FDC-kuorien arvo

tarkkajanuuka

Missähän hinnoissa suomalaisten FDC-kuorien hinnat tällä hetkellä pyörivät? Katselin Torilta, että kröntissä saisi halvemmalla, esim. 60 erilaista maksaisi 50€.

10

655

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KDKDSKS

sentistä 10 000 euroon ,yleensä markka-arvoiset uudehkot 1970-2000 alle euron ja ennen 1940 ilmestyneet yleisesti kohtuullisen arvokkaita .....

• ihmetouhua

Miten on muuten käsinkirjoitettujen osoitteiden laita? Niitähän jotkut FDC-kuoriin lisäilevät. Minusta ne eivät ole kauniita ja niitä joutuu sitten peittelemään myytäessä paksulla mustalla tussilla.

• epätiedoton
        ihmetouhua kirjoitti:

Miten on muuten käsinkirjoitettujen osoitteiden laita? Niitähän jotkut FDC-kuoriin lisäilevät. Minusta ne eivät ole kauniita ja niitä joutuu sitten peittelemään myytäessä paksulla mustalla tussilla.

Olen huomannut, että FDC-kuoria on ainakin kahta eri kokoa. Toinen on se virallinen postin julkaisema , muta on myös soukempia ns. Pietarsaaren filatelistien kuoria. Ovatko nuo kuitenkin keräilyarvoltaan vastaavia ja pitääkö ruveta keräämään molempia sortteja?

• sitäseon
        epätiedoton kirjoitti:

Olen huomannut, että FDC-kuoria on ainakin kahta eri kokoa. Toinen on se virallinen postin julkaisema , muta on myös soukempia ns. Pietarsaaren filatelistien kuoria. Ovatko nuo kuitenkin keräilyarvoltaan vastaavia ja pitääkö ruveta keräämään molempia sortteja?

Mikä ero on muuten FDC-kuorilla ja ensipäivänkuorilla? Olen kuvitellut, että ne FDC-kuoret ovat postin virallisia Helsingin leimalla ja aihekuorella varustettuja, mutta EP-kuoret taas merkin ilmestymispäivänä kulkeneita kirjeitä, joiden paikkakuntaleima voi olla mikä tahansa. Lisänä ovat vielä ne väkisintehdyt keräilijöiden postitoimistoissa pyytämät ilmestymisleimakuoret, joihin ei aina ole viitsitty osoitettakaan kirjoittaa.

• Philatelisticus

Nyt on ostajan markkinat, ainakin uudemmassa tavarassa. Todistin juuri viikko sitten, kun huutokaupassa 100 erilaisen FDC-kuoren pino 1990-luvulta jäi pöydälle. Pyyntö oli kahdeksan euroa koko pinosta.

• epätietonen

Oliko joukossa myöskin spr- ja tubi-kuoria? Ne kun ovat hinnaltaan huimia. Itsekös niitä kaupittelit ja mitä ne nyt maksaa?

• Philatelisticus
        epätietonen kirjoitti:

Oliko joukossa myöskin spr- ja tubi-kuoria? Ne kun ovat hinnaltaan huimia. Itsekös niitä kaupittelit ja mitä ne nyt maksaa?

Sitä en tiedä. En kaupitellut, enkä myöskään ostanut.

• ihmeidenaikakausi

Huutokaupassa jäi myöskin harvinainen usalainen Sikorsky ilman propelia myymättä, vaikka pohjahinta oli vain 30e.

• sikorsky

Sikorsky kohde myytiin pohjalla olin paikalla

• vtuttaa
        sikorsky kirjoitti:

Sikorsky kohde myytiin pohjalla olin paikalla

Juu, se on tyhmää noissa huutokaupoissa, että pohjahinta pitää laittaa niin alas. Kun on vain yksi huutaja, ilmaiseksi menee. Tuostakin kohteesta sai myyjä vain runsaat 8 euroa kulut vähennettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe