Kateellinen? Kateus?

hörmöööö

Mitä helvettiä on Kateus/kateellinen? Ei ymmärrä. Tee elämästäsi jotain ni ei tartte olla "kateellinen". Onko se samanlainen vamma kuin katkeruus?

1

62

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikikomoriasd

Oon kyl samaa mieltä tän kans, jokasen pitäis olla tyytyväinen siihen mitä on ja mihin pystyy; sä olet syntynyt semmosena kun olet, ja pystyt tekemään mitä pystyt. Faktahan on kuitenki et jos on intohimoo ja jaksamista niin pääsee pitkälle, kateus on tyhmää, jos se on semmosta katkeraa kateutta; eli esimerkki: "miks tolla pitää olla tommonen kroppa ja mul vaan tämmöne pömppömaha, vois juoruil siit", tässä tilanteessa kyseessä on ihan oma vika kun et ole semmoista upeaa kroppaa treenannut.

Kateus on ittelle semmonen neutraali käsite, eli esimerkiks jos joku mainitsee et sillä on jotain mitä mulla ei oo, mut haluaisin; niin totean siihen että "kelpais" ja jätän asian siihen, sen suuremmin miettimättä.

Sit jos joku on syntyny rikkaaseen perheeseen ja sil on sen takii törkee omaisuus jolla se boastailee ja egoilee; kannattaa siin tilantees muistaa et se ei tiedä millasta on olla köyhä, ja sen perhe on kuitenkin nähny vaivaa omaisuutensa hakemiseen. Nämä ovat elitistejä (elitisti voi muuten olla hyvä tyyppi).

Ihmisiähän me vaan ollaan ja omasta mielestä on typerää että kategorisoidaan omaisuuden vuoksi ns. "paremmat" ja "huonommat". Se on fakta että toiset syntyy lahjakkaampina kuin toiset ja sen takia pärjäävät joissain asioissa helpommin kuin toiset, mutta eikös se onni ole sitä että nauttii elämästä oikeassa seurassa; miten sen rikkaan tai komean/kauniin elämä vaikuttaa sun elämään millään tavalla että siitä pitäisi olla katkera?

Mä olen nolife; eli en nää vaivaa melkeen minkään asian eteen ja mun kämppä haisee kissankuselta, jos mä sanoisin jostaki työssäkäyvästä että kuinka vtn anaalista on kun tolla on rahaa ja niin siisti kämppä ja paljon kavereita, mut mulla ei; niin kuinka typerältä se kuulostais, miettikää ihmiset nyt vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe