ilkeämielinen ihminen (kukaan muukaan ei oikein pidä hänestä, sillä hän pilkkaa ja haukkuu kaikkia kavereitaankin aivan estottomasti..)

Kuitenkaan en voi jättää häntä huomiotta ilmoittaessamme muille - tavalla tai toisella - että olemme nyt kihloissa. Olen 30v.

17

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

Älä kerro kihlauksesta. Miksi kertoisit kun tiedä saavasi lokaa kasvoillesi!
      Miksi yleensäkään olet noin tiukasti isässäsi kiinni? Miksi et antaisi hänen olla omissa oloissaan? Miksi et jättäisi häntä rauhaan ja keskittäytyisi omaan elämääsi? Miksi et tekisi ISOA hajurakoa hänen ja nyt tulevan perheesi välille?
      Mikä mahti maailmassa sitoo sinut noin tiukasti tuhon pahaan ja vihamieliseen ihmiseen?
      Se saattaa olla isäsi, siitä huolimatta sinulla EI ole velvollisuutta jatkuvasti kerjätä häneltä lokaa päällesi! Eikö jo saamasi riitä?

Olisikohan nyt tarvetta isolle pulloharjalle ja kunnon korvien välin jynssäys saadaksesi sinne tilaa raikkaimmille ja puhtaimmille ajatuksille ja ihmisille!

• kihloissa

Yhteinen firma, näin alkajaisiksi. u_u
        (Ei muuten ollut minun ajatukseni se firmakaan, vaan hän sitoi minut siihen. Nyt siitä ei pääse sitten irti, vaikka yritystä on ollut jo vuosia.)

Olen revetä onnesta, enkä voi edes kertoa siitä kenellekään, ettei se mene jotain kautta isän korviin ennen kuin olen ehtinyt kertoa itse kaikille, joille haluan kertoa..

• Oppeliini1

Miten ikävää että olet laillisesti ja taloudellisesti kahlittu tuohon täysin mätään ihmiseen."isääsi"

Toivottavasti kaikki työn ulkopuolinen aika on omaasi, ilman "isääsi".
        Toivottavasti työpaikallasi voit tehdä oman osuutesi mahdollisimman paljon ilman isääsi. Tai nähdä sitä vain silloin kun muitakin on läsnä. Ts. Tee kaikkesi ettet judu vain kahdestaan sen ilkiön kanssa vastakkain.

Ehkä paras tapa ilmoittaa kihlauksestasi ilkiölle on silloin kun muutkin firman työntekijät ovat paikalla, kokouksessa, lounastauolla tjms., kenties vaistonvarainen minimi käytös pomppaa ilkiön alitajunnasta ja se osaa pitä typerän suunsa kiinni muiden läsnäollessa. TAI jos sanoo typerää, kaikki kuulevat sen ja se tekee itsestään vain naurunalaisen ja sinä selviät kaikista pienimmillä naarmuilla!
        Voit vain kintaalla viitata sen ilkeilyihin ja iloisena ottaa muiden onnittelut vastaan, jättää ilkiö omaan arvoonsa. Niin muutkin tekevät.

• hyrre

Onpa inhottava äijä.
      Parasta olisi kun voisit suhtautua häneen täysin välinpitämättömästi. Kun hän pilkkaa, älä ole kuulevinasi, käännä selkä ja lähde tyynesti pois. Näin osoitat hänelle, että olet hänen pilkkansa tavoittamattomissa.
      Älä lähde firmasta. Sehän on myös sinun työsi. Sinulla on täysi oikeus olla siellä.
      Etäännytä siis itsesi isästä. Hän itse on pilannut isä/ tytär suhteen. Mikä lie vaikuttimena? Miksi hän kohtelee sinua noin?
      Keskity onneesi. Isälle et ole mitään velkaa.

• huonoisäsuhde

En oo ap, mutta meilläkin on isä pilannut vanhempi/lapsi suhteemme ihan itse. Hän on kans tuommoinen tyyppi, että pilkkaa kauheasti ja haukkuu tosi rumasti (ja kuulostaa silloin olevansa ihan tosissaan), mutta sitten myöhemmin jos asiasta huomauttaa tyylillä "no en auta sua, kun silloinkin sanoit *tähän se asia, mitä on sanonut*." niin vetoaa sitten "no en oo sanonu / sehän oli läppä." Njoo, huutaa niin että sylki lentää "vittu sä oot nii vitun paska etkä tajuu yhtää mitää, ei tommosta ihmistä voi olla olemassakaa!!! sä oot nii pettäny mut!!!!!" ja sitten väittää "joo en oo sanonu. Se oli leikkiä." Onpa vakuuttava.

Itse oon tuommosen kanssa vaan todennut, että isä eläkööt omaa elämäänsä, suhtaudun häneen asiallisesti ja näin, mutten kyllä kutsu kylään enkä kertoile elämästäni. Hänen elämästään voin kuunnella muka-kiinnostuneena, jos kokee tarvetta kertoa. Noi tommoset vanhemmat on jollain lailla henkisesti rikki, eikä ne vaan kykene näkemään muiden tunteita, elävät vain "itselleen". Niitä on turha yrittää "parantaa".

• avuton80

Anna isäs elää omaa elämää, tee sä niinku sydän sanoo...

• valinnan_vapaus

Ihmettelen tilannetta, että et pääse eroon firmasta ja sitä kautta isästäsi.

• yrittäjäää

Mie en oo tuo alottaja, mut meillä ainaki on sukulaisen kans yhteine firma kahestaan (OY), ja hänel etuosto-oikeus osakkeisiin. Toisin sanoen, jos hän ei osta niit, en saa myyä ulkopuolisil.

Mut ap kannattii olla varovaine tommosis firmois, tollasten ihmisten kans niissä käy helpost nii että joutuu johonki vastuusee sen toisen tekemistä ongelmist, ku ei se toine näytä kauheesti välittävän muutenka miten siul mennee! Joka tapauksessa, onnea kihlauksesta. :)

• Jenniina1111

Eikö etuosto-oikeus tarkoita sitä, että jos laitat myyntiin, hänellä on oikeus ostaa ne tarjotulla hinnalla. Jos ei niitä lunasta tiettyyn aikaan mennessä, saa joku muu ne ostaa? Vai onko tuossa OY:ssä joku muu sääntö?

• kihloissa
        Jenniina1111 kirjoitti:

Eikö etuosto-oikeus tarkoita sitä, että jos laitat myyntiin, hänellä on oikeus ostaa ne tarjotulla hinnalla. Jos ei niitä lunasta tiettyyn aikaan mennessä, saa joku muu ne ostaa? Vai onko tuossa OY:ssä joku muu sääntö?

En tiedä, miten asiat meillä toimisivat (kun tämä on niin sotku juttu koko tyhmä yritys!), mutta meillä on menty uhkailulla eteenpäin: "jos lähdet firmasta, maksat veroja/perintöveroa loppuikäsi. Se on satoja tuhansia."

Osakeyhtiötä ei voi olla yhden ihmisen voimin. Jos minä lähtisin, isä pakottaisi mukaan osakkaaksi äidin tai jonkun muun liian kiltin ihmisen, joka ei halua mukaan ollenkaan. En voisi tehdä sitä äidille. :(

Ellen olisi samassa työpaikassa hänen kanssaan, en kantaisi todellakaan huolta kihlauksesta kertomisestakaan. Enkä periaatteessa aio kertoa siitä nytkään, mutta haluaisin kertoa siitä muille ihmisille -> isä saa kuulla ja alkaa levitellä sitä tietoa naureskellen ja pilkata minua jne. Oli jo tarpeeksi tuskallista alkaa seurustella aikanaan, kun siitäkin levisi juttu kuin kulovalkea ja voi että sitä piikittelyä ja pilkkaa, mitä siitä sai kuulla häneltä. "Kuinka miehesi kestää sinua? Mikä hänet sai valitsemaan tuollaisen tyrannin?" .............

-AP

• Sullaonvaihtoehtoja
        kihloissa kirjoitti:

En tiedä, miten asiat meillä toimisivat (kun tämä on niin sotku juttu koko tyhmä yritys!), mutta meillä on menty uhkailulla eteenpäin: "jos lähdet firmasta, maksat veroja/perintöveroa loppuikäsi. Se on satoja tuhansia."

Osakeyhtiötä ei voi olla yhden ihmisen voimin. Jos minä lähtisin, isä pakottaisi mukaan osakkaaksi äidin tai jonkun muun liian kiltin ihmisen, joka ei halua mukaan ollenkaan. En voisi tehdä sitä äidille. :(

Ellen olisi samassa työpaikassa hänen kanssaan, en kantaisi todellakaan huolta kihlauksesta kertomisestakaan. Enkä periaatteessa aio kertoa siitä nytkään, mutta haluaisin kertoa siitä muille ihmisille -> isä saa kuulla ja alkaa levitellä sitä tietoa naureskellen ja pilkata minua jne. Oli jo tarpeeksi tuskallista alkaa seurustella aikanaan, kun siitäkin levisi juttu kuin kulovalkea ja voi että sitä piikittelyä ja pilkkaa, mitä siitä sai kuulla häneltä. "Kuinka miehesi kestää sinua? Mikä hänet sai valitsemaan tuollaisen tyrannin?" .............

-AP

A. Mene lääkärille ja kerro mikä tilanne on. Hae pitkää sairauslomaa, niin saat aikaa miettiä. Yrittäjilläkin on oikeus sairastaa. On isäsi vastuulla etsiä tuuraaja.

B. Olet mukana yrityksessä omistajana tai et, joudut joka tapauksessa maksamaan arvokkaasta yrityksestä perintöveroa. Mutta yritystä ja perintöä ei ole myöskään pakko ottaa vastaan tai voit siirtää sen lapsillesi.

C. Myy osakkeesi. Isäsi ei omista sinua, ei sinun osakkeitasi, eikä hänellä ole mitään määräysvaltaa osakkeisiin, jotka Sinä omistat henkilökohtaisesti.

--> Myy osuutesi jollekin ei--niin-kiltille, joka ei ole sidoksissa sukuusi ja perheesi. Kuka on lähin kilpailijanne alalla? Aloita neuvottelut ja ota tarjouspyyntö. Saat siitä käteistä rahaa, jonka voit sijoittaa uudelleen.

D. Et tee mitään. Jatkat samaan malliin. Kauanko kestät tätä vaihtoehtoa?

• ElsaTheQueen
        Sullaonvaihtoehtoja kirjoitti:

A. Mene lääkärille ja kerro mikä tilanne on. Hae pitkää sairauslomaa, niin saat aikaa miettiä. Yrittäjilläkin on oikeus sairastaa. On isäsi vastuulla etsiä tuuraaja.

B. Olet mukana yrityksessä omistajana tai et, joudut joka tapauksessa maksamaan arvokkaasta yrityksestä perintöveroa. Mutta yritystä ja perintöä ei ole myöskään pakko ottaa vastaan tai voit siirtää sen lapsillesi.

C. Myy osakkeesi. Isäsi ei omista sinua, ei sinun osakkeitasi, eikä hänellä ole mitään määräysvaltaa osakkeisiin, jotka Sinä omistat henkilökohtaisesti.

--> Myy osuutesi jollekin ei--niin-kiltille, joka ei ole sidoksissa sukuusi ja perheesi. Kuka on lähin kilpailijanne alalla? Aloita neuvottelut ja ota tarjouspyyntö. Saat siitä käteistä rahaa, jonka voit sijoittaa uudelleen.

D. Et tee mitään. Jatkat samaan malliin. Kauanko kestät tätä vaihtoehtoa?

Tiiättekö te ihmiset ollenkaan, mitä puhutte?
        Tai niinku, kyllä te varmasti nämä yritysasiat ihan oikein tiedätte, mutta ei se ole niin helppoa hankkiutua eroon tommosesta yrityksestä, jossa toinen osapuoli on tyyliin oma vanhempi. D: Vaikka huonotkin välit, niin vanhempi-lapsi asetelma se silti on, moniko oikeasti haluaa katkaista välit vanhempaansa ihan KOKONAAN? D:

Kun siis jos tuo isä on yhtää samanlaine kuin esim. minun, niin sehän ei pääse yli siitä, että sen valtaa "uhataan" kävelemällä yli sen päätöksistä, vaan siitä se riemu sitten vasta repeääkin.... Tosin minun isäni on narsisti.

• Sullaonvaihtoehtoja2

ElsatheQueen, kerropa, mitä "Kihloissa" sitten pitäisi tehdä? Et esitä mitään ratkaisua, valitat vain, että ette tiedä mitään, ei ole helppoa elää narsistin kanssa. No, ei olekaan, siksi erossa pysyminen on ainoa vaihtoehto. Koeta sinäkin päästä eroon omasta isästäsi, katsos se onnistuu, kun et vaan vastaa puhelimeen!

Olen "Sullaonvaihtoehtoja", ja tiedän aivan h-tin hyvin, minkälaista on, kun suvussa on "perhe-yritys". Miehen suvussa on tai oli perheyritys, anopilla ja apella. Lopettivat vuosia sitten. Eivät osanneet suunnitella työpäivää tai edes firman lopetusta järkevästi, myivät omaisuutta suurinpiirtein ensimmäiselle tarjoajalle, kun oli kiire päästä lafkasta eroon. Silloin oli aika hyvä kysyntä markkinoilla, mutta myivät murto-osalla.

Itse esitin nimmarille "Kihloissa", että alkaisi neuvottelut ja ottaisi osakkeistaan tarjouspyynnön. Mikä tämä estäisi? Osake on henk.koht omaisuutta, ja sen voi myydä kenelle vain.

Minulla kesti vuosia tajuta, että olimme anopille ja apelle vain työvoimaa, jolle huudettiin.

Eli kokemusta on sekä ongelma-sukulaisista että perhe-yrityksistä, ja osakeosuuden myyminen olisi minulle ainoa vaihtoehto. Itse emme olisi maksaneet anopille ja apelle mitään yrityksensä osakkeista, ei ollut mitenkään järkevää toimia vain rahoittajana.

• Sullaonvaihtoehtoja12
        ElsaTheQueen kirjoitti:

Tiiättekö te ihmiset ollenkaan, mitä puhutte?
        Tai niinku, kyllä te varmasti nämä yritysasiat ihan oikein tiedätte, mutta ei se ole niin helppoa hankkiutua eroon tommosesta yrityksestä, jossa toinen osapuoli on tyyliin oma vanhempi. D: Vaikka huonotkin välit, niin vanhempi-lapsi asetelma se silti on, moniko oikeasti haluaa katkaista välit vanhempaansa ihan KOKONAAN? D:

Kun siis jos tuo isä on yhtää samanlaine kuin esim. minun, niin sehän ei pääse yli siitä, että sen valtaa "uhataan" kävelemällä yli sen päätöksistä, vaan siitä se riemu sitten vasta repeääkin.... Tosin minun isäni on narsisti.

Tiedättekö, ElsaThe Queen jne, mistä narsisti ja muut kaltaisensa pahat ihmiset saavat voimaa ja energiaa? Siitä, että teillä on huono olo. Siitä hän saa voimaa. Hän nauttii siitä, että teillä on kurjaa. Hän nauttii siitä, että saa kiduttaa teitä ja vaatia teiltä ja kiukutella teille. Hän nauttii siitä, että te vaan otatte kaiken vastaan. Teidän passiivisuutenne ja ymmärryksenne, ja huono omatuntonne on sitä, mitä narsisti kaipaa ja odottaa.

Te tunnette sääliä ja empatiaa ja välitätte ja rakastatte, kuten normaalit ihmiset, ja sitä narsisti käyttää hyväkseen, ilman sääliä.

Mikä vie tuon voiman pois? Se, että lakkaatte olemasta passiivisia uhreja. Kunpa joku olisi kertonut minulle tämän 10 vuotta sitten, en olisi turhaan tuhlannut aikaani olemalla anoppilassa. Älkää puhuko heille, älkää selitelkö, älkää tunteko huonoa omaatuntoa, ottakaa ero heistä.

Narsistille säälin ja tunteiden osoittaminen on aivan sama kuin veisi alkoholistille viinaa. Te vahingoitatte siinä vain itseänne.

• ElsaTheQueen
        Sullaonvaihtoehtoja12 kirjoitti:

Tiedättekö, ElsaThe Queen jne, mistä narsisti ja muut kaltaisensa pahat ihmiset saavat voimaa ja energiaa? Siitä, että teillä on huono olo. Siitä hän saa voimaa. Hän nauttii siitä, että teillä on kurjaa. Hän nauttii siitä, että saa kiduttaa teitä ja vaatia teiltä ja kiukutella teille. Hän nauttii siitä, että te vaan otatte kaiken vastaan. Teidän passiivisuutenne ja ymmärryksenne, ja huono omatuntonne on sitä, mitä narsisti kaipaa ja odottaa.

Te tunnette sääliä ja empatiaa ja välitätte ja rakastatte, kuten normaalit ihmiset, ja sitä narsisti käyttää hyväkseen, ilman sääliä.

Mikä vie tuon voiman pois? Se, että lakkaatte olemasta passiivisia uhreja. Kunpa joku olisi kertonut minulle tämän 10 vuotta sitten, en olisi turhaan tuhlannut aikaani olemalla anoppilassa. Älkää puhuko heille, älkää selitelkö, älkää tunteko huonoa omaatuntoa, ottakaa ero heistä.

Narsistille säälin ja tunteiden osoittaminen on aivan sama kuin veisi alkoholistille viinaa. Te vahingoitatte siinä vain itseänne.

No minä olen kyllä jo irtisanonut vanhempi/lapsi suhteemme aikoja sitten, että ei minulla sen puoleen ole hätää narskuni kanssa. Mutta kyllä se aika kauan vei ja koville otti, koska kaikesta huolimatta välitin isästä. Ainoa isä ja sitä rataa. Osasi olla mukavakin, enkä nyt kovin äkkiä sisäistänyt sitä, että se mukavuus liittyy siihen, kun hän tarvitsee jotain itselleen.

Nooh mutta en halua pilata tätä ketjua nyt tällä, koska tässä ei ole puhe narsismista eikä oikeastaan perheyrityksistäkään, vaan siitä, kuinka voi kertoa kihlauksesta isälle.

Itsehän en omalle isälleni kertonut, mutta ehdotan, että AP kertoo ensin muille ja sitten vasta isälleen, niin isä ei ainakaan pilaa iloa uutisen kertomisesta häneltä.

• sinullaonvaihtoehtoja

Aloittaja, isäsi on paha ihminen, eikä vain kummallinen ja vähän ilkeämielinen ihminen, kuten sanot. Ei isäsi tule koskaan muuttumaan paremmaksi.

Koska vinoilee sinulle sulhasestasi, ei isäsi oikeasti pidä sulhasestasi. Isäsi ei myöskään pidä sinusta, ja tämän tunnustaminen itsellesi olisi vain hyödyksi. Vika ei ole sinussa, vaan isässäsi, ja sinun tehtävä ei ole korjata häntä.

Tuntuu, että koetat koko ajan etsiä syitä ja selitellä, miksi isäsi käyttäytyy kuten tekee.

Vaikka olette samassa työpaikassa, ei sinun tarvitse kuunnella häntä. Mene pois huoneesta kun hän on siellä. Älä jää kuuntelemaan haukkuja.

Milloin sanot vastaan hänelle? Huuda, jos mikään muu ei auta.

• kihloissa

Niin, tuskin tulee muuttumaan.. (vaikka kovasti aina toivonkin, että niin tapahtuisi. Silti jollain tasolla tiedostan, ettei se mihinkään suuntaan muutu, korkeintaan pahenee - ikähän kärjistää tiettyjä luonteenpiirteitä yleensä)

Kauheasti hän kuitenkin yrittää koko ajan pyytää miestäni joka paikkaan mukaan ja "olla kavereita", välillä perustelee sillä, että hänen kanssaan miehelläni on hauskempaa kuin minun seurassani (olenhan "tylsä ja ikävä ihminen", mitä tosin en itse myönnä; mielenkiinnonkohteeni vain ovat eri kuin isällä), siitä päättelen että pitää sulhasesta. Kun eihän ihminen haluaisi olla ylimääräistä määrää tekemisissä sellaisen kanssa, josta ei pidä?

Ja vaikka isä on vaikea ja hankala ja välillä suorastaan vituttava, niin silti myös välitän. En vain jaksaisi kuunnella sitä nillittämistä ja määkimistä koko ajan, tai sietää sitä kun hän sekaantuu kaikkeen. En minäkään sekaannu hänen elämäänsä. :/

Sanon aika useinkin vastaan, mutta hän yleensä toteaa siihen "höpöhöpö" ja virnuilee rasittavasti. Ihan kuin hän kuvittelisi jossain sisimmässään tietävänsä, että olen väärässä tms.

Onneksi olen ehtinyt kertoa kihlauksesta jo muutamille (työn ulkopuolisille) ihmisille.. kohtahan voin vain todeta isälle "ai joo ollaan oltu jo kauan" tms...

-AP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe