Miksi vilkku ei palaudu kuten autoissa?

Vilkkupäällä

Miksi moottoripyörissä vilkku ei sammu kun kääntää stongan suoraksi? Autoissahan vilkutus loppuu automaattisesti kun ratti suoristuu. Itsellä jää usein vilkku päälle motossa kun unohtuu tuo... Minkähän takia toteutus on tuollainen?

11

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska vilkku katkasija on rakenteelta aivan erilainen kuin autossa... ...ja ongelma poistuu huolellisuudella

• veteraanimp

Kyllä minulla poistuu on poistunut jo 33v, Suzuki gsx1100e m.1982... eikö muka muilla poistu?

• Ei_kannata_yleistää

Kyllä bemussa ainakin n. 200 metrin matkan jälkeen vilkku menee pois päältä. Se on pelkästään turvallisuuden kannalta hyvä asia. Ei unohdu vilkku päälle antamaan väärää informaatiota, eikä siihen tarvitse käyttää huomiota vaikkapa ohitettaessa.

Valoissa vilkku ymmärtää liikkeen ja menee pois päältä vasta risteyksen jälkeen.

• kovakokemus

Eipä niitä sarvia niin reilusti käännellä, että siinä mikään kytkin toimisi. Kawa zg:ssä vilkku palautti vajaan 10 sek jälkeen, eli ajalle ne saa toimaan.. ei kääntelemällä..

• Agregaatti

Siksi että moottoripyörässä ei ole rattia.

• Inssenjööri

Teknisesti vaikea toteuttaa, koska moottoripyörää ohjataan suuremmissa nopeuksissa kallistamalla ja vastaohjauksella. Hitaasti ajettaessa taas voidaan ohjata tankoa menosuuntaan kääntämällä.

Harley Davidsonissa ja Bemassa vilkku sammuu automaattisesti. Sen jälkeen onkin japanilaispyörän satulaan kiivettäessä erityinen huolellisuus kunniassaan, että muistaa taas palauttaa vilkun käännyttyään.

• japsrules

se onkin japsipyörien ainoa ongelma. HD:t ja BMW:t on aina huollossa.

• vanhempimotoristi
        japsrules kirjoitti:

se onkin japsipyörien ainoa ongelma. HD:t ja BMW:t on aina huollossa.

No ei minun Harrikka ole aina huollossa ja silti vilkut toimii, eikä vilkkumaan käännöksien jälkeen. Minulla on tuossa parikin Hondaa, joiden kanssa sitten vilkku jääkin sitten helposti päälle vilkuttamaan.

• Jpot3

kai siihenkin sais semmosen mutta jää edelleen päälle,... koska moottoripyörässä ei paljoo niinkään ohjaustankoa käännetä vaan ohjetaan enemmän kallistamalla joten vilkku todennökösti jää päälle viellä käännettyäkkin jos ei itse katsase pois päältä koska ohjaustankoa ei käännetä lähes yhtään niin vilkku ei naksahta pois päältä, paitsi tietenkin jossain kälevy vauhdeissa jossa ehkä voi joutua kääntämään ohjaus tankoa.

• harleyvinkvink

Harrikassa tämäkin ropleemi on ratkastu ,sammuu itsestään käännöksen jälkeen , en tiedä mistä vm. alkaen mutta kannattaa tarkistaa ,varsin kätevä sydeemi.

• nomorehomohdsohva

harrikassa sammuu aika moni muukin itsekseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3166
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3013
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1802
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1701
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1326
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe