Voi miten uskovia sieppaa

kirousjakuolema

Ateistien olemassaolo. Mikään ei näytä saavan uskovia niin raivoihinsa kuin ateistien olemassaolo (paitsi tietysti homot, myöskin).

Pelkkä ajatuskin siitä että on olemassa miljoonia ihmisiä jotka pitävät uskovien luuloja lapsellisina typeryyksinä, korpeaa uskovia niin ettei veri tahdo kiertää ja yöllä ei saa nukutuksi. Miten ne voikin sillä lailla ne kirotut ateistit!?

Näköjään uskovia kalvaa niin vimmatusti se pieni mutta ikävä alitajuinen ääni siellä takaraivossa, että mitäs jos ne ateistit onkin oikeassa? Miten ne voi olla niin ehdottoman varmoja siitä että uskonnot ovat hölynpölyä, vaikka monet niistä ovat uskovista piireistä lähtöisin?

Miksi ne fiksut ja korkeasti koulutetut ateistit ovat niin vakuuttuneita siitä että kaikki se mihin minä uskon on hölynpölyä? Miten ne kykenee näköjään elämään ihan normaalia elämää, vaikka tietävät kuolevansa eivätkä usko pääsevänsä minkään jumalan luo taivaaseen? Miten se on mahdollista?

Miten ne uskaltaa riskeerata niin kuolemanvakavan asian kanssa, joka on kaikilla edessä. Eihän niin vakavalla asialla kukaan riskeeraisi, ellei olisi todella varma asiastaan. Miten ne voi olla niin varmoja?

29

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kris-tit-ty

Heh, no ei ainakaan minua sieppaa ateistien olemassaolo eikä häiritse se, mitä he ajattelevat olevan kuoleman jälkeen, kun en usko kenellekään tapahtuvan pahaa kuoleman jälkeen. Kunhan vain jotkut ateistit käyttäytyisivät ihmismäisemmin...

• fda

Et näe mitään pahaa teistien käytöksessä täällä?

• kris-tit-ty

älä minulle homo,önise kamelinperse, esiaviolliseksin Lorrrrrdi. hah pulpetti.

• fda
        kris-tit-ty kirjoitti:

En ymmärrä mikä siinä on niin hienoa ottaa toisten nimimerkkejä ja kirjoittaa aivotonta tuubaa palstan täydeltä.

• kris-tit-ty
        fda kirjoitti:

Et näe mitään pahaa teistien käytöksessä täällä?

Kyllä vain näen, mutta tässähän oli kyse siitä miten uskovat kokevat ateistien olemassaolon ja heidän uskomuksensa. Minä sitten vedin vähän myös tuonne käytöksen puolelle, kun se on ollut usein se häiritsevä asia.

• kris-tit-ty
        kris-tit-ty kirjoitti:

Jaha, ilmeisesti olen ärsyttänyt sinua jotenkin, kun turvauduit tuollaiseen.

• sillä.syntymävika
        kris-tit-ty kirjoitti:

Jaha, ilmeisesti olen ärsyttänyt sinua jotenkin, kun turvauduit tuollaiseen.

Tuota idioottia on mahdoton olla ärsyttämättä. Hän tuskin pystyy edes itse olemaan ärsyttämättä itseään. Minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti olla sellainen kuin hän on.

• Taikauskonnoton
        sillä.syntymävika kirjoitti:

Tuota idioottia on mahdoton olla ärsyttämättä. Hän tuskin pystyy edes itse olemaan ärsyttämättä itseään. Minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti olla sellainen kuin hän on.

Jotkut kommentit voi ihan oikeasti jättää omaan arvoonsa. Ei noista sen enempää. (Tiedätte varmaan mitä kommenttia tarkoitin)

• Voihan asian vaikka sanoa niin, että ateisti on objektiivinen todiste siitä, että uskovaisen uskomukset ovat vain subjektiivisia kuvitelmia ja vahva viittaus siihen, että uskovaisella on tyhjä arpa uskonsa suhteen.

• Aada-a

nim.marahustra
        "uskovaisten uskomukset ovat vain subjektiivisia kuvitelmia ja vahva viittaus siihen, että uskovaisella on tyhjä arpa uskonsa suhteen."

Kyllä niissä uskovaisten uskomuksissa on paljon hyvää ja sovellettavaa lähimmäisenrakkauden suhteen, hyvässä kristittyjen yhteisössä moni viettää sisältörikkaan ja joka tavalla hyvän elämän.
        Joidenkin elämä taas tuhoutuu helvetin pelossa ja riivaaja ym uskomusten takia, yleensä lahkoissa.

Korkeampaa voimaa tai Jumalaa, joka aikaansaisi rakkautta ja empatiaa ihmisten välille, ei ikävä kyllä kuulu ei näy. Mitkään peräkylän Jorman henkilökohtaiset Jeesus ilmestykset eivät kaikille todisteiksi kelpaa.

• HihhulismusMaximus
        Aada-a kirjoitti:

nim.marahustra
        "uskovaisten uskomukset ovat vain subjektiivisia kuvitelmia ja vahva viittaus siihen, että uskovaisella on tyhjä arpa uskonsa suhteen."

Kyllä niissä uskovaisten uskomuksissa on paljon hyvää ja sovellettavaa lähimmäisenrakkauden suhteen, hyvässä kristittyjen yhteisössä moni viettää sisältörikkaan ja joka tavalla hyvän elämän.
        Joidenkin elämä taas tuhoutuu helvetin pelossa ja riivaaja ym uskomusten takia, yleensä lahkoissa.

Korkeampaa voimaa tai Jumalaa, joka aikaansaisi rakkautta ja empatiaa ihmisten välille, ei ikävä kyllä kuulu ei näy. Mitkään peräkylän Jorman henkilökohtaiset Jeesus ilmestykset eivät kaikille todisteiksi kelpaa.

Niissä uskovissa yhteisöissä joista minulla on kokemuksia, oli lähimmäisenrakkaus kylläkin aika tuntematon käsite. Omia lähisukulaisiakin kohdeltiin kuin spitaalisia, jos nämä olivat uskonasioista vähänkin eri mieltä.

Ja tietenkin jos lapsi paljastui homoksi tai lesboksi, niin moiset saastaiset iljetykset ajattiin astalo kädessä kodeista pihalle ja katkaistiin kaikki välit aivan ehdottoman täydellisesti ja lopullisesti. Voi sitä Pyhän Vihan rajatonta määrää.

Kaunista on usko, kauniit ovat sen kukkaset.

• Aada-a

"Niissä uskovien ......"
        Kyllä minullakin on kokemusta tuosta että homous ja lesbous ovat joissain uskis piireissä suurta saastaa, kuten kirjoitit. Siksi olenkin takavuosina vielä kun olin uskossa ja kristitty pitänyt johdonmukaisesti homoseksuaalien puolia, ihan sen takia että mielestäni pahinta mitä voi toiselle tehdä on mitätöidä hänen identiteettinsä raamattuun ja Jumalaan vedoten.
        Olen ollut valtaosan elämästäni hyvien ihmisten joukossa jotka ovat kristittyjä, mutta erittäin vastuuntuntoisia, henkisesti kypsiä ja lämpimiä ihmisiä. Vasta nyt kun on poissa siitä yhteisöstä, niin ymmärtää miten syvällisiä ja merkityksellisiä nuo ihmissuhteet ovat itselleni olleet ja miten paljon olen heiltä saanut. Kaiken sen hyvän haluan välittää lapsilleni ja muutenkin toteuttaa elämässäni oppimiani asioita tosin ilman uskoa Jumalaan.

• HihhulismusMaximus kirjoitti:

Niissä uskovissa yhteisöissä joista minulla on kokemuksia, oli lähimmäisenrakkaus kylläkin aika tuntematon käsite. Omia lähisukulaisiakin kohdeltiin kuin spitaalisia, jos nämä olivat uskonasioista vähänkin eri mieltä.

Ja tietenkin jos lapsi paljastui homoksi tai lesboksi, niin moiset saastaiset iljetykset ajattiin astalo kädessä kodeista pihalle ja katkaistiin kaikki välit aivan ehdottoman täydellisesti ja lopullisesti. Voi sitä Pyhän Vihan rajatonta määrää.

Kaunista on usko, kauniit ovat sen kukkaset.

Minunkin kokemukseni on tällainen. Lähimmäisenrakkaus elää kristittyjen keskuudessa puheissa, mutta ei käytännössä. Käytännössä elää tuomitseminen ja eräänlainen julmuus, johon en muualla ole törmännyt. Jopa lähimpiä kohtaan, jos ja kun he eivät täytä niitä mittoja, mitä kukin kristitty muilta odottaa. Tämä on tietysti yleistävästi sanottu ja erilaisiakin kristittyjä on, luulen. Tuo kuitenkin on se, miten se pääsääntöisesti minulle näyttäytyi, ikävä kyllä.

• Olet.niin.väärässä

Enemmänkin käy sääliksi se tiedonpuute ja elämää kantava voima, joka ateistilla jää pimentoon. Kun kuolema heidät kohtaa ei mitään jää ja elämällä ei ole mitään merkitystä. Masentava näköala. Uskovalla on kaikki päinvastoin ja paremmin, ikuinen onni.

• Jompi kumpi meistä tulee vielä hämmästymään.

• 1811
        epikuros kirjoitti:

Jompi kumpi meistä tulee vielä hämmästymään.

Tässä tapauksessa asiahan on niin, että kumpikaan ei hämmästy yhtään mistään, koska sekä ateistilla että uskovalla se ainoa hämmästymään pystyvä elin lopettaa toimintansa, kun kyseinen henkilö kuolee.

• fda

"Enemmänkin käy sääliksi se tiedonpuute ja elämää kantava voima, joka ateistilla jää pimentoon."

Minun ei ainakaan tarvitse keksiä mitään kantavia voimia ja tiedonpuute taitaa olla enemmän siellä päässä.

"Kun kuolema heidät kohtaa ei mitään jää ja elämällä ei ole mitään merkitystä. Masentava näköala. Uskovalla on kaikki päinvastoin ja paremmin, ikuinen onni."

Usko pois, ateisteille se ei ole masentavaa että emme usko kuin sinulle on opetettu.

• UskonTyhmyys

Tiedonpuute käy tosiaan sääliksi, mutta sillehän me emme mitään mahda, että uskovat sulkevat silmänsä ja korvansa systemaattisesti kaikelta asialliselta informaatiolta ja ovat itse valinneet itselleen pohjattoman tyhmyyden.

Se on kovasti säälittävää, mutta eihän sille mitään mahda. Ketään ei voi pakottaa ajattelemaan ja uskovat ovat itse kieltäneet itseltään kaiken ajattelemisen. Ja voi että miten kristallinkirkkaasti tämän näkee aina kun lukee uskovien kirjoituksia, joista loistaa sama järki & yleissivistyksen taso kuin luolissa elävillä talebeneilla.

• Ruuttana

Mennään Bussilla- jaksot jatkuu näköjään. Että tällainen aloitus tällä kertaa, jep.

• UskonTyhjyys

Palstan etusivun viestit tosiaankin todistavat avauksen oikeaksi. Pelkkää katkeraa raivoamista ateisteista ja ateismista. Eikä mitään järjellistä vahingossakaan.

Mutta sitähän se usko on.

• silkkaajumalanpilkkaa

Eikä mikään ole muuttunut - edelleenkin palstan etusivun viestit ovat vain pelkkää katkeraa raivoamista ateisteista ja ateismista. Kun eihän uskisraukat muuta osaa ja heitä NIIN raivostuttaa se että ateisteja ei enää saa polttaa rovioilla, vaikka ihan avoimesti kristisoivat uskontojen typeryyttä, mikä on aina silkkaa jumalanpilkkaa.

• Akemakeperajamä

Hyvä on, minä olen samaa mieltä kun muutkin, täh? Mitä väliä sillon mitä mieltä on mistäkin, täh? Oottako työ viisaita, täh?Ettette vain olisi tyhmiä, täh? Kuka on porukan aivo, täh?Onko meillä yksi elämä, täh? Vai kaksiko on, täh?Ollaanko myö olemassa, täh? Vai eikö olla, täh? Kannattaako teihin uskoa, täh?Kellä on soihtu, täh? Täällähän on ihan pimeetä, täh? Oottako työ kaikki ihan pimeitä, täh? En kai minä oo pimee kanssa, täh?Ollaanko myö kaikki perssiistä, täh? No ollaan sitten, täh?

• Eläväuskoinen-rölli

AAAARRRRGHH!

• 28.10.2015

Tämä ketju on tarkastettu.

• HihhuliHihhii

Taas on sivusto täynnä uskovien avauksia, joissa niin vimmatusti sieppaa se että ateisteja on yleensä edes olemassa. Säälittävän surkuhupaisaa miten tämän avauksen jatkuvasti todistavat täsmällisen todeksi.

• uskova.unto

Minua uskovaisena sieppaa, ettei ateistit voi uskoa kamelin identtiseen veljeen, joka sikisi dromedaarin perseessä.

• 4478

Ei minua sieppaa ateistipalstan olemassaolo.

Tämä palsta on hyvä asia kahdesta eri syystä:

1) Voimme evankelioida palstan ateisteja ja opettaa heidät tuntemaan Jeesus.

2) Palsta on yleisilmeeltään niin luotaantyöntävän vastenmielinen, että satunnainen vierailija saa heti oikean käsityksen ateismista ja ateisteista.

Että sellaista, tällä kertaa.

• buffa

Jumalasi luonne on hyvin tiedossa. Jos uskoisin häneen, en pitäisi.

• jhgfdew3456789

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe