Laitoin valkoiseen ampeliin valkoisen kanervan. Haluaisin laittaa siihen reunalle sinisiä tekokukkia, jotka kestävät ulkoilman, siis talveksi. Kukat voisivat olla n. 5 cm halkaisijaltaan, esim. ruiskukka, kissankello tai vaikka kukka joka ei muistuta mitään oikeata kukkaa. Olisiko jollaien helppoa teko-ohjetta tai tietoa, mistä voisin ostaa. Netistä en osta mitään.
Mistä sinisiä pieniä kukkia
1
95
Vastaukset
- anner
Tartuin tuohon 'teko-ohjetta' mahdollisuuteen. Pinterestissä olen nähnyt paljonkin tyhjistä muovipulloista tehtyjä kukkia ja tuli heti mieleeni Lidlin vesipullot, joista saisi kauniin sinisiä kukkia ja varmasti myös säänkestäviä. Kukat leikataan pullon kyljestä ja terälehtien reunoja sulatetaan kynttilän liekissä sen verran, että reunat kivasti vähän käpristyvät. Sen verran olen itse kokeillut, ettei ole kovin hankalaa hommaa. Siinäkin mielessä helppoa, ettei ole mitään määrää miltä kukat näyttävät tai minkä muotoisia ovat, voi tehdä ihan mikä omaa silmää miellyttää. Ja materiaalikin on sen verran edullista, että sietää muutaman harjoituskappaleenkin jos ei heti tule ihan mieleisiä. Tuota sulattamista voi aluksi kokeilla niillä leikkausjämillä, niin saa siihen vähän tuntumaa. Turvallisuudesta toki täytyy pitää huolta kun ollaan tekemisissä elävän tulen ja kuuman muovin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299