Mitä pitää ottaa huomioon ku haluais vuokrata omakotitalon?!
Eli pitääkö itse hommata roskien viejä ja ite maksaa?
Pitääkö ite maksaa nuohooja ja likavesikaivon tyhjennys?
Oisko jotain muuta mitä ei nyt tuu mieleen?
omakotitalossa vuokralaisena?
2
<50
Vastaukset
- rane2
Nuo kaikki SOPIMUSASIOITA eli mitä vuokrasopimuksessa lukee, nuo mainitsemasi n.200-300e vuodessa, paikkakuntaisia eroja hinnoissa PALJON, ota paikkakunnalta hintatiedot.
- OmaRauha
Periaatteessa pitää eli riippuu vuokrasopimuksesta. Vesi-, sähkö-, jäte- ja vakuutusmaksu. Vesimaksuun sisältyy aina puhdas/likainen vesi, jäteauto vaihtaa roskiksen jne. Meillä sadan neliön asunnossa n. 350/kk. Toki vaihtelee vuodenaikojen mukaan. Lisäksi puut? Tietty vuokranantajan kanssa voi sopia asioista. Jos vuokranantaja maksaa esim. jäte/vesi/vakuudet, niin silloinhan vuokra on myös sen verran korkeampi. Usein kerrostalossahan vuokraan sisältyy esim. vesimaksu ja vuokra pitää myös sisällään talon siivous yms. korjaus tms. kulut. Vuokranantajalta saat varmasti tietoosi vuosittaiset kulut. Niin ja tietty vielä kiinteistövero, meillä se on siinä 250/vuosi. Eli kun ynnäät kaikki kulut edelliseltä vuodelta ja jaat 12, niin saat kululukeman kk:tta kohti, siis noin ja tähän päälle vielä vuokra. Tai sovit vuokranantajan kanssa, että kulut sisältyvät vuokraan. Paitsi sähköä, koska sehän on kulutuksen mukaan. Me maksamme n. 1500 - 2000 vuodessa, riippuen käytöstä ja paljonko jaksamme lämmittää varaavaa takkaa. Nytkin on tosi tosi lämmintä eli tommoset 24 astetta muutaman tunnin ja huomenna n. 20 - 21 ja iltaa kohden viilenee vielä. Sitten jos laitan pattereita (suora sähköl) enemmän päälle, nousee sähkölasku, mutta jos laitan pökköä pesään, niin pysyy kohtuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih476027Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6192429Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3441060- 771043
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551020Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.62975- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58789