Olen vuokralaisena omistusasunnossa. Kirjoitin vuokrasopparin vuodeksi, mutta nyt olen saanut varoituksia muutaman ja asunto aijotaan ottaa haltuun.. Joudunko maksamaan koko vuoden vuokrat vuokranantajalle, vaikka en asunnossa saisi enää asua.. Ja asunnon omistaja menettää asuntonsa..
Apua tarvitaaan!
5
201
Vastaukset
- BauHerr
Käytännössä häirikön sopimus puretaan ja vuoden loppuvuokra tuppaa olemaan vahingonkorvauksen suuruinen.
Omistaja ei menetä asuntoa, vaan se voidaan ottaa taloyhtiön haltuun korkeintaan kolmeksi vuodeksi. Yleensä asunto palautetaan omistajalle per heti, kun häirikön vuokrasopimus on purettu. Taloyhtiöt eivät mielellään ryhdy vuokranantajiksi muuta kuin siksi aikaa, kun on pakko.
Voi toki olla niin, että taloyhtiö vuokra asuntoa pidempäänkin kattaakseen mm. lukkojen vaihtokulut. Esimerkiksi huumekauppaan käytettyjen asuntojen vuoksi talon kaikkien yhteisten tilojen lukot sarjoitetaan uudestaan.
Jatko riippuu siitä, millä tavalla ja miksi olet häiriköinyt. Huumekauppiaat ja henkirikoksista tuomitut ovat eri kategoriassa kuin bilettäjät. - Oliko_pakko
Pitikö häiriköidä.
- voisionnistua
Jos löydät hänelle vuokralaisen niin ettei vuokratuloihin tule katkoksia niin saattaisi onnistua.
- NÄINASUNTOSÄILYY
ELÄKÄÄ SIIVOSTI
ÄLKÄÄ KÄNNÄILKÖ
NNÄILKÖ JA HUUDATTAKO RADIOTA - nytkylläihmettelen
Asunnon saaminen kun ei ole itsestäänselvyys vaan etuoikeus niin miksi pitää tuhota se eläämällä epä siivosti? Asunnon omistaja ei menetä muuta kuin vuokratuloja mutta ei asuntoa kunhan sinut on häädetty....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682560
- 612506
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91410- 151332
- 381193
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81137- 251066